Outback 2 of outback fury

Alles met betrekking tot Crawler & Scalers kun je hier posten.
Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Outback 2 of outback fury

Bericht door Cesco » 28 jan 2019 12:06

Als je uit de drift wereld komt ben je misschien ook bekend met MST. MST maakt ook goede crawlers. Ze hebben 3 crawler platformen:
- 1/10 CMX (de M staat voor middle motor oftewel een middenmotor)
- 1/10 CFX (de F staat voor front motor oftewel de motor voorin)
- 1/8 CFX-W. Deze heeft de motor voorin en portalassen.

Nou moet je 1/10 nogal ruim nemen. In werkelijkheid loopt wat een fabrikant 1/10 noemt noagal uiteen van in werkelijkheid ongeveer tussen 1/8 tot 1/12.

De CMX en CFX passen Tamiya bodies op, in die grootte moet je ook denken. De CFX-W zit meer in de grootte van een Axial SCX10.2. Wat voor heel lang al de standaard is in crawler / scaler wereld. Hoewel de Traxxas TRX-4 behoorlijk aan die status knaagt.

De CMX, CFX en CFX-W zijn kwalitatieve goede platformen, verkrijgbaar als RTR en als kit. En prijstechnisch erg vriendelijk geprijsd. Adressen om te verkrijgen zijn o.a. RC-HP.de, RCmart, Asiatees en jou waarschijnlijk niet onbekend Drifted.nl. Daarnaast nog bij een hoop andere RC shops, maar bovenstaande zijn wel zo een beetje de adressen die bijna alle onderdelen op voorraad hebben.

Hiernaast is Carisma een merk wat een goed platform biedt en prijstechnisch aan de onderkant van het prijs spectrum zit.
Het platform heet SCA-1E. O.a. [mention]Jaap[/mention] heeft hier goede ervaringen mee. Ook hier RTR en kit versies.

Hierna kom je in de standaard merken, Axial, Traxxas enzovoorts. Ook die hebben kit versies en die van Axial is laag geprijsd. De kit met de Jeep Cherokee body is completer als de RAW kit van Axial, maar de prijs is van deze merken ook hoger als alle eerder genoemde opties door mij en anderen.

Wat in de US nu al het platform van 2019 lijkt te worden is de Redcat Gen8. Hier lopen 2 topics over:
viewtopic.php?f=16&t=1159
viewtopic.php?f=10&t=1281

Eigenlijk zijn er een aantal vragen die je jezelf moet stellen. Het is niet zo dat het ene niet met andere kan, maar keuze van platform hangt samen met jouw wensen. Persoonlijke tip. Als ik een nieuwe crawler of scaler ga kopen bedenk ik vast een visie. En dan maak ik een budget plan hoeveel het gaat kosten. Ik heb zo wel eens van een idee afgezien omdat de kosten hoger werden dan in één keer het alternatieve model of idee.
Die RTR blijkt dan bijvoorbeeld toch slimmer als de kit. Of andersom. Of dat andere merk en type heeft al de opties voor minder geld standaard die ik anders moet kopen via upgrades. Of de gewenste body zit er al bij. Al die upgrades en losse zaken maken het jouw crawler / scaler, maar soms kun je gewoon beter hoger in prijs instappen om lager in totaalbedrag te eindigen. Op zich met drift ervaring jou ongetwijfeld allemaal bekend. Mogelijke vragen aan jezelf:

- Wat is mijn budget?
- Crawler of scaler? Scalen of performance? Of iets ertussenin?
- Lexan of hardbody?

Vanuit hier komen dan vanzelf andere keuzes. Maar eigenlijk is het denk ik niet veel anders als met driften. Daar kun je met een eenvoudig Tamiya chassis beginnen of ook meteen naar iets exotischer en completer gaan.

vanguard
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 mei 2018 08:19
Locatie: Denhaag
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Outback 2 of outback fury

Bericht door vanguard » 28 jan 2019 13:07

[mention]Subonno[/mention] ik denk idd dat dat dan de pro was het verschil tussen de fury en de gen7 valt dan zeker mee zeker als je het looks deel mee pakt
Dan kom ik ook gelijk bij [mention]Cesco[/mention]

Ik zal eens kijken naar door jouw genoemde modellen.
Qua doel ja een redelijke scaler die leuk mee kan komen en waar ik tzt een 2e body op ga bouwen met rescue thema.

Verder niet te veel kwijt aan spare parts en hup ups.
We gaan weer ff researchen
Edit:
Heb zo just de carisma linx gevonden qua body en thema van de body past het wel bij mijn andere hobby.
Dus denk dat dat hem wordt

Edit 2 heb het verslag van Joop gelezen
En twijfel nu toch.
Hoe meer ik lees hoe meer merk ik dat de keuze snel groter wordt als je rond de 300e zit.
Slinger vanavond de laptop aan en ff rustig struinen

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Outback 2 of outback fury

Bericht door Cesco » 30 jan 2019 14:57

Zal ik dan nog 1 goede tip geven. Kies iets voor je eerste crawler/scaler waar de onderdelen goed en snel van verkrijgbaar zijn. Niets vervelenders als je een meeting of rit moeten overslaan omdat je zo lang op onderdelen moet wachten.

Als je het zo bekijkt wordt de keuze heel makkelijk even los van aanschafprijs.
1. Traxxas TRX-4
2. Axial modellen
3. MST modellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten