Probleem met de cc01 electronica

Gebruikersavatar
johanv
VIP
Berichten: 2462
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:27
Locatie: Heerenveen
Participant x 6
Gegeven waarderingen: 593 keren
Ontvangen waarderingen: 299 keren

Probleem met de cc01 electronica

Bericht door johanv » 10 sep 2018 09:57

Hoi

Ik zit met een probleem met de cc01.
Als ik rij op vlakke grond gaat het goed.
Zodra ik ergens bij op wil rijden is het plotseling net als of de accu leeg is.
Maar met meerdere volle accu's geprobeerd en het probleem blijft.
Ik had twee motoren liggen van carson truckpuller. Een van de twee is behoorlijk oud en ik dacht dus dat dat het probleem was.
Toen de andere motor geplaatst en nog steeds het zelfde probleem.
De regelaar is splinter nieuw de servo is oud en de zender ontvanger zijn ook oud.
Iemand enig idee wat het probleem hier is?
Zouden de koolborstels van mijn bijde motoren versleten zijn? Of is er nog iets anders wat het kan zijn?
Groeten Johan.

Waar het asfalt eindigd begint het avontuur :)

Gebruikersavatar
Coop
Donateur
Berichten: 242
Lid geworden op: 14 mar 2018 12:32
Locatie: Tilburg
Participant x 5
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Probleem met de cc01 electronica

Bericht door Coop » 10 sep 2018 11:22

Carson Truckpuller is een serie motoren, niet een specifiek model. Gezien de vraag of je koolborstels versleten zouden kunnen zijn, gok ik er op dat het een motor betreft waarvan de borstels niet verwisselbaar zijn (er zijn ook Truckpuller motoren met verwisselbare borstels).

Verlies van power onder belasting kan inderdaad door versleten borstels veroorzaakt worden. Het lijkt me dus niet geheel onwaarschijnlijk dat dat de oorzaak is. Als je nog een andere wagen hebt staan welke goed functioneert, kan je natuurlijk gewoon even tijdelijk de motor (of ESC) omwisselen. Dan weet je meteen zeker waar het aan ligt.
Laatst gewijzigd door Coop op 11 sep 2018 07:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Don’t hesitate to go off-road, paved roads lead nowhere new.
NoNameYet - Axial SCX10-II kit
Green Man - Axial SCX10-II Deadbolt RTR
https://rcdork.blogspot.com

Gebruikersavatar
johanv
VIP
Berichten: 2462
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:27
Locatie: Heerenveen
Participant x 6
Gegeven waarderingen: 593 keren
Ontvangen waarderingen: 299 keren

Re: Probleem met de cc01 electronica

Bericht door johanv » 10 sep 2018 22:22

Coop schreef: 10 sep 2018 11:22 Carso Truckpuller is een serie motoren, niet een specifiek model. Gezien de vraag of je koolborstels versleten zouden kunnen zijn, gok ik er op dat het een motor betreft waarvan de borstels niet verwisselbaar zijn (er zijn ook Truckpuller motoren met verwisselbare borstels).

Verlies van power onder belasting kan inderdaad door versleten borstels veroorzaakt worden. Het lijkt me dus niet geheel onwaarschijnlijk dat dat de oorzaak is. Als je nog een andere wagen hebt staan welke goed functioneert, kan je natuurlijk gewoon even tijdelijk de motor (of ESC) omwisselen. Dan weet je meteen zeker waar het aan ligt.
Bedankt!
Ik kan de borstels idd niet verwisselen bij deze motoren.
Ik zal een nieuwe regelen en hopen dat dat de oplossing is.

Mocht iemand anders nog ideeën hebben hoor ik dat ook graag.
Groeten Johan.

Waar het asfalt eindigd begint het avontuur :)

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Probleem met de cc01 electronica

Bericht door Cesco » 10 sep 2018 23:55

Johan, ik heb nog zo'n Carson Truck Puller Motor Venom 906043 80T motor liggen. Zat in mijn Wraith toen ik die kocht en zou volgens de vorige eigenaar nieuw moeten zijn. Zo ziet hij er ook uit moet ik zeggen. Hij mag weg. Als je interesse hebt PB maar even.

Gebruikersavatar
zanthrax
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 14 jul 2018 10:50
Locatie: Tilburg
Participant x 3
Gegeven waarderingen: 159 keren
Ontvangen waarderingen: 235 keren

Re: Probleem met de cc01 electronica

Bericht door zanthrax » 11 sep 2018 13:39

De motor is goedkoper dan de regelaar. Daarom zou ik zelf eerst een nieuwe motor proberen voordat ik de ESC zou vervangen.

Nog een zijstraat: Rijd je op een NiMH batterij? Als je in dat geval de LiPo cut-off van je ESC aanzet gebeurt er ook wat je omschrijft.
SCX10 | Sawback | Ascender | MC8 | CMX | D110 | Cruiser | CFX-W | VS4-10 | TF2 | SCX10II | SCX6 | Knightrunner | Venture

Gebruikersavatar
Coop
Donateur
Berichten: 242
Lid geworden op: 14 mar 2018 12:32
Locatie: Tilburg
Participant x 5
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Probleem met de cc01 electronica

Bericht door Coop » 11 sep 2018 14:25

zanthrax schreef: 11 sep 2018 13:39 De motor is goedkoper dan de regelaar. Daarom zou ik zelf eerst een nieuwe motor proberen voordat ik de ESC zou vervangen.
Vandaar ook mijn suggestie om indien mogelijk de motor of ESC te verwisselen met een wagen waar alles correct werkt. Verhuisd het probleem mee naar de voorheen goed werkende wagen, dan lag het aan het verwisselde component. Zoniet, dan moet de oorzaak in een ander deel worden gezocht.
Herhaal dit voor alle onderdelen die mogelijk de oorzaak zouden kunnen zijn, en je kan zo naar een 100% zekere conclusie toe werken.

Ennehhh.... Heel stom misschien (moest door de LiPo cut-off opmerking van Zanthrax opeens denken aan een DOH!-momentje dat ik zelf een tijd geleden heb gehad) maar... Is je acculader niet per ongeluk stuk? Ik heb ooit flink stennis lopen schoppen bij de klantenservice van een internationale RC shop omdat ze me een slechte LiPo geleverd zouden hebben. Bleek uiteindelijk dat m'n lader een doorgebrand printbaantje had (maar die hadden zij ook geleverd, dus uiteindelijk bleek het toch terecht, al duurde de oplossing daardoor wel wat langer).
Don’t hesitate to go off-road, paved roads lead nowhere new.
NoNameYet - Axial SCX10-II kit
Green Man - Axial SCX10-II Deadbolt RTR
https://rcdork.blogspot.com

Gebruikersavatar
johanv
VIP
Berichten: 2462
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:27
Locatie: Heerenveen
Participant x 6
Gegeven waarderingen: 593 keren
Ontvangen waarderingen: 299 keren

Re: Probleem met de cc01 electronica

Bericht door johanv » 11 sep 2018 17:27

zanthrax schreef: 11 sep 2018 13:39 De motor is goedkoper dan de regelaar. Daarom zou ik zelf eerst een nieuwe motor proberen voordat ik de ESC zou vervangen.

Nog een zijstraat: Rijd je op een NiMH batterij? Als je in dat geval de LiPo cut-off van je ESC aanzet gebeurt er ook wat je omschrijft.
De regelaar is splinter nieuw.
Dat van de lipo cut-off zal ik even uitzoeken.
Bedankt
Groeten Johan.

Waar het asfalt eindigd begint het avontuur :)

Gebruikersavatar
johanv
VIP
Berichten: 2462
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:27
Locatie: Heerenveen
Participant x 6
Gegeven waarderingen: 593 keren
Ontvangen waarderingen: 299 keren

Re: Probleem met de cc01 electronica

Bericht door johanv » 11 sep 2018 17:28

Cesco schreef: 10 sep 2018 23:55 Johan, ik heb nog zo'n Carson Truck Puller Motor Venom 906043 80T motor liggen. Zat in mijn Wraith toen ik die kocht en zou volgens de vorige eigenaar nieuw moeten zijn. Zo ziet hij er ook uit moet ik zeggen. Hij mag weg. Als je interesse hebt PB maar even.
Bedankt. Dan laat ik het wel weten!
Groeten Johan.

Waar het asfalt eindigd begint het avontuur :)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten