Tip voor zender baterrijen.

Gebruikersavatar
zanthrax
Site Admin
Berichten: 432
Lid geworden op: 14 jul 2018 10:50
Locatie: Tilburg
Participant x 3
Gegeven waarderingen: 159 keren
Ontvangen waarderingen: 235 keren

Tip voor zender baterrijen.

Bericht door zanthrax » 05 dec 2019 12:01

Ik kan me verbazen over hoe goed alkaline en zelfs koolzink batterijen nog verkopen.
Vooral koolzink is troep, 20 batterijen voor een knaak bij de Action waarvan de helft leeg uit de doos komt, de andere helft houdt het nooit lang vol.
Oplaadbare AA en AAA batterijen werken tegenwoordig enorm goed, ze hebben meer lading dan niet-oplaadbare batterijen, houden deze lading lang vast en moderne electronica maakt het niet uit of de batterij 1.5V of maar 1.2V geeft.

Ik heb veel merken geprobeerd en zoals iedereen kom ik op dezelfde conclussie: Panasonic Eneloop batterijen zijn duidelijk beter dan alle andere merken. Eneloop Pros helemaal.
Maar vooral de Eneloop Pros zijn prijzig. 15 tot 20e voor 4 cellen.
Maar nu de tip: Ikea verkoopt ook oplaadbare batterijen en de roddel is dat deze hetzelfde zijn als Eneloop Pros maar dan goedkoper (6 euro), ik merk in elk geval weinig verschil.
Het gaat dan wel om de batterijen met een witte wikkel.
https://www.ikea.com/nl/nl/cat/batterij ... ers-41070/

Ik heb zelf maar 2 sets in omloop voor mn RC zender, 1 set zit erin. Als ze leeg zijn laad ik die op en die neem ik mee als backup. Het duurt maanden voordat ik van set moet wisselen.

tl;dr
Koop dan!
Afbeelding
SCX10 | Sawback | Ascender | MC8 | CMX | D110 | Cruiser | CFX-W | VS4-10 | TF2 | SCX10II | SCX6 | Knightrunner | Venture

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Tip voor zender baterrijen.

Bericht door Cesco » 05 dec 2019 13:57

Goede tip!

Patrick
Donateur
Berichten: 2019
Lid geworden op: 27 mei 2017 19:30
Locatie: Tilburg
Organizer x 1Participant x 20
Gegeven waarderingen: 281 keren
Ontvangen waarderingen: 244 keren

Re: Tip voor zender baterrijen.

Bericht door Patrick » 12 dec 2019 21:00

Bedankt voor de tip [mention]zanthrax[/mention]. Ik heb zelf in mijn Graupner DX7 al 12 jaar hetzelfde setje Eneloops zitten. De discharge is minimaal, en ik merk in al die jaren geen afname in capaciteit. Maar inderdaad......goedkoop is anders.
Bij een volgende zender die er binnenkort aan zit te komen, ga ik het Ikea alternatief eens proberen.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten