Welke te kopen?

Alles met betrekking tot Crawler & Scalers kun je hier posten.
StephanV
Member
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 sep 2019 08:45
Locatie: Papendrecht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Welke te kopen?

Bericht door StephanV » 23 sep 2019 10:29

Goedemorgen allemaal,

Ik ben hier volledig nieuw. En na het bouwen van diverse Lego Technic dozen en mijn vader die een Tamiya Scania Trekker heeft gebouwd wil ik nu ook een echte kit gaan bouwen.

Maar welke te kopen?

Hebben jullie tips? Wil een 4x4 of 6x6 bouwen. De Defender van Traxxas vind ik heeeel mooi en die komen ook met een 6x6 G-klasse welke erg mooi is als ik de plaatje mag geloven.

maar zijn de Traxxas pakketen nou RTR of moet je die toch zelf bouwen? Ik wil juist zelf bouwen maar uit alle info wijst dat het RTR-kits zijn.

Andere tips zijn altijd welkom!

maarten86
Member
Berichten: 40
Lid geworden op: 18 sep 2019 08:48
Locatie: Heiloo
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Welke te kopen?

Bericht door maarten86 » 23 sep 2019 10:36

Welkom!

De Defender kit en de 6x6 zijn RTR. Defender zelf bouwen kan obv de kit versie; je hebt dan wel de verleng set nodig (kit heeft namelijk een kortere wielbasis dan de Defender body). Overigens is kit + Defender body duurder dan de rtr versie.
6x6 kan je natuurlijk altijd zelf bouwen (zonder kit) maar dat is wellicht geen geschikt eerste project:)

Succes!

StephanV
Member
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 sep 2019 08:45
Locatie: Papendrecht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Welke te kopen?

Bericht door StephanV » 23 sep 2019 14:29

maarten86 schreef: 23 sep 2019 10:36 Welkom!

De Defender kit en de 6x6 zijn RTR. Defender zelf bouwen kan obv de kit versie; je hebt dan wel de verleng set nodig (kit heeft namelijk een kortere wielbasis dan de Defender body). Overigens is kit + Defender body duurder dan de rtr versie.
6x6 kan je natuurlijk altijd zelf bouwen (zonder kit) maar dat is wellicht geen geschikt eerste project:)

Succes!
Bedankt voor je reactie maar ik zie inderdaad dat de TRX4 als chassis-kit wel te krijgen is..
Denk dat ik die dan koop en dan kan ik zelf een body erop zetten.

Ik snap wat je bedoeld dat dat een duurdere optie is maar ik vind het bouwen leuk :)

Ik zat ook te denken aan de Defender van Tamiya maar de Traxxas lijkt meer details te hebben en er zijn volgens mij veel meer uitbreidingen te krijgen..

En wat zijn jullie meningen over de Team Raffee Co. 4x4 en 6x6 kits? Die zijn online zo te bestellen. Hun Defender 6x6 is wel bizar bruut..

*edit* ik zie dat de Team Raffee ook geen kits zijn.. dus jammer haha *edit*

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Welke te kopen?

Bericht door Cesco » 24 sep 2019 07:25

Op basis van het Axial SCX10 chassis zou je zelf iets kunnen bouwen. Er zijn genoeg hier die dit vaker hebben gedaan.

RC HP.de verkoopt een optie om een doorvoeras te maken op basis van een MST CFX of CMX. Tamiya bodies zijn dan een optie.

Axial komt binnenkort uit met een SCX10 II 6x6 Unimog.

En Cross RC heeft verschillende 4x4, 6x6 en 8x8 opties in kit vorm.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: willem en 8 gasten