Crawler kopen in Amerika

Alles met betrekking tot Crawler & Scalers kun je hier posten.
IceJackz
Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 apr 2018 19:31
Locatie: Gent
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Crawler kopen in Amerika

Bericht door IceJackz » 14 apr 2018 15:19

Beste allemaal,

Ik zit met een vraag in verband met het kopen van RC Crawlers buiten de EU.
Nu heb ik op Hobbytown een Axial SCX 10 II 2017 jeep Wrangler gezien voor 410 Dollar, wij in België betalen daar gemakkelijk 500 euro voor.
Ik heb een site gevonden waar ze uw definitieve kosten bepalen aan de hand van de koers en invoerrechten, als ik dit dan uitreken kom ik op 403 euro dus zou ik me 97 euro profijt doen.

Nu is mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee ?
En is dit aan te raden ?

Alvast bedankt ;)

Mud monkey
Donateur
Berichten: 2071
Lid geworden op: 02 jun 2017 23:49
Locatie: Medemblik
Participant x 18
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 33 keren

Re: Crawler kopen in Amerika

Bericht door Mud monkey » 14 apr 2018 20:42

Howdy je moet wel wat geluk hebben met de douane als je invoer rechten moet betaalen ben je net zo duur uit
En mocht er wat mis zijn met de auto zit je ook nog eens met de garantie , dan is het bij een plaatselijke dealer makelijker
Je zou aan de verkoper kunnen vragen of de waarde van het paket een stuk lager aangeeft

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2753
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 836 keren
Ontvangen waarderingen: 993 keren

Re: Crawler kopen in Amerika

Bericht door Cesco » 14 apr 2018 22:25

Ik weet niet hoe het voor België werkt, maar VS > NL levert vaak douane kosten op bij dit soort bedragen. Soms ben je dan duurder uit. Wat je kan doen is contact opnemen met www.recome.be, Glenn Alaerts. Hij zegt de goedkoopste Axial prijzen te hebben.

Wat ook een optie kan zijn is RCMart. Vanuit HongKong merk ik dat de kans op douanekosten naar Nederland in ieder geval een stuk lager ligt. Mogelijk is dat voor België hetzelfde. Bovendien liggen de prijzen nog lager, dus mocht er alsnog douanekosten bijkomen dan kan het nog interessant zijn. Het zal dus een beetje een gokje zijn.

Ik vermoed dat je deze zoekt, 347 euro bij RCMart. http://www.rcmart.com/scx10-2017-jeep%C ... h=420_1187 . Stel je wordt toch nog aangeslagen voor douanekosten, dan betaal je de BTW alsnog en mogelijk een beetje extra kosten. Ben je zeer waarschijnlijk alsnog wat goedkoper. Verder geld wat Mud monkey zegt over garantie.

Het is een gok die voor mij regelmatig goed uitgepakt is, maar ook een paar keer niet.

IceJackz
Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 apr 2018 19:31
Locatie: Gent
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Crawler kopen in Amerika

Bericht door IceJackz » 15 apr 2018 10:26

Mud Monkey en Cesco bedankt voor jullie informatie, ik ben eens bij Recome gaan kijken zij zijn sowieso een pak goedkoper dan de reseller waar ik normaal mijn rc dingen haal. Dus dit is wel een overweging waart.

Groeten IceJackz :)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten