SCX10-II Spur gear

Gebruikersavatar
Coop
Donateur
Berichten: 242
Lid geworden op: 14 mar 2018 12:32
Locatie: Tilburg
Participant x 5
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

SCX10-II Spur gear

Bericht door Coop » 21 jun 2018 12:19

Binnenkort ga ik een 2-speed kit in mijn SCX10-II inbouwen. Met standaard setup (15T pinion, 56T spur) heeft mijn SCX een (theoretische) topsnelheid van 9.86 km/u. De kit die ik hiervoor in huis heb voegt een high gear toe, waarbij de low gear gelijk blijft aan de huidige setup en de high gear bijna het dubbele oplevert qua snelheid (wat me een beetje veel van het goede lijkt).

Zodoende wil ik de pinion/spur aanpassen, om zowel high als low gear wat verder te vertragen. Met als doel meer trekkracht en precisie in low, en net even iets meer dan de huidige top in high gear. Allemaal vrij logisch toch?

Maar nu mijn vraag: weet iemand wat de grootste spur is die in de standaard behuizing van de 2-speed gearbox van de Axial SCX10-II kit (90046) past?

Axial zelf heeft naar mijn weten geen grotere opties dan de 56T die er standaard bijgeleverd wordt. Het enige grotere alternatief dat ik tot nu toe gevonden heb is een 57T van GPM. Maar zijn er nog andere mogelijkheden?
Don’t hesitate to go off-road, paved roads lead nowhere new.
NoNameYet - Axial SCX10-II kit
Green Man - Axial SCX10-II Deadbolt RTR
https://rcdork.blogspot.com

Leyhon
Pro Member
Berichten: 559
Lid geworden op: 28 okt 2017 13:29
Locatie: gilze
Participant x 17
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: SCX10-II Spur gear

Bericht door Leyhon » 22 jun 2018 20:33

Toch maar een
TRX :whistle:
AXIAL RYFT/ TRAXXAS TRX-4 kit Ford F-150 RAPTOR / TRAXXAS TRX-4 GREY DEFENDER / VEROMA DIRTY WILLY / TAMIYA TA03-R Mobile-1 NSX

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: SCX10-II Spur gear

Bericht door Cesco » 23 jun 2018 10:06

Zoek even op Integy, Xtra Speed, GPM, Hot Racing en op Robinson Racing voor meer opties. En als ik het goed heb zijn SCX10 en Wraith op dit vlak hetzelfde, dus zou je ook op Wraith kunnen zoeken. Idem voor AX10 en mogelijk andere modellen.

Je kan nog misschien switchen tussen 32p en 48p om meer opties te krijgen.

https://m.ebay.com/sch/i.html?_from=R40 ... +spur+gear

Gebruikersavatar
Wouterb
Donateur
Berichten: 1215
Lid geworden op: 02 jun 2017 09:24
Locatie: Medemblik
Participant x 16
Gegeven waarderingen: 92 keren
Ontvangen waarderingen: 135 keren

Re: SCX10-II Spur gear

Bericht door Wouterb » 23 jun 2018 12:33

Geldt dat ook voor scx10-II?
'Crazy Janey' (zelfbouw chassis, lc70 hardbody)
Baja Cherokee (zelfbouw, Jeep Cherokee hardbody)
Ramrod (VS4-10, kit)
Rip-Off (zelfbouw chassis, Toyota SR5 lexan)

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: SCX10-II Spur gear

Bericht door Cesco » 23 jun 2018 13:25

Geen idee Wouter. Het viel mij in vele advertenties op. Als Axial er net zo mee omgaat als Traxxas zal dezelfde spur of pinion in vele modellen passen. Is qua productie ook slimmer en goedkoper te produceren. Tamiya is ook zo een hergebruiker van onderdelen.

Gebruikersavatar
Coop
Donateur
Berichten: 242
Lid geworden op: 14 mar 2018 12:32
Locatie: Tilburg
Participant x 5
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: SCX10-II Spur gear

Bericht door Coop » 25 jun 2018 09:48

De RTR SCX10-II en de Wraith zijn geloof ik wel compatible. De kit versie daarintegen, heeft de nieuwere 2-speed compatible gearbox. Deze heeft maar zeer beperkt ruimte onder de spur-cover.

Ik heb me inmiddels helemaal kleurendoof gezocht, maar behalve de GPM 57T niets kunnen vinden waarvan men kan (durft te) bevestigen dat het ook werkelijk past in de originele behuizing.

Dus voor nu maar de stalen 57T van GPM besteld, hopelijk gaat dat doen wat ik wil dat het doet. Nu nog een kleinere pinion bestellen, want gezien de ruimte die over was tussen de stock 56T spur en de 10T pinion die ik nog in mijn onderdelenbak vond denk ik dat dat ene tandje meer op de spur niet heel veel verschil zal maken. Dus hopelijk lukt het met 11T of hooguit 12T.

Ook meteen nog maar een set stalen torx schroeven besteld, want de stock hardware van de SCX10-II is echt matig...
Don’t hesitate to go off-road, paved roads lead nowhere new.
NoNameYet - Axial SCX10-II kit
Green Man - Axial SCX10-II Deadbolt RTR
https://rcdork.blogspot.com

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten