Traxxas XL-5 opgeblazen?

Gebruikersavatar
Camel_Trophy
Member
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 jan 2021 17:13
Locatie: Stevensweert
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Traxxas XL-5 opgeblazen?

Bericht door Camel_Trophy » 21 feb 2021 17:31

Hi all,

Het lijkt er op dat mijn originele XL-5 het dus heeft begeven.

Symptomen:
de groen/rode led op de XL-5 knippert heeeeeeel lichtjes als ik het aan/uit-knopje ingedrukt hou. Lang niet zo fel als wat je gewent bent qua knipperen. Echt heeeeel flauwtjes knipperen dus. Hij knippert redelijk snel. Dat dan weer wel

Vraag me niet hoe het heeft kunnen gebeuren want ik heb echt geen flauw idee. Ik ruik geen brandlucht. De controler is zeer zeker niet door langdurig gebruik oververhit of zo want ik was eigenlijk kabels van de verlichtingsset aan het wegwerken. Bij het weer aanzetten gebeurde er dus niets.

Dan maar eens de motor en ontvanger losgekoppeld maar ook dat gaf geen effect. De batterij is in orde en vol opgeladen.

Iemand een idee nog? Is er nog iets te resetten of is het een gevalltje: Jammer dan....???

Hellup....
Traxxas TRX-4 model Camel Trophy
Carson Reflex Stick Multi Pro 14 channnel TX/RX
Volledige lichtmodule. Tevens apart schakelbaar 4x gele daklichten, de 2 lichten op en in bumper.
Proportionele lier beschermd met schakelaar.

Sentry
Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 jan 2021 14:45
Locatie: In de buurt van Sittard
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Traxxas XL-5 opgeblazen?

Bericht door Sentry » 21 feb 2021 17:53

Wanneer het groene lampje snel knippert, wil dat zeggen dat er geen verbinding is tussen ESC en ontvanger

Gebruikersavatar
Camel_Trophy
Member
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 jan 2021 17:13
Locatie: Stevensweert
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Traxxas XL-5 opgeblazen?

Bericht door Camel_Trophy » 21 feb 2021 18:23

Klopt Sentry,
in een normale situatie kun je die knipperende led bij wijze van spreken alleen met een zonnebril op veilig bekijken.... 8-)
Maar in mijn geval moet je met je hand de ESC verduisteren en dan zie je heel zachtjes een flauw groene gloed. En nee.... ik heb geen zonnebril op :lol:
Traxxas TRX-4 model Camel Trophy
Carson Reflex Stick Multi Pro 14 channnel TX/RX
Volledige lichtmodule. Tevens apart schakelbaar 4x gele daklichten, de 2 lichten op en in bumper.
Proportionele lier beschermd met schakelaar.

Gebruikersavatar
Camel_Trophy
Member
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 jan 2021 17:13
Locatie: Stevensweert
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Traxxas XL-5 opgeblazen?

Bericht door Camel_Trophy » 23 feb 2021 22:28

Vandaag de nieuwe ESC gekregen en deze voor nu even provisorisch aangesloten om te kijken of alle overige elektrische onderdelen nog functioneerden. Dat bleek gelukkig het geval te zijn. Het zal wel altijd een raadsel blijven wat er nu precies aan de hand was...
Traxxas TRX-4 model Camel Trophy
Carson Reflex Stick Multi Pro 14 channnel TX/RX
Volledige lichtmodule. Tevens apart schakelbaar 4x gele daklichten, de 2 lichten op en in bumper.
Proportionele lier beschermd met schakelaar.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten