Pagina 4 van 4

Re: De eeuwige vraag... Waar te beginnen

Geplaatst: 09 okt 2018 22:43
door Garry
Hoi Nick welkom

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk


Re: De eeuwige vraag... Waar te beginnen

Geplaatst: 10 okt 2018 01:36
door Cesco
Nick, MST CFX of CMX is ook een leuke om mee te starten. Prijs is aantrekkelijk en de MST is in feite een kleinere Axial SCX10.2.

Re: De eeuwige vraag... Waar te beginnen

Geplaatst: 10 okt 2018 10:57
door Coop
Nickmuller schreef: 09 okt 2018 20:13 Oke bedankt coop. ja ik zal niet extreem veel rijden en vermijd vaak water en modder.
Ik zoek dus een leuk autotje waar ik gewoon lol mee heb en als ik het echt fanatiek ga doen dan koop ik wel n keer een duurdere.

Dus wat zou jij doen ?
Ik heb nog even een beetje huiswerk gedaan en gezien het niet al te grote prijsverschil tussen de huidige generatie instapmodellen en de iets oudere modellen die zich reeds bewezen hebben, zou ik kiezen voor de laatste groep. Hiermee ben je verzekerd dat je de komende jaren zonder problemen upgrade en reserve onderdelen kunt vinden.

Persoonlijk zou ik zelf gaan voor een goede basis, en het geld dat je eventueel later aan een betere wagen uit zou willen geven, te investeren in het naar jouw eigen voorkeur upgraden van de wagen die je al hebt.

De FTX Outback Fury zie ik bij een aantal shops voor +/- €265 in de catalogus staan. TopRC heeft momenteel de Axial Deadbolt op basis van het SCX10 chassis in de aanbieding voor €279 (omdat de opvolger op basis van het SCX10-II chassis uit is). Dus €14 verschil tussen een onbewezen model van een budget-merk en het chassis dat jarenlang de No. 1 binnen het scaler-segment is geweest. Voor de FTX kun je FTX reserve onderdelen kopen en dat is het wel zo'n beetje. Voor de Axial maakt zo ongeveer iedereen en zijn moeder reserve en/of tuning onderdelen en in iedere prijsklasse (van AliExpress tot Vanquish en alles er tussenin).

Re: De eeuwige vraag... Waar te beginnen

Geplaatst: 05 dec 2018 15:06
door Rolleiflex
Patrick schreef: 14 mar 2018 19:32 ...

Zelf heb ik nu een RC4WD Gelande II, en ik wil je adviseren daar niet aan te beginnen. Premium crap.
De wagen heeft zijn laatste rit gereden. Ik had er geen fun meer van.
Alles slijt als een waanzinnige en bij een val blijkt de wagen super kwetsbaar.

...
Is het zo erg gesteld? Vooral in het slijten?
Is omdat deze op mijn lijstje staat om aan te kopen.

Of ben ik dan beter af met een Boomracing TRC Raffee Defender D90.
Is omdat ik er eerder zou met scalen dan crawlen.

Re: De eeuwige vraag... Waar te beginnen

Geplaatst: 05 dec 2018 15:15
door Patrick
Rolleiflex schreef: 05 dec 2018 15:06 Is het zo erg gesteld? Vooral in het slijten?
Is omdat deze op mijn lijstje staat om aan te kopen.

Of ben ik dan beter af met een Boomracing TRC Raffee Defender D90.
Is omdat ik er eerder zou met scalen dan crawlen.
Ja, naar mijn mening wel.
De Boomracing komt ook uit China (net als RC4WD, maar dan zonder de omweg via de USA) en lijkt me een bijna exacte kloon. Ik zie wel wat kleine verschillen, maar ik verwacht niet dat het beter spul is. Enige voordeel is dat je ook meer Chinese, niet te dure, onderdelen zou kunnen krijgen.
Ik rij nu met MST, en ik vind het goed spul. Andere merken, behalve Tamiya, heb ik geen ervaring mee.

Re: De eeuwige vraag... Waar te beginnen

Geplaatst: 05 dec 2018 22:16
door Gert-Jan
Nou nou, ik ben heel gesteld op mijn RC4WD D110 hoor. De enige keer dat er bij mij wat kapot ging was toen hij in Edegem 10 meter naar beneden stortte (Patrick was erbij :D ). Na 2 jaar en heel veel kilometers rijd hij nog perfect. Ja jaarlijks moet je een aantal lagers vervangen en OK, alles schroef je vast met locktite maar het is één van de weinige wagens die altijd mee gaat en mij de grootste smile brengt.

Het is een wagen met karakter, net als een echte Land Rover.

Afbeelding

Re: De eeuwige vraag... Waar te beginnen

Geplaatst: 06 dec 2018 21:13
door Mud monkey
Tja het maakt niet uit welk merk je rijd , lagers en pinnetjes schroeven etc zijn gewoon slijt plekken
Onderhoud hoort er gewoon bij