De eeuwige vraag... Waar te beginnen

Alles met betrekking tot Crawler & Scalers kun je hier posten.
Gebruikersavatar
mennerke
Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 07 jun 2017 17:47
Locatie: B-Herentals
Participant x 4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: De eeuwige vraag... Waar te beginnen

Bericht door mennerke » 15 mar 2018 19:04

Wel moeilijk te zeggen ik heb beide een scx10.II en een trx4..
Beide hebben hun weggedrag de ene is simpel de andere technisch fijner afgewerkt
Persoonlijk rij ik liever met scx10.II is uitdagender om mee te rijden bij de trx4 gaat alles "vanzelf"

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2753
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 836 keren
Ontvangen waarderingen: 996 keren

Re: De eeuwige vraag... Waar te beginnen

Bericht door Cesco » 16 mar 2018 01:04

De TRX-4 heeft als voordeel verder de verkrijgbaarheid van originele onderdelen. Op dit moment binnen alle merken binnen Nederland heeft Traxxas dat het beste voor elkaar.

Axial heb ik zelf de Wraith van. Originele onderdelen verkrijgen was de laatste maanden een behoorlijk dingetje.

Persoonlijk zou ik starten met de TRX-4 met oog op gebruik ook door je zoon en hele goede verkrijgbaarheid van onderdelen. Daarmee heb je een model waarmee je voor je zoon en jezelf altijd een model klaar voor gebruik kan hebben en ook snel te repareren is zonder weken wachttijd op onderdelen of bij meerdere adressen tegen hogere kosten je onderdelen dient te bestellen.

Voor jezelf kan je dan daarna iets pakken wat meer scale is. Bv op basis van een Axial of MST en dan met een meer scale hardbody bijvoorbeeld. Scale bouwen is superleuk maar gaat stiekem best wat bouwtijd in zitten. Het is dan fijn, zeker om het momentum van interesse van je zoon vast te houden, om een iets minder scale, maar wel doet het altijd wel en anders dezelfde week wel weer gefixt model op de plank te hebben.

Noem het ervaring van een vader die de RC hobby deelt met 3 zonen 😉.

Gebruikersavatar
Coop
Donateur
Berichten: 242
Lid geworden op: 14 mar 2018 12:32
Locatie: Tilburg
Participant x 5
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: De eeuwige vraag... Waar te beginnen

Bericht door Coop » 16 mar 2018 11:53

Even iets anders tussendoor...

Heeft er hier iemand al wel eens een andere zender/ontvanger gebruikt voor een TRX4? Ik zou het wel praktisch vinden als ik gewoon mijn huidige zender kan gebruiken.
Don’t hesitate to go off-road, paved roads lead nowhere new.
NoNameYet - Axial SCX10-II kit
Green Man - Axial SCX10-II Deadbolt RTR
https://rcdork.blogspot.com

bjorn
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 04 jan 2018 14:30
Locatie: Heemstede
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: De eeuwige vraag... Waar te beginnen

Bericht door bjorn » 16 mar 2018 14:33

Moet prima kunnen, alleen heb je wel 5 kanalen nodig (of 4 als je beide lock servo's op 1 kanaal zet).
Carisma SCA-1E met Jeep Wrangler Hardbody | Orlandoo Hunter Jeep Rubicon 1:35 | Rocksta Basher 1:24

Gebruikersavatar
Gert-Jan
Donateur
Berichten: 1404
Lid geworden op: 03 jun 2017 21:10
Locatie: Swifterbant
Organizer x 1Participant x 21
Gegeven waarderingen: 154 keren
Ontvangen waarderingen: 162 keren

Re: De eeuwige vraag... Waar te beginnen

Bericht door Gert-Jan » 16 mar 2018 21:31

Kan met een Flysky FS-GT3C. De zender kan je voorzien van andere software om zo een 8 kanaals zender te maken of je kan het hardwarematig aanpassen met een kitje van Dasmicro.

Ik heb ergens een TRX4 op het net gezien met deze combinatie
Printjunkie :mrgreen:

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2753
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 836 keren
Ontvangen waarderingen: 996 keren

Re: De eeuwige vraag... Waar te beginnen

Bericht door Cesco » 17 mar 2018 12:44


Gebruikersavatar
Coop
Donateur
Berichten: 242
Lid geworden op: 14 mar 2018 12:32
Locatie: Tilburg
Participant x 5
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: De eeuwige vraag... Waar te beginnen

Bericht door Coop » 19 mar 2018 09:39

bjorn schreef: 16 mar 2018 14:33 Moet prima kunnen, alleen heb je wel 5 kanalen nodig (of 4 als je beide lock servo's op 1 kanaal zet).
Daar heb ik een ander ideetje voor... Ben bezig met een electronica ontwerpje om meerdere acties op een kanaal uit te kunnen voeren. Voor acties die elkaar normaalgesproken niet heel snel opvolgen, zoals in/uitschakelen van verlichting of diffs op afstand locken/unlocken en dat soort zaken. Maar het zit op dit moment nog in een vrij vroege fase van ontwerp/ontwikkeling, dus het kan nog even duren voor ik het werkend heb :)
Don’t hesitate to go off-road, paved roads lead nowhere new.
NoNameYet - Axial SCX10-II kit
Green Man - Axial SCX10-II Deadbolt RTR
https://rcdork.blogspot.com

bjorn
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 04 jan 2018 14:30
Locatie: Heemstede
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: De eeuwige vraag... Waar te beginnen

Bericht door bjorn » 19 mar 2018 10:02

Oh ben heel benieuwd!
Carisma SCA-1E met Jeep Wrangler Hardbody | Orlandoo Hunter Jeep Rubicon 1:35 | Rocksta Basher 1:24

Gebruikersavatar
Wouterb
Donateur
Berichten: 1215
Lid geworden op: 02 jun 2017 09:24
Locatie: Medemblik
Participant x 16
Gegeven waarderingen: 92 keren
Ontvangen waarderingen: 135 keren

Re: De eeuwige vraag... Waar te beginnen

Bericht door Wouterb » 19 mar 2018 14:18

Coop schreef: 19 mar 2018 09:39 .....
Daar heb ik een ander ideetje voor... Ben bezig met een electronica ontwerpje om meerdere acties op een kanaal uit te kunnen voeren. Voor acties die elkaar normaalgesproken niet heel snel opvolgen, zoals in/uitschakelen van verlichting of diffs op afstand locken/unlocken en dat soort zaken. Maar het zit op dit moment nog in een vrij vroege fase van ontwerp/ontwikkeling, dus het kan nog even duren voor ik het werkend heb :)
Kom maar op!
Alles waarbij ik Arduino kan skippen ben ik voor. :whistle:
'Crazy Janey' (zelfbouw chassis, lc70 hardbody)
Baja Cherokee (zelfbouw, Jeep Cherokee hardbody)
Ramrod (VS4-10, kit)
Rip-Off (zelfbouw chassis, Toyota SR5 lexan)

Gebruikersavatar
Coop
Donateur
Berichten: 242
Lid geworden op: 14 mar 2018 12:32
Locatie: Tilburg
Participant x 5
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: De eeuwige vraag... Waar te beginnen

Bericht door Coop » 21 mar 2018 13:28

Ok... Na een hoop huiswerk te hebben gedaan, begin ik nu toch echt in de richting van de SCX 10 II kit te neigen.

De TRX4 is een mooi apparaat, maar hoe vaak ga ik cruise control gebruiken? Waarschijnlijk nooit (en anders kan ik altijd nog de throttle trim van mijn zender misbruiken). 2 versnellingen is er ook zo een, leuk om te hebben, maar heb ik het echt nodig? Als ik hard wil gaan heb ik daar andere RCtjes voor staan, en er is natuurlijk altijd de mogelijkheid de auto sneller te maken dan noodzakelijk en de throttle curve op mijn zender aan te passen... 2 profieltjes voor 1 auto opslaan en je kan je "versnelling" gewoon uit het menu op je zender kiezen. Of natuurlijk later een afstandbediende 2speed in de SCX hobbyen. De remote locking diffs, ja, dat is wel iets waar de TRX4 punten mee scoort. Daar zie ik echt het nut wel van in. Dit is dan ook nog mijn grootste twijfelpunt, maar dan toch weer een andere zender moeten gebruiken, da's weer minder. Tja,en die portal axles, onder het mom van grondspeling kun je nooit genoeg hebben is dat natuurlijk wel een pluspuntje voor deTRX4. Maar ik heb nog geen enkele youtube video gezien waar dit het verschil maakte tussen waar een TRX en een SCX wel of niet konden komen.

Maar goed, als het de SCX wordt... Ik heb een motor, regelaar en accu liggen. Maar dat spul is met een andere wagen in gedachte aangeschaft. Ik vraag me dus af of een 3100KV motor op 2S in een SCX10 II een beetje gaat werken. Ik wil op den duur een andere motor/regelaar combo aanschaffen, maar om de investering een beetje te spreiden wil ik om te beginnen gebruiken wat ik heb. Of moet ik misschien toch een 3S accu in het budget opnemen?
Wouterb schreef: 19 mar 2018 14:18 Kom maar op!
Alles waarbij ik Arduino kan skippen ben ik voor. :whistle:
Is er een specifieke reden dat je Arduino wil skippen? Ik heb die dingen een paar jaar geleden voor mijn werk gebruikt, maar ik vond ze bestwel handig. Kant en klaar platform, alle basics aanwezig, gewoon programmeren en gaan...
Ik had er eigenlijk nog niet bij stil gestaan, maar een Arduino lijkt me eigenlijk best een prima platform om iets als dit mee te realiseren. En volgens mij heb ik hier nog ergens 2 Arduinos in de Micro Pro variant rondzwerven...
Don’t hesitate to go off-road, paved roads lead nowhere new.
NoNameYet - Axial SCX10-II kit
Green Man - Axial SCX10-II Deadbolt RTR
https://rcdork.blogspot.com

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten