Hoe zit het met de Axial's

Alles met betrekking tot Crawler & Scalers kun je hier posten.
JJH
Member
Berichten: 48
Lid geworden op: 30 jul 2019 06:42
Locatie: Apeldoorn
Participant x 2
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Hoe zit het met de Axial's

Bericht door JJH » 02 aug 2019 17:23

Hoi allemaal,

Momenteel op vakantie en op zoek naar een ander projectje. Een crawler lijkt mij een prima aanvulling. Hierbij lijkt de keuze gevallen op een Axial scx 10-2. Geen must maar lijkt een prima auto.
Hierbij zie ik nogal wat verschillende modellen. Veel rtr en een enkele kit. Daar ik het opbouwen leuk vindt en ik zelf graag bepaal welke electronica er in wordt geplaatst heeft de kit een voorkeur. Maakt het nog uit voor welke kit ik ga? De Cherokee kit heeft de voorkeur qua looks. Echter is deze kit wat ouder. Mis ik dan updates over de jaren heen of worden die toegevoegd? Ik heb geen idee hoe dat in de crawler wereld werkt.
Ook kwam ik wat tegen over overmatig slijtage van het differentieel huis( spelling en shimmen). Is dit veel voorkomend bij dit merk of überhaupt normaal?

Helemaal nieuw in het crawler gebeuren dus wellicht voor een kenner rare vragen.

Krijg graag wat tips!

Greetz Jorrit
Laatst gewijzigd door JJH op 04 aug 2019 00:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Xray XB8E '19
Traxxas Trx 4 Sport Kit
Traxxas Trx 4 Defender
Traxxas Trx 4 costum build (in progress)

Gebruikersavatar
Garry
Donateur
Berichten: 2350
Lid geworden op: 05 sep 2018 16:35
Locatie: Gorinchem
Participant x 10
Gegeven waarderingen: 71 keren
Ontvangen waarderingen: 343 keren

Re: Hoe zit het met de Axial's

Bericht door Garry » 03 aug 2019 12:15

Welkom Jorrit
De scx 10,2 is echt en perfect bouw platform. Daar kan je alles mee doen. [emoji6]
Verstuurd vanaf mijn HMA-L29 met Tapatalk


😎😁

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Hoe zit het met de Axial's

Bericht door Cesco » 05 aug 2019 22:17

De Cherokee kit is een betrouwbare kit. En een behoorlijk complete. Zelfs zaken als dakdrager zitten erbij. Nog een echt Axial product van voor de overname.

De RAW kit is een iets kalere uitvoering in de zin van geen wielen, body en dat soort zaken. Aan jou of dat een plus of min is. De transmissie wijkt af en dat heeft niet een ieder als een positief iets ervaren. Niet elke vernieuwing is een verbetering.

Dan heb je nog 1 optie momenteel te weten de UM10. Die is qua setup in grote lijnen gelijk aan de Cherokee kit, o.a. ook alu links en zelfde transmissie.

Met alledrie kun je niet echt fout gaan. Qua rijeigenschappen viel me het verschil tussen de Cherokee en UM10 op. De Cherokee heeft een betere gewichtsverdeling zo uit de doos. De UM10 heeft veel gewicht voor en die heb ik op de G6 nog wel eens achterover zien slaan.

Tot voor kort toen er nog meer kits leverbaar waren bij Axial was de Cherokee vaak de meest geadviseerde en meest complete kit.

Uiteindelijk telt ook smaak mee. Welke body vind je leuk en wil je die bij de kit hebben of niet. De Cherokee en UM10 is kit kopen, electronica en zender kopen en toevoegen, bouwen en rijden. De RAW kit vergt nog meer aanschaf en is dus wel of niet voir jou de gewenste basis. Zie o.a. mijn bouwtopic voor wat je met de Cherokee kit kan doen.
viewtopic.php?f=10&t=1013
Laatst gewijzigd door Cesco op 06 aug 2019 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
zanthrax
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 14 jul 2018 10:50
Locatie: Tilburg
Participant x 3
Gegeven waarderingen: 159 keren
Ontvangen waarderingen: 235 keren

Re: Hoe zit het met de Axial's

Bericht door zanthrax » 06 aug 2019 09:46

Er is een chassis kit waar je zelf een body, wielen en banden bij kunt kiezen.
Als de look van de Cherokee je bevalt kun je uiteraard daar voor gaan, de onderstellen zijn hetzelfde.

In mijn ervaring lukt het je niet om het huidige aanbod van de a-merken kapot te krijgen op het milde terrein in Nederland, er slijt hooguit zo nu en dan iets kleins.
SCX10 | Sawback | Ascender | MC8 | CMX | D110 | Cruiser | CFX-W | VS4-10 | TF2 | SCX10II | SCX6 | Knightrunner | Venture

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten