Absima Sherpa vs Trx 4

Alles met betrekking tot Crawler & Scalers kun je hier posten.
MbDusty
Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2021 13:31
Locatie: Overijssel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Absima Sherpa vs Trx 4

Bericht door MbDusty » 17 feb 2021 13:39

Beste crawlers, ik heb een vraagje, na heel wat jaren drift auto’s te hebben gereden wil ik nu wat anders proberen . Ik zit te twijfelen tussen de trx4 en de absima sherpa . Hebben jullie tips .. qua prestaties etc etc .. welke chassis raden jullie mij aan .. ben helemaal nieuw in het crawlen .. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen .

Patrick
Donateur
Berichten: 2019
Lid geworden op: 27 mei 2017 19:30
Locatie: Tilburg
Organizer x 1Participant x 20
Gegeven waarderingen: 281 keren
Ontvangen waarderingen: 244 keren

Re: Absima Sherpa vs Trx 4

Bericht door Patrick » 07 mar 2021 09:24

Ik heb zelf geen van beiden, maar als ik kijk naar de tandwielen in bijvoorbeeld de gearbox van de Absima, dan zou mijn vertrouwen meer uitgaan naar de TRX. Ik heb ooit een TRX uit elkaar gehaald, en dat gaf wat tandwielen en dergelijke wel vertrouwen. Zelf heb ik nog nooit getwijfeld om een van deze autos aan te schaffen.
Ik ben meer van het KISS principe.

Ook vind ik het makkelijker om scale bodies te vinden voor CFX, CMX en CC-01 chassis. Dat laatste geldt natuurlijk enkel wanneer je ooit echt scale zou willen gaan rijden.

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Absima Sherpa vs Trx 4

Bericht door Cesco » 18 mar 2021 19:01

Ik heb de Sherpa niet, maar wel veel andere merken waaronder 2 stuks TRX-4.

De tip die ik altijd geef is zeker voor je eerste crawler. Kies er één waarvan de onderdelen (met name locaal) goed verkrijgbaar zijn. Niets vervelender als weken op een onderdeel moeten wachten.
Met Traxxas kun je wat dat betreft niet mis gaan. TRX-4 zit goed in elkaar, sterk en is in elke hobby shop verkrijgbaar.

Met Absima is dat een stuk minder, niet onmogelijk. Maar wel minder op voorraad bij hobby shops.

Absima is ook de EU distribiteur voor Redcat, zoals de Gen8. Welke ik ook heb. Het heeft bijna een jaar geduurd voordat de onderdelen echt op voorraad waren bij Absima. Nou is de Gen8 wat dat betreft net de TRX-4, zit standaard al goed in elkaar. Maar die keer dat ik wel wat nodig was heeft het lang geduurd om het te krijgen.

Ik heb zelf de Sherpa overwogen, maar ben wat huiverig voor de onderdelen levering door Absima.

Grofweg naar mijn ervaring de volgorde verkrijgbaarheid originele onderdelen binnen NL en EU.
1. Traxxas
2. Element RC
3. MST
4. Tamiya
5. Axial
6. Redcat

Denus
Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 mar 2021 12:15
Locatie: Grootebroek
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Absima Sherpa vs Trx 4

Bericht door Denus » 21 mar 2021 20:58

Ik heb twee Absima Sherpa's in huis, en alle onderdelen zijn redelijk snel en goed te verkrijgen, zoniet via lokale winkels dan wel via een omweg (bv. Aliexpress zoeken op Yikong YK4102PRO).
Maar het is zeker waar dat de Traxxas onderdelen overal verkrijgbaar zijn.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: frenkel en 28 gasten