Frustratietopic

Al het nieuws rondom onze hobby mag hier gepost worden.
Gebruikersavatar
Coop
Donateur
Berichten: 242
Lid geworden op: 14 mar 2018 12:32
Locatie: Tilburg
Participant x 5
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Frustratietopic

Bericht door Coop » 10 jul 2018 08:24

Dustin schreef: 09 jul 2018 13:25 Feit dat ik extra betaald heb voor versnelde en dus ook duurdere levering, wat ook zichtbaar was voor de medewerker welke ik gesproken heb, vind PostNL dit soort zaken niet hun probleem en moet ik het maar regelen met de verzender.
Als je iets snel wil hebben van buiten de EU, betaal dan niet voor snellere post verzending, maar tast iets dieper in de buidel voor UPS/FEDEX/DHL/etc verzending. Voor de post zijn alle extra's namelijk een additionele indicator dat de zending iets van waarde bevat. En er dus grotere kans is dat het wat oplevert om het pakket aan te slaan. En dat is iets waar men goed op let, gezien men niet de capaciteit heeft om alles te controleren. Hetzelfde geld voor verzekerde verzending en verzending vanuit landen als de VS en Japan, logo's van bekende webshops zoals Amazon, allemaal indicatoren dat er wat te halen valt...

Met andere woorden, hoe onopvallender je pakket, hoe minder kans dat je pakket opgehouden wordt door de douane.

Enkele van mijn tips/ervaringen met zendingen uit het buitenland (en dat zijn er veel) en wat info van een vriendin die op de afdeling internationaal van een zeker Nederlands postbedrijf werkt:
- Vermijd verzekerde/aangetekende verzending zoveel mogelijk (binnen de grenzen van wat jouw comfortzone is)
- Vermijd snelle postzending, kies voor expedited shipping als je iets snel moet hebben (wanneer snelheid belangrijker is dan kosten, want douanekosten krijg je vrijwel zeker)
- Vermijd "rijke" niet-EU landen zoals de VS en Japan zoveel mogelijk
- Als je iemand in de VS kent, laat je spullen daar bezorgen en laat ze het uitpakken, bonnen, labels etc. verwijderen en opnieuw inpakken voor doorsturen. Het pakket komt dan van een particulier en technisch gezien is het niet gelogen als de producten als 2de hands zijn aangeduid op de verzenddocumenten.
- Prijzen bij shops in Singapore zijn vaak niet heel erg verschillend van die in China. Echter Singpost is in de meeste gevallen een stuk sneller.
- Zendingen uit China worden door de grote hoeveelheid vaak minder gecontroleerd.
- Zendingen die in het weekend bij PostNL binnenkomen hebben de meeste kans om zonder extra kosten en oponthoud door te komen. Door de enorme hoeveelheid die er binnenkomt worden er op maandagochtend regelmatig hele zeecontainers ongecontroleerd doorgelaten.
Don’t hesitate to go off-road, paved roads lead nowhere new.
NoNameYet - Axial SCX10-II kit
Green Man - Axial SCX10-II Deadbolt RTR
https://rcdork.blogspot.com

Gebruikersavatar
johanv
VIP
Berichten: 2462
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:27
Locatie: Heerenveen
Participant x 6
Gegeven waarderingen: 598 keren
Ontvangen waarderingen: 299 keren

Re: Frustratietopic

Bericht door johanv » 10 jul 2018 09:59

Coop schreef: 10 jul 2018 08:24
Dustin schreef: 09 jul 2018 13:25 Feit dat ik extra betaald heb voor versnelde en dus ook duurdere levering, wat ook zichtbaar was voor de medewerker welke ik gesproken heb, vind PostNL dit soort zaken niet hun probleem en moet ik het maar regelen met de verzender.
Als je iets snel wil hebben van buiten de EU, betaal dan niet voor snellere post verzending, maar tast iets dieper in de buidel voor UPS/FEDEX/DHL/etc verzending. Voor de post zijn alle extra's namelijk een additionele indicator dat de zending iets van waarde bevat. En er dus grotere kans is dat het wat oplevert om het pakket aan te slaan. En dat is iets waar men goed op let, gezien men niet de capaciteit heeft om alles te controleren. Hetzelfde geld voor verzekerde verzending en verzending vanuit landen als de VS en Japan, logo's van bekende webshops zoals Amazon, allemaal indicatoren dat er wat te halen valt...

Met andere woorden, hoe onopvallender je pakket, hoe minder kans dat je pakket opgehouden wordt door de douane.

Enkele van mijn tips/ervaringen met zendingen uit het buitenland (en dat zijn er veel) en wat info van een vriendin die op de afdeling internationaal van een zeker Nederlands postbedrijf werkt:
- Vermijd verzekerde/aangetekende verzending zoveel mogelijk (binnen de grenzen van wat jouw comfortzone is)
- Vermijd snelle postzending, kies voor expedited shipping als je iets snel moet hebben (wanneer snelheid belangrijker is dan kosten, want douanekosten krijg je vrijwel zeker)
- Vermijd "rijke" niet-EU landen zoals de VS en Japan zoveel mogelijk
- Als je iemand in de VS kent, laat je spullen daar bezorgen en laat ze het uitpakken, bonnen, labels etc. verwijderen en opnieuw inpakken voor doorsturen. Het pakket komt dan van een particulier en technisch gezien is het niet gelogen als de producten als 2de hands zijn aangeduid op de verzenddocumenten.
- Prijzen bij shops in Singapore zijn vaak niet heel erg verschillend van die in China. Echter Singpost is in de meeste gevallen een stuk sneller.
- Zendingen uit China worden door de grote hoeveelheid vaak minder gecontroleerd.
- Zendingen die in het weekend bij PostNL binnenkomen hebben de meeste kans om zonder extra kosten en oponthoud door te komen. Door de enorme hoeveelheid die er binnenkomt worden er op maandagochtend regelmatig hele zeecontainers ongecontroleerd doorgelaten.
Kijk dat zijn goede tips :)
Groeten Johan.

Waar het asfalt eindigd begint het avontuur :)

Dustin
Donateur
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
Locatie: Spijkenisse
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 121 keren
Ontvangen waarderingen: 88 keren

Re: Frustratietopic

Bericht door Dustin » 10 jul 2018 10:08

Bedankt, ga ik zeker wat aan hebben in de toekomst!
Maar het gaat mij niet eens om de extra kosten van de import.
Heb ik ze niet dan is het mooi meegenomen maar ik ga er altijd van uit dat ik ze krijg.

Het gaat mij er om dat ik een bedrag betaald heb om het binnen een x-aantal weken in huis te hebben, in dit geval 3 weken.
Binnen 2 weken was het pakket in Nederland, en vervolgens komt het bij de douane terecht waarvan doodleuk gezegd wordt, ja wij mogen er na binnenkomst van het pakket nog eens maximaal 12 weken over doen.
Dan zou ik ook verwachten dat het ook bij de douane afdeling versneld afgehandeld wordt om aan de lever termijn te voldoen, zoals ik het heb begrepen betreft dit namelijk gewoon een douane afdeling binnen PostNL zelf.

Gebruikersavatar
Coop
Donateur
Berichten: 242
Lid geworden op: 14 mar 2018 12:32
Locatie: Tilburg
Participant x 5
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Frustratietopic

Bericht door Coop » 12 jul 2018 17:46

Dustin schreef: 10 jul 2018 10:08 Maar het gaat mij niet eens om de extra kosten van de import.
...
Het gaat mij er om dat ik een bedrag betaald heb om het binnen een x-aantal weken in huis te hebben, in dit geval 3 weken.
Ik ken dat. In zo'n geval kun je dan beter voor expedited shipping via UPS/FEDEX/DHL/ETC. verzending kiezen. Die betalen de douane wel voor snelle verwerking. Je zit alleen gegarandeerd met douanekosten. Daar staat dan weer tegenover dat je je spullen binnen enkele dagen in huis hebt.
Dustin schreef: 10 jul 2018 10:08 Binnen 2 weken was het pakket in Nederland, en vervolgens komt het bij de douane terecht waarvan doodleuk gezegd wordt, ja wij mogen er na binnenkomst van het pakket nog eens maximaal 12 weken over doen.
Dan zou ik ook verwachten dat het ook bij de douane afdeling versneld afgehandeld wordt om aan de lever termijn te voldoen, zoals ik het heb begrepen betreft dit namelijk gewoon een douane afdeling binnen PostNL zelf.
De douane binnen PostNL, is gewoon de reguliere douane, alleen hebben ze een standplaats binnen PostNL. Volgens mij hebben die 2 gewoon een contract voor het laagste tarief en daarmee ook een langere doorlooptijd.
De douane heeft echter geen enkele boodschap aan wat voor verzendmethode er is gebruikt, voor hun is post gewoon post. De uitzondering daar is EMS post, dat is als het ware de "expedited"-service die door wereldwijd bijna alle reguliere postbedrijven wordt gehanteerd. Maar dat is dan weer bijna even duur als expedited shipping en komt ook vrijwel zeker met douanekosten bij je aan.
Don’t hesitate to go off-road, paved roads lead nowhere new.
NoNameYet - Axial SCX10-II kit
Green Man - Axial SCX10-II Deadbolt RTR
https://rcdork.blogspot.com

Chickendippahz
Member
Berichten: 291
Lid geworden op: 24 mei 2018 08:20
Locatie: Roosendaal
Participant x 4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Frustratietopic

Bericht door Chickendippahz » 13 jul 2018 14:49

Bijna klaar met de paintjob van mn wpl gebakje. Blijkt de afplaktape lekker door te lekken....
20180713_144227.jpg
Opnieuw beginnen ofzo denk dan maar
CHICKENNNNNDIPPAHHHZZZZZZ
of gewoon Tom :D

Gebruikersavatar
Freddy
VIP
Berichten: 1750
Lid geworden op: 27 mei 2017 21:48
Participant x 18
Gegeven waarderingen: 87 keren
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: Frustratietopic

Bericht door Freddy » 13 jul 2018 16:06

Chickendippahz schreef: 13 jul 2018 14:49 Bijna klaar met de paintjob van mn wpl gebakje. Blijkt de afplaktape lekker door te lekken....20180713_144227.jpg

Opnieuw beginnen ofzo denk dan maar
Geen Tamiya tape gebruikt ?
alias Joehoncho

Chickendippahz
Member
Berichten: 291
Lid geworden op: 24 mei 2018 08:20
Locatie: Roosendaal
Participant x 4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Frustratietopic

Bericht door Chickendippahz » 13 jul 2018 18:24

Nope :oops:
En dat terwijl ik gewoon een rolletje had liggen
:angry-banghead:

Nu dus maar de streep breder gemaakt, had geen zin om opnieuw te doen.
1531499010816534869487383638812.jpg
CHICKENNNNNDIPPAHHHZZZZZZ
of gewoon Tom :D

Mud monkey
Donateur
Berichten: 2071
Lid geworden op: 02 jun 2017 23:49
Locatie: Medemblik
Participant x 18
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 33 keren

Re: Frustratietopic

Bericht door Mud monkey » 13 jul 2018 23:28

Als het niet gaat zo als het moet , moet het maar zo als het gaat :whistle:

DustDriver
Member
Berichten: 143
Lid geworden op: 21 mar 2018 15:18
Locatie: BE Limburg
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Frustratietopic

Bericht door DustDriver » 19 sep 2018 08:26

Op 15 juli een set velgjes besteld in China voor de TRX-4, en nog altijd niet binnen...
1,5 week geleden contact opgenomen met winkel, bleek vergeten bij de Chinese douane.
Nieuwe tracking nummer en pakketje was nu snel in België, maar de laatste status update is van de 13de en meld dat het pakketje het lokale ditributiecentrum heeft verlaten. Maar niks ontvangen...

Blijkbaar moet ik geduld hebben voor deze hobby. Alle pakketjes en leveringen die laat waren dit jaar waren voor deze hobby :lol:

Gebruikersavatar
Coop
Donateur
Berichten: 242
Lid geworden op: 14 mar 2018 12:32
Locatie: Tilburg
Participant x 5
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Frustratietopic

Bericht door Coop » 19 sep 2018 09:25

DustDriver schreef: 19 sep 2018 08:26 Blijkbaar moet ik geduld hebben voor deze hobby. Alle pakketjes en leveringen die laat waren dit jaar waren voor deze hobby
Good quality, cheap, quick delivery... Pick any 2...
Don’t hesitate to go off-road, paved roads lead nowhere new.
NoNameYet - Axial SCX10-II kit
Green Man - Axial SCX10-II Deadbolt RTR
https://rcdork.blogspot.com

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten