Hobbywing Quick Run 860 Dual

rcwicky
Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 jun 2017 11:15
Locatie: bennekom
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Hobbywing Quick Run 860 Dual

Bericht door rcwicky » 11 jul 2017 23:27

Hallo allemaal
, heeft er iemand ervaring met de Quick Run 860 van Hobbywing? Ik heb m aan de praat , maar wil de regeling fijntunen , dus traploos optrekken..... De rem staat 100% , en ik krijg m met geen mogelijkheid terug gesteld ..wie weet hoe je dit insteld , ik kom geen wijs uit het manual
Mvr gt Hans

Gebruikersavatar
Th3H1dd3n0n3
Member
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 feb 2019 21:25
Locatie: Nijmegen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Hobbywing Quick Run 860 Dual

Bericht door Th3H1dd3n0n3 » 13 feb 2019 12:41

Volgens mij heb je daar een programmer-card van hobbywing voor nodig. De hobbywing quickrun 1060 iig wel, en die zijn bijna hetzelfde.
HG-P407, Acme Condor, WLToys A959

Gebruikersavatar
zanthrax
Site Admin
Berichten: 432
Lid geworden op: 14 jul 2018 10:50
Locatie: Tilburg
Participant x 3
Gegeven waarderingen: 159 keren
Ontvangen waarderingen: 235 keren

Re: Hobbywing Quick Run 860 Dual

Bericht door zanthrax » 13 feb 2019 18:50

De 1080 kun je instellen met een programming card, de 1060 en 860 hebben en beperkt aantal opties die je op de 1060 met een paar jumpers zet, de 860 heeft 3 DIP schakelaars die je met een pincet of klein tangetje omzet.
Een instelbare dragbrake (als het ware trapt de ESC automatisch op de rem als je geen throttle input geeft) zoals je zoekt is op allebei niet beschikbaar, het is 100% of 0%.

Van de 3 schakelaars op de 860 is de onderste voor Lipo of NiMH.
De 2 erboven bepalen hoe de regelaar zich gedraagt, er zijn 4 mogelijke combinaties.
Volgens de handleiding wil je voor een crawler het bovenste schakelaartje links zetten, de middelste naar rechts.
Als het resultaat daarvan is dat de auto wel voor en achteruit gaat, maar bij 0 throttle niet remt en dus weg kan rollen heb ik de handleiding ook verkeerd gelezen en moeten de 2 schakelaars andersom staan. Allebei naar links of rechts is niet interessant voor een crawler.

Afbeelding
Running Mode: 3 Options (Fwd / Br / Rev, Fwd / Br, Fwd / Rev). The “Fwd / Br / Rev” is the default option. Fwd=Forward, Br=Brake, Rev=Reverse
“Fwd / Br / Rev” mode indicates the vehicle can go forward, backward and brake. This mode uses “Double-click” method to make the vehicle reverse. When moving the throttle stick from the neutral zone to backward zone for the 1st time, the ESC
begins to brake the motor and the motor slows down but still running, so the backward action is NOT performed immediately. When the throttle stick is moved to the backward zone again, if the motor speed slows down to zero (i.e. stopped), the
backward action will happen. This “Double-click” method prevents mistakenly reversing action when the brake function is frequently used in steering. Therefore, this mode is often used in daily practice. For the “Fwd / Br” mode, the vehicle can go
forward and brake, but no reversing, so this mode is often used in competitions. And the “Fwd / Rev” mode uses “Single-click” method to make the vehicle reverse, when moving the throttle stick from neutral zone to backward zone, the vehicle
reverses immediately, so this mode is usually used for rock crawler. (Note:WP-1625-BRUSHED has no optional running mode except the default “Fwd / Br / Rev” mod.)
“Boat” mode: this mode used some brand-new algorithm that is specially designed for RC boats. (Only the WP-860-DUAL-BRUSHED ESC has this option in its programmable items.)
Google translate met een paar correcties
Running-modus: 3 opties (vooruit / achteruit / achteruit, vooruit / achteruit, vooruit / achteruit). De "Fwd / Br / Rev" is de standaardoptie. Fwd = vooruit, Br = rem, Rev = achteruit
 "Fwd / Br / Rev" -modus geeft aan dat het voertuig vooruit, achteruit kan rijden en kan remmen. Deze modus gebruikt de "Dubbelklik" -methode om het voertuig achteruit te laten rijden. Als u de gashendel voor de 1e keer van de neutrale zone naar de achterwaartse zone beweegt, begint de ESC de motor af te remmen en de motor vertraagt ​​maar blijft draaien, dus de terugwaartse actie wordt NIET onmiddellijk uitgevoerd. Wanneer de gasknuppel weer naar de achterwaartse zone wordt bewogen, als de motorsnelheid vertraagt is ​​tot nul (dat wil zeggen gestopt),
 zal de achterwaartse actie gebeuren. Deze "dubbelklik" -methode voorkomt het verkeerd omkeren van de actie wanneer de remfunctie vaak wordt gebruikt bij het sturen. Daarom wordt deze modus vaak gebruikt in de dagelijkse praktijk.
Voor de "Fwd / Br" -modus kan het voertuig rijden vooruit en remmen, maar niet omkeren, dus deze modus wordt vaak gebruikt in wedstrijden. En de "Fwd / Rev" -modus maakt gebruik van de "Enkele klik" -methode om het voertuig achteruit te laten rijden, wanneer de gashendel van neutrale zone naar de achterwaartse zone wordt verplaatst rijdt het voertuig
 onmiddelijk achteruit, dus deze modus wordt meestal gebruikt voor rockcrawlers.
 "Boot" -modus: deze modus heeft een gloednieuw algoritme gebruikt dat speciaal is ontworpen voor RC-boten. (Alleen de WP-860-DUAL-BRUSHED ESC heeft deze optie in zijn programmeerbare items.)
Hier is de volledige handleiding:
http://www.hobbywing.com/products/enpdf ... wp1060.pdf

Disclaimer: Ik heb zelf geen 860 ESC in gebruik, alleen een paar 1060s. De bron voor mijn uitleg is 100% RTFM.
SCX10 | Sawback | Ascender | MC8 | CMX | D110 | Cruiser | CFX-W | VS4-10 | TF2 | SCX10II | SCX6 | Knightrunner | Venture

Gebruikersavatar
Th3H1dd3n0n3
Member
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 feb 2019 21:25
Locatie: Nijmegen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Hobbywing Quick Run 860 Dual

Bericht door Th3H1dd3n0n3 » 11 mar 2019 22:14

Ik heb alleen F/br/R op mn esc, wat ik nu gedaan heb is op Mijn zender de endpoint van Mijn reverse terug gezet op 50%.
Daarna met de throttle trim op een kleine helling gezet en mijn forward zo getrimt dat hij net niet terug rolt.
Nadeel, op vlak terrein is het minste tikje tegen de trekker al voldoende om te gaan rollen.
Voordeel:
2 trekker bewegingen nodig om in reverse te gaan.
HG-P407, Acme Condor, WLToys A959

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten