Self build: Houten body?

IceJackz
Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 apr 2018 19:31
Locatie: Gent
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Self build: Houten body?

Bericht door IceJackz » 27 mei 2018 19:36

Hoi allemaal,
In deze topic wil ik het gaan hebben over de mogelijkheid tot het maken van een hard body, die vervaardigt is uit hout.

Ik heb 3 weken geleden, mijn eerste Crawler gekocht (Trx-4), direct dacht ik aan een nieuwe body. Maar na een beetje zoek werk zag ik dat een deftige hard body al rap rond de 100 euro zit. En omdat ik nog maar net 500 euro heb uitgegeven is een hard body van 100 euro geen optie.

Dus zat ik te denken om zelf een hard body te gaan maken uit hout, maar hier komt natuurlijk wat bij kijken zoals; gewicht, waterdichtheid, ....

Nu is mijn vraag heeft hier al iemand ervaring mee, zo ja laat zeker weten. Of laat jullie tips/ meningen maar achter.
En misschien zien jullie binnenkort wel mijn eerste bouwverslag verschijnen.

Groeten ;)

Wrcpino
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 apr 2018 21:21
Locatie: Noord Holland
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Self build: Houten body?

Bericht door Wrcpino » 28 mei 2018 15:18

Als ik jou was zou ik eens kijken naar platen styreen. Die worden veel gebruikt.

Ik heb een Jeep body van Proline. Die is ongespoten zo'n 50 euro en past perfect.

Afbeelding

Gebruikersavatar
zanthrax
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 14 jul 2018 10:50
Locatie: Tilburg
Participant x 3
Gegeven waarderingen: 159 keren
Ontvangen waarderingen: 235 keren

Re: Self build: Houten body?

Bericht door zanthrax » 14 jul 2018 12:02

Een body bouwen van hout kan, HeadQuake op youtube doet bijna niets anders.
Hij post vooral videos waarin hij rondrijdt met z'n auto's maar hij heeft ook een paar videos waar hij laat zijn hoe hij bouwt.


Dit wordt wel zwaar en leent zich beter voor een puur scaler chassis zoals bijvoorbeeld een RC4WD Trail Finder of Gelande. Op een TRX4 wordt het waarschijnlijk iets wat vooral veel omvalt omdat het zwaartepunt veel te hoog komt te liggen.

Zoals WrcPino al gezegt, polystyreen voor modelbouw is een beter idee.


Als je hier mee gaat beginnen zou het mij niet verbazen als al het materiaal en gereedschap meer kost dan een lexan kap en een knikkerbusje.
SCX10 | Sawback | Ascender | MC8 | CMX | D110 | Cruiser | CFX-W | VS4-10 | TF2 | SCX10II | SCX6 | Knightrunner | Venture

Mud monkey
Donateur
Berichten: 2069
Lid geworden op: 02 jun 2017 23:49
Locatie: Medemblik
Participant x 18
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 31 keren

Re: Self build: Houten body?

Bericht door Mud monkey » 14 jul 2018 16:38

Het gaat ook voornaamlijk om het zelf bouwen en de genoegen / voldoening die je er van krijgt als je zelf iets heb gebouwd
Liniaal en Stanleymes zijn niet zo duur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten