Axial Wraith vragen

Alles met betrekking tot Crawler & Scalers kun je hier posten.
Mud monkey
Donateur
Berichten: 2069
Lid geworden op: 02 jun 2017 23:49
Locatie: Medemblik
Participant x 18
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 31 keren

Re: Axial Wraith met accu en electronica voorin.

Bericht door Mud monkey » 20 jan 2018 09:40

Wat het gewicht voorin betreft ik hou er van om zo een zwaar mogelijke neus te hebben , ik geef zo een beknopte uitleg mogelijk
Dit geld voor schaal 1:1 tot de kleinste 1:78 of kleiner
Op een steile afdaling zo door de zwaarte / aantrekkingskracht Vd aarde het zwaarste punt altijd als eerste naar benede willen
Rij daarom zo langzam en recht mogelijk naar beneden , als je achter wiel van de grond dreigt los te komen moet je juist een betje gas geefen
Zolang je neus een fractie sneller gaar dan je kont blijven je wielen op de grond
Bij zeer glade ondergrond geld als je wielen blokkeren het zelfde , blokkerende wielen remmen niet af en laten zich niet sturen
Bij zijlings geld kijk erst of er uitwijk mogelijkheden zijn neem de heling zo hoog mogelijk , gaat hij of dreigt hij te gaan glijden stuur dan naar het laagste punt
Dit allemaal zo beheerst mogelijk

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Axial Wraith vragen

Bericht door Cesco » 23 jan 2018 12:11

Thanks mannen.

Andere vraag, met welke banden rijden jullie? De keuze is nogal eh... reuze.
Ik heb nu de Ripsaws R35, welke gelijmd zijn. Ik kan die waarschijnlijk wel zien los te weken en overzetten naar mijn beadlock velgen. En zo te zien in de testen die Ilya heeft gedaan (hier film 5 uit zijn test serie ) doen die het heel goed. Maar er zijn ongetwijfeld nieuwere banden op de markt nu.

Wat gebruiken jullie Wraith rijders en wat werkt goed voor trails en crawlen in de lage landen m.b.t. 2.2 banden?

Mud monkey
Donateur
Berichten: 2069
Lid geworden op: 02 jun 2017 23:49
Locatie: Medemblik
Participant x 18
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 31 keren

Re: Axial Wraith vragen

Bericht door Mud monkey » 23 jan 2018 19:55

Hoi Cesco ik vind de standaard banden erg goed ( met witte dot )
Je kan ze het makkelijkst los krijgen met een föhn ze moeten wel erg goed verhit worden , doe daarom wel dikke handschoenen aan

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Axial Wraith vragen

Bericht door Cesco » 23 jan 2018 22:01

Ik zal dat eerst eens proberen.

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Axial Wraith vragen

Bericht door Cesco » 24 jan 2018 22:19

Geprobeerd....... Als de velgen beginnen te smelten voor de lijm oplost maar vanuit gaan dat de vorige eigenaar niet de gebruikelijke bandenlijm heeft gebruikt....

Oven, koken, heatgun. Lijm lost niet op, velgen wel. Maar weer terug naar de tekentafel en een nieuw setje banden bestellen.

Gebruikersavatar
Wouterb
Donateur
Berichten: 1215
Lid geworden op: 02 jun 2017 09:24
Locatie: Medemblik
Participant x 16
Gegeven waarderingen: 92 keren
Ontvangen waarderingen: 135 keren

Re: Axial Wraith vragen

Bericht door Wouterb » 24 jan 2018 22:46

Ik heb geen 1e hands ervaring maar volgens mij moet je ook gekookte of gebakken lijm los scheuren. Het is niet zo dat de lijm oplost en verdwijnt.
Maar dat heb je waarschijnlijk al geprobeerd...
'Crazy Janey' (zelfbouw chassis, lc70 hardbody)
Baja Cherokee (zelfbouw, Jeep Cherokee hardbody)
Ramrod (VS4-10, kit)
Rip-Off (zelfbouw chassis, Toyota SR5 lexan)

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Axial Wraith vragen

Bericht door Cesco » 24 jan 2018 23:18

Weet je wat het is Wouter.

Ik heb de Wraith tweedehands gekocht. Dus ik mis een stuk geschiedenis. Maar met wat ik tot nu toe aan "oplossingen" tegenkom, heb ik mijn twijfels. Ik weet ook niet precies hoe oud de Wraith is en welke uitvoering het was. Vandaar dat ik hem grondig renoveer. Ik heb van alles geprobeerd om de banden los te krijgen en enige effect is dat de velgen beginnen te smelten. Wanneer ik de lijm probeer te scheuren beginnen de banden te scheuren. Dus ik vertrouw ook het rubber niet meer en denk dat ik dan terecht ook afvraag of de foams nog wel ok zijn.

Dus ga maar niet besparen hierop en gewoon met een vers setje starten. Is misschien ook een beetje door mijn andere hobby, 1:1 racen. Banden moet je niet op besparen.

Enige is nu welke te kiezen en wie heeft ze op voorraad. Met name laatste is weer zo'n dingetje, waarom hebben winkels maar 1 setje hangen a 2 banden. Mijn auto's hebben allemaal 4 wielen en dus 4 banden. Zit nu bij hoofdsponsor RC-HP.de te kijken en die heeft gelukkig wel voldoende voorraad. Ik wil de build een beetje vlot afronden en niet weer weken moeten wachten op een bestelling. Buiten dat ik graag eens mijn eerste meeting met jullie wil rijden, staan er ook nog 2 crawler projecten te wachten. Zomervakantie wordt Oostenrijk dit jaar, dus doel is een beetje alle 3 de crawlers dan af te hebben en mee te kunnen nemen de bergen in.

Ik zit nu te kijken naar o.a. Axial Ripsaw, Proline Hyrax 2.2 en Pitbull Rock Beast, waarbij ik bij laatste er niet helemaal uit kom welke variant weer te kiezen.

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Axial Wraith vragen

Bericht door Cesco » 25 jan 2018 01:28

Proline Hyrax 2.2. banden besteld.

Dank allen weer voor de hulp en meedenken.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten