Tamiya DT-03

Ruimte voor al het andere offroad geweld zoals de Traxxas Slash.
Dustin
Donateur
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
Locatie: Spijkenisse
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 121 keren
Ontvangen waarderingen: 88 keren

Re: Tamiya DT-03

Bericht door Dustin » 20 apr 2018 10:30

Blijkbaar is er toch een probleem met de 70A TrackStar regelaars...

Ook die in de buggy is nu raar aan het doen, gisteren wezen rijden en af en toe valt hij gewoon volledig uit.
Aanzetten en het werkt weer naar behoren.
Zowel motor als regelaar zijn nog niet eens warm op het moment van uitvallen.
Enige verschil is dat hij in de rally op straat al uitvalt en in de buggy pas bij serieus offroad rijden en springen.
Met testen reed ik de buggy ook alleen maar in de straat om te proberen, toen viel hij niet uit, nu met offroad rijden wel.

Ik vermoed dat het met de aan/uit knop te maken heeft , dit is een drukknop op de regelaar, en deze gaat enorm soepel.
Even indrukken is voldoende om de regelaar aan of uit te zetten, grote kans dat de knop zichzelf indrukt op een wat ruwere ondergrond...
En straat is voor een buggy vrij vlak, maar voor een 1/10 rally natuurlijk al flink wat hobbeliger

De 120A Gen II regelaar heeft eenzelfde locatie voor de aan/uit knop maar wel een betere constructie hiervoor.
Nu 1 Gen II regelaar besteld om te testen en beide 70A regelaars voor garantie aangemeld, zijn net een half jaar oud dus ik ben benieuwd hoe HobbyKing daarop reageert.

Gebruikersavatar
Wouterb
Donateur
Berichten: 1215
Lid geworden op: 02 jun 2017 09:24
Locatie: Medemblik
Participant x 16
Gegeven waarderingen: 92 keren
Ontvangen waarderingen: 135 keren

Re: Tamiya DT-03

Bericht door Wouterb » 20 apr 2018 14:16

Very raar gedrag idd.
Mijn ervaring met hobbyking aangaande garantie: Hobbyking vraagt een goed verhaal en indien mogelijk foto's en/of filmpjes en ze doen daarna niet moeilijk.

Succes.
'Crazy Janey' (zelfbouw chassis, lc70 hardbody)
Baja Cherokee (zelfbouw, Jeep Cherokee hardbody)
Ramrod (VS4-10, kit)
Rip-Off (zelfbouw chassis, Toyota SR5 lexan)

Dustin
Donateur
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
Locatie: Spijkenisse
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 121 keren
Ontvangen waarderingen: 88 keren

Re: Tamiya DT-03

Bericht door Dustin » 27 mar 2020 12:13

Alweer een flinke tijd geleden...
Ergens vorig jaar de DT-03 verkocht, maar eigenlijk altijd spijt van gehad.
Het is gewoon een enorm leuke wagen, rijdt stabiel, is stevig en komt lekker rond.
Aanschafprijs is enorm laag, en als je onverhoopt toch schade rijdt ben je ook voor een paar euro klaar.
Ook echt zo'n auto die ik makkelijk mee pak om eens een paar rondjes te crossen naast het crawlen.

Gisteren dan ook wat spulletjes besteld om een nieuwe DT-03 build te starten met de ervaring welke ik met de vorige op heb gedaan, begonnen met de volgende onderdelen, niet alles wat ik wilde was op voorraad helaas:

- Tamiya DT-03 stabilizer set om het rijgedrag te kunnen finetunen
- Tamiya DT-03 aluminium wielmeenemers achter aangezien ik de standaard plastic te zacht vind en deze nogal snel rond worden
- Tamiya DT-03 aluminium wielmeenemers voor zodat ik ook voorwielen met 12mm hex kan gebruiken i.p.v. enkel wielen met lagers, dit omdat dat op het moment veel beter verkrijgbaar is.
- Tamiya DT-03 aluminium servohouder t.b.v. het verminderen van flex in het chassis
- Tamiya DT-03 aluminium servoarm en stalen stuurarmen t.b.v. het verminderen van flex in de stuurinrichting

De rest van wat ik wil verwacht men half april weer op voorraad, maar dat is nog maar de vraag :geek:

Het is verder nog even wachten welke dempers er bij zitten, sommige kits worden geleverd met simpele frictiedempers, en sommige worden geleverd met oliedempers, geen idee waar dat verschil in zit.
Als er frictiedempers bij zitten komt er uiteraard en net setje olie dempers op.

Ik heb nog een 120A sensored ESC en low profile stuurservo liggen welke hier prima in gaan passen.

Dustin
Donateur
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
Locatie: Spijkenisse
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 121 keren
Ontvangen waarderingen: 88 keren

Re: Tamiya DT-03

Bericht door Dustin » 04 mei 2020 11:01

Met dank aan Sjon sinds dit weekend een mooie DT-03. :dance:
Heeft een gebroken chassis, die was al bezorgd dus kan hem op het gemak gaan opbouwen op het nieuwe chassis.
20200502_175945.jpg

Gebruikersavatar
Sjon
Member
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 jun 2017 08:15
Locatie: Zuid holland
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Tamiya DT-03

Bericht door Sjon » 04 mei 2020 19:11

Goed bezig 8-) veel bouwplezier

Dustin
Donateur
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
Locatie: Spijkenisse
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 121 keren
Ontvangen waarderingen: 88 keren

Re: Tamiya DT-03

Bericht door Dustin » 19 mei 2020 11:32

Zo ben je van plan de herbouw te gaan doen, en zo zit die alweer in elkaar met wat leuke hopups erbij :o
20200509_232439.jpg

De eerste lipo's er ook al op zitten, ding gaat af als een raket en rijdt super stabiel.
Punch in de regelaar iets omlaag moeten zetten om de voorwielen aan de grond te houden maar nog steeds acceleratie zat over.
Tijdens de 1e lipo wel 1 pin in de 3Racing CVD's gebroken, vervangen voor andere welke ik nog had liggen, deze zijn identiek dezelfde als in 12mm wielmeenemers van de meeste 1/10 auto's.
Daarna probleemloos meerdere lipo's leeggereden.

Dustin
Donateur
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
Locatie: Spijkenisse
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 121 keren
Ontvangen waarderingen: 88 keren

Re: Tamiya DT-03

Bericht door Dustin » 17 feb 2021 15:15

Ook deze voorzien van Spektrum ontvanger en aan de DX5 rugged gekoppeld.
Knalt lekker over de vlakkere onverhadere paden.
Springen gaat ook nog wel maar niet te gek, de vering is vrij zacht, goed voor de vlakkere stukken, maar met springen knalt al gauw de achterkant tegen de grond.
Maar daar heb ik hem ook niet voor gekocht/gebouwd.

Het rijgedrag van deze goedkope kitjes blijf ik echt geweldig vinden, ze regen zo enorm goed en direct op het stuur.

Jeeppeet
Pro Member
Berichten: 404
Lid geworden op: 19 jun 2020 18:08
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 28 keren
Ontvangen waarderingen: 86 keren

Re: Tamiya DT-03

Bericht door Jeeppeet » 13 aug 2021 10:28

Leuk, ik dacht ook over een ander type naast het crawlen. Deze auto van jou lijkt op de "T2M Zombie" die ik als RTR zag.
Geen 4WD maar wel driften/slippen. Ik heb zo'n type 1:32 :lol: 4WD heeft wat serieus, maar 2wd is weer speelser.
Daar op de T2M zombie, lijkt alleen de aandrijving achterop de auto bloot te staan aan vuil (!).. open gears :o hmm net zag ik een foto waar het wel afgesloten is.
Ik lees dat je springt met de auto.. De schokdemper-torens steken echter uit en worden niet beschermd door een kap...als de auto dan op de kop land belast je de torens een kant op waar ze niet op berekend zijn.
Reely 'FreeMen' / 79 Bronco 1:10
T2M 'zombie' Buggy 1:10
Carisma 'Brat' 1:24
Amewi 'Phantom' 1:32
Tello drone
Honda 'CR-V' 1:1

Jeeppeet
Pro Member
Berichten: 404
Lid geworden op: 19 jun 2020 18:08
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 28 keren
Ontvangen waarderingen: 86 keren

Re: Tamiya DT-03

Bericht door Jeeppeet » 13 aug 2021 11:32

En hoe zou zo'n auto zich gedragen als je daar 11cm hoge crawlerbanden/wielen op schroeft?
Reely 'FreeMen' / 79 Bronco 1:10
T2M 'zombie' Buggy 1:10
Carisma 'Brat' 1:24
Amewi 'Phantom' 1:32
Tello drone
Honda 'CR-V' 1:1

Dustin
Donateur
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
Locatie: Spijkenisse
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 121 keren
Ontvangen waarderingen: 88 keren

Re: Tamiya DT-03

Bericht door Dustin » 16 aug 2021 08:43

Het is een 2wd buggy, dus die shocktowers zijn daar heus wel op berekend hoor.
Moet je eens kijken wat de gemiddelde 2wd buggy doet op het circuit qua sprongen :lol:
Daarnaast zitten bij de meeste offroad wagens waar wel een hoge body op zit de body steunen aan de shocktowers vast en krijgen die alsnog diezelfde krachten te verwerken, dus dat zal weinig tot niks uitmaken.

Crawler wielen kun je hier niet op monteren, gaat met sturen aan alle kanten aan lopen en je kan de gearing niet zo ver aanpassen dat dit compenseert voor die veel grotere banden.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten