Quanum Vandal

Ruimte voor al het andere offroad geweld zoals de Traxxas Slash.
Gebruikersavatar
Coop
Donateur
Berichten: 242
Lid geworden op: 14 mar 2018 12:32
Locatie: Tilburg
Participant x 5
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Quanum Vandal

Bericht door Coop » 19 mar 2018 18:56

Omdat ik eens een buggy wilde proberen heb ik de kerstman een goedkoop modelletje op de kop laten tikken. Het werd een Quanum Vandal, met hier en daar een kleine afwijking een rebrand van de FTX Vantage (of VRX Spirit, of Integy i10b).
Omdat ik alle benodigde electronica nog had liggen, ging ik voor de kit versie, helaas kreeg ik een ARR geleverd, dus de installatie van het meteen meebestelde aluminium chassis had wat meer voeten in de aarde dan gepland. Ze moeten daar in China toch eens leren dat cyanoacrylaat en threadlocker 2 verschillende dingen zijn.

De electronica had ik gekocht om a la cheap mijn oude tourwagen nieuw leven in te blazen. Maar het gebrek aan passende spareparts voor een antieke Corally heeft me dat project toch in de ijskast doen parkeren.
Helemaal niet erg, want nu had ik wel mooi een 120A regelaar en een 5.5t brushless motor voor mijn buggy beschikbaar.

De spuuglelijke body moet nog wel vervangen worden, maar ik rij deze eerst wel even stuk :p

Afbeelding

En met de regelaar in de fabrieksinstellingen valt dat qua snelheid toch niet tegen...

Afbeelding

Inmiddels een beetje met de motortiming zitten hobbyen, hij voelt nu nog iets sneller, maar ik heb nog geen run met de GPS kunnen doen.
Laatst gewijzigd door Coop op 14 aug 2018 14:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Don’t hesitate to go off-road, paved roads lead nowhere new.
NoNameYet - Axial SCX10-II kit
Green Man - Axial SCX10-II Deadbolt RTR
https://rcdork.blogspot.com

Gebruikersavatar
Wouterb
Donateur
Berichten: 1215
Lid geworden op: 02 jun 2017 09:24
Locatie: Medemblik
Participant x 16
Gegeven waarderingen: 92 keren
Ontvangen waarderingen: 135 keren

Re: Quanum Vandal

Bericht door Wouterb » 19 mar 2018 20:42

Mijn zoontje heeft deze tot de draad versleten. Incl. de onderdelen van de als donor gekregen versie van m'n zwager die er daarvoor serieus hard mee ging.
Op zijn aangeven hebben we die voor mijn zoontje gekocht.
Kwalitatief goed spul. Zelfs de standaard (3000kv/60A) combo. Heeft ruim een jaar misbruik doorstaan met 1 gebroken chassis en 1 gebroken voor ophanging. (Beide eigen schuld).
Ding is nu echt op. Versleten diffs en lagers etc.
Zijn volgende auto moet iets ruiger terrein aankunnen dus dat is een FTX Outlaw /Reely Bulldog geworden. De voorwielophanging hiervan is de zelfde als de Vandal, oftewel er ligt al een emmer reserveren onderdelen klaar.

Oh, Het enige minding: shock zijn bagger. Na elke rit rechtbuigen.

Enjoy!
'Crazy Janey' (zelfbouw chassis, lc70 hardbody)
Baja Cherokee (zelfbouw, Jeep Cherokee hardbody)
Ramrod (VS4-10, kit)
Rip-Off (zelfbouw chassis, Toyota SR5 lexan)

Gebruikersavatar
Coop
Donateur
Berichten: 242
Lid geworden op: 14 mar 2018 12:32
Locatie: Tilburg
Participant x 5
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Quanum Vandal

Bericht door Coop » 05 apr 2018 13:21

Ik heb het tot nu toe vrij rustig gehouden. Jumps van max. 1 meter enzo, daarmee houden de shocks zich tot nu toe redelijk. Maar het is inderdaad bekend dat de shocks niet geweldig zijn. Dus als ik een keer ergens een betaalbaar alternatief setje tegenkom worden ze zeker wel vervangen. Het is maar een Basher, dus ga er niet teveel in investeren...
Don’t hesitate to go off-road, paved roads lead nowhere new.
NoNameYet - Axial SCX10-II kit
Green Man - Axial SCX10-II Deadbolt RTR
https://rcdork.blogspot.com

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten