Defender body spuiten

Gebruikersavatar
da_patriot
Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 04 jan 2019 09:57
Locatie: Drachten (Frl)
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Defender body spuiten

Bericht door da_patriot » 18 jun 2019 11:18

Hallo allemaal,

Ik heb een clear Defender body binnen die ik in de Adventure kleuren wil gaan spuiten.
De kleuren die ik sowieso nodig heb (naar mijn mening) zijn Tamiya PS61 en PS5.

Heb begrepen dat er een backing-paint nodig is om de kleur op te halen.
Gezien dat de PS61 nogal donker is denk ik aan een lichte backing: wit of zilver (PS12, PS41 of PS48)

Heeft er iemand ervaring met deze kleurencombinatie zodat ik een idee heb hoe het uit zal pakken?

Wordt de eerste keer dat ik een dergelijke body ga spuiten, en het kan maar één keer [emoji51]

Alvast bedankt,

Ferdi
Laatst gewijzigd door da_patriot op 18 jun 2019 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Traxxas TRX4 Landrover Defender 110
Tamiya CC01 Mit Subsidie Pajero
Tamiya TGX Mk1 Opel Calibra
Tamiya TA02 Supra Blitz

Gebruikersavatar
Dirk Weijnen
Donateur
Berichten: 1291
Lid geworden op: 07 okt 2017 09:28
Locatie: Helmond
Participant x 9
Gegeven waarderingen: 352 keren
Ontvangen waarderingen: 238 keren

Re: Defender body spuiten

Bericht door Dirk Weijnen » 18 jun 2019 11:26

da_patriot schreef: 18 jun 2019 11:18 Hallo allemaal,

Ik heb een clear Defender body binnen die ik in de Adventure kleuren wil gaan spuiten.
De kleuren die ik sowieso nodig heb (naar mijn mening) zijn Tamiya PS61 en PS5.

Heb begrepen dat er een backing-paint nodig is om de kleur op te halen.
Gezien dat de PS61 nogal donker is denk ik aan een lichte backing: wit of zilver (PS12, PS41 of PS48)

Heeft er iemand ervaring met deze kleurencombinatie zodat ik een idee heb hoe het uit zal pakken?

Wordt de eerste keer dat ik een dergelijke body ga spuiten, en het kan maar één keer [emoji51]

Alvast bedankt,

Ferdi
Ik zou het Cesco vragen die heeft net voordat de adventure uitkwam een hele mooie adventure gemaakt.
1x CrossRC SP-4B Harley Davidson
1x CrossRC MC8 8X8
1x CrossRC WT4 (Dirk's Towing #2)
1x Dodge Power Wagon (Dirk's Towing)
1x BOOMracing TeamRaffee Defender D110
1x Tamiya M-05 ver 2 R Honda CRX
1x Tamiya TT-02B (De Gifkikker)
1x Reely Dune Fighter

Gebruikersavatar
da_patriot
Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 04 jan 2019 09:57
Locatie: Drachten (Frl)
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Defender body spuiten

Bericht door da_patriot » 18 jun 2019 21:45

Dirk Weijnen schreef:
da_patriot schreef: 18 jun 2019 11:18 Hallo allemaal,

Ik heb een clear Defender body binnen die ik in de Adventure kleuren wil gaan spuiten.
De kleuren die ik sowieso nodig heb (naar mijn mening) zijn Tamiya PS61 en PS5.

Heb begrepen dat er een backing-paint nodig is om de kleur op te halen.
Gezien dat de PS61 nogal donker is denk ik aan een lichte backing: wit of zilver (PS12, PS41 of PS48)

Heeft er iemand ervaring met deze kleurencombinatie zodat ik een idee heb hoe het uit zal pakken?

Wordt de eerste keer dat ik een dergelijke body ga spuiten, en het kan maar één keer [emoji51]

Alvast bedankt,

Ferdi
Ik zou het Cesco vragen die heeft net voordat de adventure uitkwam een hele mooie adventure gemaakt.
Ik zal direct kijken; moet bekennen dat ik de zoekfunctie nog niet gebruikt heb [emoji849]
Traxxas TRX4 Landrover Defender 110
Tamiya CC01 Mit Subsidie Pajero
Tamiya TGX Mk1 Opel Calibra
Tamiya TA02 Supra Blitz

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Defender body spuiten

Bericht door Cesco » 21 jun 2019 21:27

Ferdi, even kijken vanaf pagina : viewtopic.php?f=10&t=662

Ik heb Tamiya PS-1 gebruikt als backing color achter de PS-61. Er staat regelmatig een echte bij mij in de buurt en de kleur matched goed.

Basisregel voor backing color, wit voor een heldere variant van hoofdkleur, zwart voor donkerdere versie en zilver voor ondersteunen van metallic look.

Tip: Ik bewaar altijd lexan restanten. Dan maak ik staaltjes met de hoofdkleur en dan verschillende backing kleuren en dan kan ik goed vergelijken en kiezen. In verschillende lichtomstandigheden bekijken binnen en buiten in zonlicht. Voor je aan je body begint. Doorzichtig plastic werkt eventueel ook of een doorzichtig plastic lepel of zo.

Gebruikersavatar
da_patriot
Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 04 jan 2019 09:57
Locatie: Drachten (Frl)
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Defender body spuiten

Bericht door da_patriot » 23 jun 2019 00:31

Cesco schreef:Ferdi, even kijken vanaf pagina : viewtopic.php?f=10&t=662

Ik heb Tamiya PS-1 gebruikt als backing color achter de PS-61. Er staat regelmatig een echte bij mij in de buurt en de kleur matched goed.

Basisregel voor backing color, wit voor een heldere variant van hoofdkleur, zwart voor donkerdere versie en zilver voor ondersteunen van metallic look.

Tip: Ik bewaar altijd lexan restanten. Dan maak ik staaltjes met de hoofdkleur en dan verschillende backing kleuren en dan kan ik goed vergelijken en kiezen. In verschillende lichtomstandigheden bekijken binnen en buiten in zonlicht. Voor je aan je body begint. Doorzichtig plastic werkt eventueel ook of een doorzichtig plastic lepel of zo.
Dankjewel voor je heldere uitleg, is geen woord Spaans bij [emoji1360]

Ik heb je bouwverslag van haver tot gort gelezen, en vind het nu gerechtvaardigd dat ik een Adventure body ga maken, gezien je de Adventure hebt vervangen door je laatste Ürban-build [emoji6]

Prachtig gedaan, en ik ga er zeker lering uit trekken en dingen overnemen. Maar first things first: de body. Denk dat ik toch ga voor de PS48 als backing; het is 'n zeer heldere kleur, bijna tegen het witte aan, en ik denk dat het de kleur oranje mooi omhoog haalt. Én het is mijn eigen twist eraan [emoji3]

Nogmaals bedankt voor je deskundige advies, Cesco!
Traxxas TRX4 Landrover Defender 110
Tamiya CC01 Mit Subsidie Pajero
Tamiya TGX Mk1 Opel Calibra
Tamiya TA02 Supra Blitz

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten