Frustratietopic

Al het nieuws rondom onze hobby mag hier gepost worden.
Gebruikersavatar
Paul manten
Donateur
Berichten: 121
Lid geworden op: 28 feb 2018 14:44
Locatie: Nieuwegein
Participant x 12
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Frustratietopic

Bericht door Paul manten » 04 jan 2019 18:03

Gert-Jan schreef: 04 jan 2019 16:34
DustDriver schreef: 04 jan 2019 08:01 Ik denk dat de juiste hoeveelheid druk uitoefenen het probleem is. Ik lijk eerder het gat uit te hollen ipv dat de schroef erin gaat. En bij sommige ging het er onmiddelijk in, wat het nog frustrerender maakt als ge al een kwartier op 1e bezig zijt :P
En met 1,4 of 1,5 mm voorboren? Zo smokkel ik ook nog wel eens ;)
Of misschien een tapeind gebruiken om er draad in te tappen.
De metalen onderdelen zijn trouwens allemaal getapt
Trx-4, orlandoo hunter jeep wrangler.

DustDriver
Member
Berichten: 143
Lid geworden op: 21 mar 2018 15:18
Locatie: BE Limburg
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Frustratietopic

Bericht door DustDriver » 04 jan 2019 22:11

Ik heb de set maar even opgeruimd, om em niet tegen de muur kapot te gooien :evil:
De schroef zit er bijna volledig in, en blijf gewoon plastiek naar buiten teken Ipv dat de schroef naar binnen gaat. En ook eens een beetje aan een vorige getrokken waar ik hetzelfde probleem mee had. En die kwam er ook gewoon weer uit. Denk dat ik het beter eerst voor ga boren zodat de schroef minder weerstand heeft. Hopelijk kan ik deze 2 mislukte pogingen nog fixeren met lijm.

Patrick
Donateur
Berichten: 2024
Lid geworden op: 27 mei 2017 19:30
Locatie: Tilburg
Organizer x 1Participant x 20
Gegeven waarderingen: 286 keren
Ontvangen waarderingen: 255 keren

Re: Frustratietopic

Bericht door Patrick » 04 jan 2019 23:27

DustDriver schreef: 04 jan 2019 22:11 Ik heb de set maar even opgeruimd, om em niet tegen de muur kapot te gooien :evil:
De schroef zit er bijna volledig in, en blijf gewoon plastiek naar buiten teken Ipv dat de schroef naar binnen gaat. En ook eens een beetje aan een vorige getrokken waar ik hetzelfde probleem mee had. En die kwam er ook gewoon weer uit. Denk dat ik het beter eerst voor ga boren zodat de schroef minder weerstand heeft. Hopelijk kan ik deze 2 mislukte pogingen nog fixeren met lijm.
Mijn ervaring is dat je ze absoluut recht moet houden bij het indraaien, en goed wat kracht tijdens de eerste draai.
Ook even met een loep kijken naar de start van de draad. Zit er geen braampje op het metaal die het onmogelijk maakt?

Bison Plastic Kombi is vullend en kun je na een half uur nieuwe draad in tappen, en is sterker dan het origineel. In dat gaatje aanbrengen, kun je wellicht doen met zo'n wegwerp pipette, die je ook voor verfmengen gebruikt.

Ik ben trouwens al lange tijd geleden gestopt met de bouw van mijn Orlandoo en die van [mention]fenkdv[/mention]. Had er flinke nekpijn van gekregen. Moet het weer eens oppakken.

Dustin
Donateur
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
Locatie: Spijkenisse
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 121 keren
Ontvangen waarderingen: 88 keren

Re: Frustratietopic

Bericht door Dustin » 07 jan 2019 08:39

Pffff.... Ben er redelijk klaar mee op dit moment, de RR10 Bomber is sinds ik hem heb al niets anders als ellende.
Prachtige wagen om te zien, dramatisch om aan te sleutelen en de betrouwbaarheid laat enorm te wensen over
Heel sporadisch een volle lipo leeg kunnen rijden, verder nog nooit gelukt, iedere keer weer is er wat mis mee...
De standaard electronica heeft het niet lang overleefd, met als record de servo, 1x sturen en die was kapot.

Nieuwe servo er in, vlak daarna de regelaar in rook op gegaan, dus goed brushless spul er in gezet en naar de WTT gegaan, nog niet eens op de helft van de kortste route weer de servo kapot
Vervolgens in totaal 4 servo's en 1 servo mount kapot over 2 maanden verspreid.

Daarna besloten de lower link mounts aan de achterzijde er mee te stoppen, en toen heeft hij een hele tijd stil gestaan voordat ik deze binnen had.
Helemaal hersteld voor de laatste WTT, en na net 1 lipo kon ik weer richting auto met weer een kapotte servo, en naar achteraf bleek ook een gescheurde axle truss.
Deze vervangen voor "beter" spul, Vanquish & Savöx i.p.v. BoomRacing & PowerHD, en zag er goed uit allemaal.

De eerstvolgende keer rijden een gebroken CVD en een gescheurde knuckle, gefixed, mee gaan rijden en na nog geen 10min een gebroken Vanquish titanium stuurlink.
Vervangen voor de aluminium BoomRacing welke ik nog had liggen, moest hem alleen even recht buigen :lol:
Even in de straat testen of hij goed stuurt en nu weer een kapotte HD ring/pinion gear aan de achterzijde.

Investeer je een flinke smak geld in onderdelen van de top fabrikanten, Vanquish, Robinson Racing, Hot-Racing, SDD, RC4WD, etc. en heb je nog steeds enkel ellende.

Zit er nu enorm over na te denken om de electronica uit de Bomber te trekken en in de TRX4 te gooien, daarna de Bomber voorlopig lekker op de kast te laten staan....
Reed de laatste rit zo rustig met mijn Bomber om schade te voorkomen, en alsnog een gebroken titanium stuurlink, als ik zo rustig er mee moet gaan rijden terwijl het een Rock Racer zou moeten zijn is alle lol er voor mij van af....
Dit terwijl ik met de TRX4 echt alles doe en tot nu toe op wat krasjes op de body na 0.0 schade er mee heb.

Xerun 120A regelaar, Xerun 3100KV sensored brushless & Savöx 1283SG servo met 6v 8A bec moet best leuk gaan in de TRX4 denk ik zo :roll:
Wellicht ook de 2.2 SSD Rock Racer velgen voorzien van kleinere banden en deze ook op de TRX4 monteren, kijken hoe dat gaat.

Gebruikersavatar
Dirk Weijnen
Donateur
Berichten: 1291
Lid geworden op: 07 okt 2017 09:28
Locatie: Helmond
Participant x 9
Gegeven waarderingen: 352 keren
Ontvangen waarderingen: 238 keren

Re: Frustratietopic

Bericht door Dirk Weijnen » 07 jan 2019 11:53

Als je gespaard hebt en het eerste wat je te zien krijgt als je terug van vakantie op het werk komt dat je 300euro boete hebt gereden met de werkbus, 3x achter elkaar op dezelfde weg.
1x CrossRC SP-4B Harley Davidson
1x CrossRC MC8 8X8
1x CrossRC WT4 (Dirk's Towing #2)
1x Dodge Power Wagon (Dirk's Towing)
1x BOOMracing TeamRaffee Defender D110
1x Tamiya M-05 ver 2 R Honda CRX
1x Tamiya TT-02B (De Gifkikker)
1x Reely Dune Fighter

DustDriver
Member
Berichten: 143
Lid geworden op: 21 mar 2018 15:18
Locatie: BE Limburg
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Frustratietopic

Bericht door DustDriver » 08 jan 2019 18:51

Gert-Jan schreef: 04 jan 2019 16:34
DustDriver schreef: 04 jan 2019 08:01 Ik denk dat de juiste hoeveelheid druk uitoefenen het probleem is. Ik lijk eerder het gat uit te hollen ipv dat de schroef erin gaat. En bij sommige ging het er onmiddelijk in, wat het nog frustrerender maakt als ge al een kwartier op 1e bezig zijt :P
En met 1,4 of 1,5 mm voorboren? Zo smokkel ik ook nog wel eens ;)
Zo heb ik het nu gedaan. De resterende 5 stuks op 10 minuten erin. Zelfs niet volledig voorgeboord, gewoon ver genoeg zodat de schroef genoeg grip had.

Bedankt voor de tips iedereen!

Gebruikersavatar
Dennis-Frl
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 jan 2019 20:22
Locatie: Woudsend
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Frustratietopic

Bericht door Dennis-Frl » 09 jan 2019 19:52

Beginnen de randen netjes met een penseel opbrengen, en daarna met de spuitbus grote delen doen.
Nou......
Nu druk met thinner de verf er af proberen te krijgen.
1 groot verf drama.
Dacht zelfde merk zelfde verf, werkt niet dus.
Hoi
TRX-4 VW Baja

Subonno
Donateur
Berichten: 516
Lid geworden op: 03 dec 2018 23:54
Locatie: Hilversum
Participant x 7
Gegeven waarderingen: 148 keren
Ontvangen waarderingen: 19 keren

Re: Frustratietopic

Bericht door Subonno » 11 jan 2019 21:34

Momenteel mijn buik vol van webshops;
- Wish, 5 weken geleden Austar crawler accessories besteld voor 4,50 vandaag in NL dezelfde besteld voor 14,50 omdat ik het wachten zat ben.
- Bij Toprc een ontvanger besteld, voorraadstatus “groen”. Mailtje terug product is niet meer leverbaar.
- Hobbyking zender set besteld;
Als het niet op voorraad is kun je het niet kopen. Ik kon online een Turnigy GT5 kopen die achteraf niet op voorraad blijkt te zijn.
Dan chatten met iemand van Hobbyking die niks begrijpt en voor mijn gevoel niks meer kan zien dan ik via de algemene website...

Heel vaak gaat het natuurlijk goed, maar soms :x

Subonno
Donateur
Berichten: 516
Lid geworden op: 03 dec 2018 23:54
Locatie: Hilversum
Participant x 7
Gegeven waarderingen: 148 keren
Ontvangen waarderingen: 19 keren

Re: Frustratietopic

Bericht door Subonno » 14 jan 2019 20:41

Spontaan pakketje vandaag van Hobbyking (uit Etten-Leur)met GT5 ontvanger/zender.

Blijkt kapot,
Met geen mogelijkheid reageert de ontvanger op de zender, geen rood knipper lampje op de ontvanger zoals op alle youtube video’s te zien is.

Eens kijken hoe de “warranty” van hobbyking is.

Gebruikersavatar
Wouterb
Donateur
Berichten: 1217
Lid geworden op: 02 jun 2017 09:24
Locatie: Medemblik
Participant x 16
Gegeven waarderingen: 92 keren
Ontvangen waarderingen: 136 keren

Re: Frustratietopic

Bericht door Wouterb » 14 jan 2019 21:24

Subonno schreef: 14 jan 2019 20:41 ....

Eens kijken hoe de “warranty” van hobbyking is.
Mijn ervaring: prima garantie!

Filmpje maken van het niet werkende ding en het wordt vervangen.

Blijft naadje dat hij iets doet.
'Crazy Janey' (zelfbouw chassis, lc70 hardbody)
Baja Cherokee (zelfbouw, Jeep Cherokee hardbody)
Ramrod (VS4-10, kit)
Rip-Off (zelfbouw chassis, Toyota SR5 lexan)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten