FTX Outlaw vs Reely Bulldog

Alles met betrekking tot Crawler & Scalers kun je hier posten.
Robert.v.E
Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mar 2018 20:42
Locatie: Lemmer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

FTX Outlaw vs Reely Bulldog

Bericht door Robert.v.E » 16 mar 2018 09:27

Goedemorgen!

Hier een review van een beginner op gebied van Rc Crawlen, niet op het gebied van Rc.



Gisteren de Reely Bulldog 1:10 Brushed binnen gekregen welke ik heb gekocht voor €135,-
Vorige week de FTX Outlaw 1:10 Brushed gekocht voor €169,-.
De wagens zijn voor mij en mijn zoon als nieuwe hobby en om mijn zoon meer van techniek te leren. Daarnaast wil ik hem naar de gezellige bijeenkomsten om hem te laten zien dat er meer is dan alleen zijn eigen (school en gamen) wereld. Hij is nu 12 jaar.



Voordat we de auto's bestelden, heb ik veel gelezen en ook rond gebeld voor advies. Als beginner wil je niet direct €1000,- uitgeven dus je kijkt naar een auto die betaalbaar is.

De Reely Bulldog en FTX Outlaw voldeden aan onze "eisen" en vandaar de aanschaf van de wagens.

De FTX Outlaw is duurder dan de Reely Bulldog, €169,- tegenover €135,-. Maar de FTX heeft een 1800mah NIMH accu en een lader, daarnaast voelt de controller degelijker aan.

De 1800mah accu van de FTX Outlaw:

Met de FTX Outlaw hebben we gereden in het bos en op het strand en daarvoor was de 1800mah accu te zwak, na 10 minuten werkte de stuurservo tijdens het rijden al niet meer....

We hebben 4800mah en 5000mah accu's en hiermee konden we probleemloos meer dan een uur rijden in het bos!
Een goede zware accu is zeker zijn geld waard omdat je dan lang kunt rijden!

Het onderstel

Op de kleur van de schokbrekers en elektronica na, is het onderstel van beide wagens identiek. Het voelt allemaal degelijk aan en qua afstelmkgelijkheden keuze genoeg!




Afbeelding

De zender/ ontvanger, is bij beide wagens 2.4 ghz. De motoren zijn brushed, type 550 en het aantal windingen staat nergens beschreven.
Beide wagens rijden op een 6 cel, 7.2v nimh accu welke aangesloten worden met een Tamiya stekker.



Afbeelding

De bodies

Over de bodies van de wagens is niet veel te zeggen. Ze zijn op kleur en stickers na identiek. Welke is mooier? Hang helemaal van je smaak af... de FTX Outlaw is als brushless ook te koop en die is blauw/wit...


Afbeelding

De Controllers

De FTX heeft een controller van etronix-rc. De Pulse 2 channel controller waar 8 AA betterijen in gaan. De Reely is voorzien van een Reely GT2 controller waar 4 AA batterijen in gaan.
De controller van de FTX voelt degelijker aan maar de praktijk zal het uitmaken...


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het rijden

Wat een grappige feature is bij beide wagens, is dat je elektronisch de "rem" kunt activeren. De wagens gedragen zich als een heerlijk stuiterende wagen op het strand, terwijl je in het bos kunt crawlen door de rem in werking te stellen...
De wagens rijden gewoon goed en zijn erg stabiel.

Overall

Mooie wagens met mogelijkheden. Onderdelen ook los te bestellen en de prijs van de wagens is goed.
De FTX Outlaw is duurder doordat hij RTR (ready to run) is, accu en lader inbegrepen maar eigenlijk voldoet deze accu niet.
Al staat er dat de Reely Bulldog RTR is, toch is dit niet helemaal waar ivm met de ontbrekende accu en lader.
Bij beide wagens zit materiaal om de ontvanger te programmeren en er zit een handleiding bij. De handleiding van Reely (Conrad) is uitgebreider en duidelijker en meer geschikt voor een beginner. Deze handleiding kun je echter ook downloaden.

De wagens zijn op de kleuren en stickers na identiek en de prijs eigenlijk ook. Mijn conclusie is dat de keuze meestal zal liggen op het gebied van smaak... Qua techniek is er van FTX de Unbrushed versie en die krijgt Reely binnenkort ook. Daarbij weer een paar kleurverschillen...
Wil je wat geld besparen, dan is de Reely iets goedkoper en kun je direct een goede accu en lader aanschaffen.


Mijn zoon en ik zijn in ieder geval zeer tevreden met beide wagens!

Gebruikersavatar
Wouterb
Donateur
Berichten: 1215
Lid geworden op: 02 jun 2017 09:24
Locatie: Medemblik
Participant x 16
Gegeven waarderingen: 92 keren
Ontvangen waarderingen: 135 keren

Re: FTX Outlaw vs Reely Bulldog

Bericht door Wouterb » 16 mar 2018 14:33

Mijn zoon heeft ook de Bulldog aangeschaft. (Staat nog op de kast tot zijn verjaardag, maar nu aangeschaft ivm een tijdelijke aanbieding)
Anders dan een garantietechnisch controllerondje heeft ie nogniet gereden.

Enig nadeel wat ik aan de auto zag is dat expliciet vermeld is dat de esc geen lipo's aan kan. Bullshit dacht ik, voltjes zijn voltjes maar bij langzaam rijden werd de esc in no-time zeikheet. (5 min. volgas rossen geen probleem) Reserve, zwaardere regelaar is inmiddels in huis.

Overigens is de Bulldog ook in brushless verkrijgbaar. (Groene wielen, andere stickers )
'Crazy Janey' (zelfbouw chassis, lc70 hardbody)
Baja Cherokee (zelfbouw, Jeep Cherokee hardbody)
Ramrod (VS4-10, kit)
Rip-Off (zelfbouw chassis, Toyota SR5 lexan)

Gebruikersavatar
johanv
VIP
Berichten: 2462
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:27
Locatie: Heerenveen
Participant x 6
Gegeven waarderingen: 595 keren
Ontvangen waarderingen: 299 keren

Re: FTX Outlaw vs Reely Bulldog

Bericht door johanv » 16 mar 2018 15:15

Ze zien er wel lekker stoer uit!
Groeten Johan.

Waar het asfalt eindigd begint het avontuur :)

Gebruikersavatar
Wouterb
Donateur
Berichten: 1215
Lid geworden op: 02 jun 2017 09:24
Locatie: Medemblik
Participant x 16
Gegeven waarderingen: 92 keren
Ontvangen waarderingen: 135 keren

Re: FTX Outlaw vs Reely Bulldog

Bericht door Wouterb » 17 mar 2018 16:55

Oh. Nog een dingetje;
Ik vermoed dat de diffs uitwisselbaar zijn met die van Axial (Wraith/scx-10/Ax-10).
Daarmee dus ook de lockers.

Gelockte diffs helpen bij zwaar terrein en klimmen.
'Crazy Janey' (zelfbouw chassis, lc70 hardbody)
Baja Cherokee (zelfbouw, Jeep Cherokee hardbody)
Ramrod (VS4-10, kit)
Rip-Off (zelfbouw chassis, Toyota SR5 lexan)

Robert.v.E
Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mar 2018 20:42
Locatie: Lemmer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: FTX Outlaw vs Reely Bulldog

Bericht door Robert.v.E » 08 apr 2018 00:26

Afbeelding

Afbeelding

Update

Na 6 zware ritten: strand, bos, modder de eerste nadelen van de FTX Outlaw en Reely Bulldog in beeld.

Het eerste nadeel was het achter differentieel en na wat sleutelwerk hebben we beiden gelocked, uiteraard is het rijden in het terrein daar enorm mee verbeterd! Het is gedaan met kneedstaal en kan eventueel verwijderd worden.

De 1800 Mah die bij de FTX geleverd zat is vervangen door een 5300Mah en ook dat is een hele grote verbetering! Dus tot nu toe is de Reely Bulldog de winnaar voor Prijs/Kwaliteit.

Maar vandaag voor het eerst averij.... het grote tandwiel (62 tanden) in de gearbox heeft het begeven... kwaliteit of vuil? We weten het niet want de Bulldog is fantastisch en knalt door! De gearbox gaan we in de gaten houden...

Wat ons een beetje tegen staat is de snelheid van de wagens en daarom gaan we de motoren van 15 turns vervangen voor 35 turns en dan worden de achterassen direct door stalen assen vervangen.
De snelheid zal afnemen en dan zou het crawlen beter moeten worden.
Bij Conrad de motoren besteld en zodra de rest van de onderdelen binnen zijn dan komen ze in de auto's.


Voor de stabiliteit hebben we de reservewielen verwijderd en daardoor vallen de wagens niet snel meer achterover.

Ook is het spatwaterdichte kastje van de ontvanger een aandachts punt, deze hebben we met dik vet afgesloten want één stond vol met water.

Verder rijden beide auto's zeer goed en geen opmerkingen over de schokbrekers of controllers. De wagens zijn even goed.

Oh ja, je leest en hoort in filmpjes op youtube, dat deze auto's niet geschikt zijn voor Lipo accu's. Dit klopt niet aangezien de ESC te begrenzen is op 6V. In de handleiding staat duidelijk hoe dit moet. Dus rijden met 7,2V lipo kan wel!

Tot zo ver.

Gebruikersavatar
Wouterb
Donateur
Berichten: 1215
Lid geworden op: 02 jun 2017 09:24
Locatie: Medemblik
Participant x 16
Gegeven waarderingen: 92 keren
Ontvangen waarderingen: 135 keren

Re: FTX Outlaw vs Reely Bulldog

Bericht door Wouterb » 01 mei 2018 12:26

Vorige week de Bulldog van zoonlief losgelaten.
Op 2s Lipo. Zelfs met de Brushed setup snel zat.
Alleen vreet het apparaat batterijen. 5000mAh 2s is anderhalf uur werk. (M'n scaler rijdt daar 4 uur of langer op.)
Die energie moet ergens heen. Naast airtime en wegspuitend zand, wordt een behoorlijk deel omgezet in warmte. Tot in de thermische beveiliging; motor en regelaar na een halfuur raggen niet aan te pakken.
Met het oog op behoud van aandrijving misschien maar goed ook. Ik heb wel wat puntjes gezien die vroeg of laat de geest gaan geven. Te beginnen met de aandrijf as met plastic kruiskoppelingen.

Lol heb ie wel, en daar gaat het om.
'Crazy Janey' (zelfbouw chassis, lc70 hardbody)
Baja Cherokee (zelfbouw, Jeep Cherokee hardbody)
Ramrod (VS4-10, kit)
Rip-Off (zelfbouw chassis, Toyota SR5 lexan)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten