Twijfelkont

Alles met betrekking tot Crawler & Scalers kun je hier posten.
Gebruikersavatar
Coop
Donateur
Berichten: 242
Lid geworden op: 14 mar 2018 12:32
Locatie: Tilburg
Participant x 5
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Twijfelkont

Bericht door Coop » 28 aug 2018 14:06

Keuzes, keuzes, keuzes... Ga ik voor de volgende sloot aan upgrades voor mijn SCX10II kit, of zet ik er een nieuwe SCX10II-gebaseerde RTR Deadbolt naast?

Mijn huidige wagentje is voorzien van een aantal leuke hop-ups qua verzwaring, leuke velgjes, 2-speed en een beestachtige Castle Creations brushless motor/esc combo (zie m'n Showroom topic voor de hele lijst). Deze presteert uitstekend, maar het kan natuurlijk altijd nog beter (betere bandjes, sterkere aandrijfassen, verdere verlaging van het zwaartepunt, vering, bumpers, lier, verlichting etc.).

Maar het lijkt me ook leuk om er een tweede naast te zetten, en die volgens een heel andere strategie op te bouwen. Wat meer low-budget, verzwaren met spul uit de bouwmarkt in plaats van sexy op maat gemaakte hop-ups, een china special motor waarvan het niks uitmaakt of hij in de soep draait omdat hij goedkoper is dan de kabeltjes van mijn brushless combo. Gewoon, hoeft niet mooi te zijn, als het maar doet wat het moet doen...

Het wordt dan zegmaar 1 wagen met een fantastische performance en daarnaast een lekkere ragbak die je met een gerust hart een sloot in kan rijden omdat alles toch voor weinig vervangen kan worden.

Het idee van de Deadbolt heeft ook een reden. Dan kan ik wanneer ik dat wil, ook onderdelen van mijn huidige wagen daarop gebruiken wanneer ik besluit iets te upgraden.


Wat zouden jullie doen?
Don’t hesitate to go off-road, paved roads lead nowhere new.
NoNameYet - Axial SCX10-II kit
Green Man - Axial SCX10-II Deadbolt RTR
https://rcdork.blogspot.com

Gebruikersavatar
zanthrax
Site Admin
Berichten: 433
Lid geworden op: 14 jul 2018 10:50
Locatie: Tilburg
Participant x 3
Gegeven waarderingen: 161 keren
Ontvangen waarderingen: 237 keren

Re: Twijfelkont

Bericht door zanthrax » 28 aug 2018 16:06

Geen slecht idee. Maar met het aantal toffe opties dat tegenwoordig op de markt is, waarom zou je dan voor eenzelfde auto gaan als die je al hebt?
Niet dat de SCX10ii een slechte auto is, maar variatie kan geen kwaad.
HPI Venture is een gave wagen die je weinig tegenkomt, iets van RC4WD (TF2 = ragbak bij uitstek), de aankomende Gmade BOM GS02 ziet er goed uit, de Ascender krijgt waarschijnlijk een opvolger (of wordt verdwijnt), of als het echt een low-budget project wordt een Redcat Gen7.
SCX10 | Sawback | Ascender | MC8 | CMX | D110 | Cruiser | CFX-W | VS4-10 | TF2 | SCX10II | SCX6 | Knightrunner | Venture

Gebruikersavatar
Coop
Donateur
Berichten: 242
Lid geworden op: 14 mar 2018 12:32
Locatie: Tilburg
Participant x 5
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Twijfelkont

Bericht door Coop » 28 aug 2018 20:09

zanthrax schreef: 28 aug 2018 16:06 waarom zou je dan voor eenzelfde auto gaan als die je al hebt?
Parts/spares compatibiliteit. Als ik aan de ene wagen een hoop upgrade, dan hou ik een hoop originele onderdelen over. En als die overgebleven onderdelen dan op de ragbak passen (welke natuurlijk iets meer risico loopt dat er iets stukgereden wordt), dan scheelt me dat weer geld/tijd etc.

En het lijkt me nou juist wel leuk om te zien hoe verschillend hetzelfde chassis kan zijn (al wordt dat natuurlijk wel een pijnlijke aangelegenheid als de low budget ragbak beter presteert)
Don’t hesitate to go off-road, paved roads lead nowhere new.
NoNameYet - Axial SCX10-II kit
Green Man - Axial SCX10-II Deadbolt RTR
https://rcdork.blogspot.com

Gebruikersavatar
Coop
Donateur
Berichten: 242
Lid geworden op: 14 mar 2018 12:32
Locatie: Tilburg
Participant x 5
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Twijfelkont

Bericht door Coop » 30 aug 2018 17:47

Ok, nog een reactie, nu ik iets meer tijd heb...
zanthrax schreef: 28 aug 2018 16:06 HPI Venture is een gave wagen die je weinig tegenkomt,
Mijn ervaring binnen het RC wereldje heeft me geleerd dat dat niet noodzakelijk een positieve eigenschap is. Als je het weinig tegenkomt, betekent dat ook vaak dat er weinig voor op voorraad zal zijn bij de plaatselijke hobbywinkel, en dat 3rd party onderdelen ook vaak niet beschikbaar zullen zijn. Dus helaas is een keuze voor een wagen die je weinig tegenkomt ook vaak een keuze voor lang wachten op duur betaalde onderdelen en hoge verzendkosten.
Ik zou echt willen dat dat anders was...
zanthrax schreef: 28 aug 2018 16:06 iets van RC4WD (TF2 = ragbak bij uitstek),
Als ik het budget had voor een TF2, dan zou ik de Deadbolt EN de upgrades voor mijn huidige SCX kopen :mrgreen:
Don’t hesitate to go off-road, paved roads lead nowhere new.
NoNameYet - Axial SCX10-II kit
Green Man - Axial SCX10-II Deadbolt RTR
https://rcdork.blogspot.com

Gebruikersavatar
Coop
Donateur
Berichten: 242
Lid geworden op: 14 mar 2018 12:32
Locatie: Tilburg
Participant x 5
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Twijfelkont

Bericht door Coop » 11 sep 2018 09:49

De Deadbolt is inmiddels in huis. Om dat het anders allemaal een beetje dubbelop wordt, kun je ook de aanpassingen aan deze wagen volgen in mijn Showroom topic:

viewtopic.php?f=45&t=783
Don’t hesitate to go off-road, paved roads lead nowhere new.
NoNameYet - Axial SCX10-II kit
Green Man - Axial SCX10-II Deadbolt RTR
https://rcdork.blogspot.com

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten