Redcat Racing News Topic

Al het nieuws rondom onze hobby mag hier gepost worden.
Gebruikersavatar
Linky
Pro Member
Berichten: 518
Lid geworden op: 11 nov 2018 13:35
Locatie: Bij de duinen
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 12 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Redcat racing GEN8 INternational scout

Bericht door Linky » 13 feb 2019 21:35

Leuk leuk leuk, net te laat laat laat.

Ben tevreden met mijn Sport hoor. Maar die kit .... wellicht voor een tweede karremans.

I like!
Trx4 Sport
Axial SCX10 II UMG10
Kyosho Scorpion 2014

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Redcat racing GEN8 INternational scout

Bericht door Cesco » 14 feb 2019 00:43

Mud monkey schreef: 13 feb 2019 21:24 :think: hier krijgt axial een flinke kluif aan denk ik zo , een geducht tegen stander
Los van de Redcat Gen8. Ik denk dat het voor Axial tijd is om een stap voorwaarts te maken en met een 10.3 te komen. Of nog beter met iets heel nieuws. Puur mijn persoonlijke mening, maar er is nog niet echt een antwoord gekomen op de Traxxas TRX-4. En intussen stormt de concurrentie door, of dit nu Traxxas, HPI, Carisma, MST, Boomracing en een heleboel overige merken is. Allemaal snoepen ze steeds meer marktaandeel van Axial en ook Vattera weg.
Helaas als je naar de Axial website gaat wordt het aanbod steeds minder. Heel veel modellen en variaties zijn uitgefaseerd. De SM10 loopt op zijn laatste benen, de Yeti en AX10 is al uit assortiment, aanbod van Wraith en Bomber is uitgedund tot voor beide nog maar 2 varianten. De SCX10 II gaat al een hele tijd mee en blijft een mooi platform. Maar de keuze is daar ook flink uitgedund. Ze hebben de Deadbolt en Honcho in SCX10 II jasje gegoten, een Jeep Wrangler en een Chevy Blazer body op het SCX10 II chassis gezet. Maar geen van alle zijn meer in kit vorm verkrijgbaar, ook de Jeep Cherokee intussen niet meer. De Raw Builders kit is leuk geprijsd, maar echte vernieuwing aan het chassis zie je niet. En is officieel nog maar de enige kit vorm.

Vaterra beetje zelfde verhaal. Beide (of eigenlijk eigenaar van beide merken, Horizon Hobby) zullen echt moeten vernieuwen. Er zijn wel erg veel mensen overgestapt intussen naar andere opties. Kijk alleen hier al op het forum hoeveel er wel een non Axial chassis hebben tegenwoordig. Waar dat ooit toch de standaard was. Maar ook als je de crawler / scaler scene in de US volgt, daar is Axial (of Vatarra) al lang geen standaard optie meer.

Hopenlijk verrast Axial ons binnenkort, maar op dit moment is Redcat zeker goed bezig wat marktaandeel naar zich toe te trekken.

Dustin
Donateur
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
Locatie: Spijkenisse
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 121 keren
Ontvangen waarderingen: 88 keren

Re: Redcat racing GEN8 INternational scout

Bericht door Dustin » 14 feb 2019 11:27

Axial zal inderdaad heel snel met wat echt vernieuwends moeten komen.
Kijkende naar wat Carisma, Traxxas, RedCat, MST, BoomRacing allemaal hebben uitgebracht om de hobby naar een hoger niveau te tillen blijft Axial een beetje bij hun oude modellen hangen.
En iedereen hypen met spy shots van een "nieuw model" wat gewoon een SCX10.2 met een andere body is wat ze met o.a. de SCX10.2 chevy blazer hebben gedaan...

Daarnaast is de levertijd van Axial gewoon dramatisch vergeleken met de concurrenten, de keren dat ik wat bestelde van Axial heb ik er weken tot maanden op moeten wachten.
Axial heeft heel lang bovenaan mijn lijstje gestaan als het om scalers/crawlers gaat, maar is nu gewoon van dat lijstje af.
Koop liever een Traxxas, RedCat of Carisma dan een Axial op het moment.

Vooral RedCat maar ook Carisma zijn inderdaad enorm goed bezig met interessante vernieuwende modellen, of gaan mee met wat de markt vraagt.

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Redcat Racing News Topic

Bericht door Cesco » 22 feb 2019 09:39

Klein nieuwtje. Redcat heeft na goed luisteren naar de community zojuist aangekondigd de adviesprijs voor de Gen8 PACK kit versie aan te passen van 199,99 dollar naar 169,99 dollar.

Daarmee wordt het wel een zeer aantrekkelijke kit optie.

EU prijs bij Absima is 269,95 euro, die prijs zal dus nog wat omlaag gaan. Wat de euro adviesprijs wordt is nog even afwachten, maar als je de verlaging zou doorrekenen vermoed ik rond de 240-250 euro dat de nieuwe prijs zal worden.

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Redcat Racing News Topic

Bericht door Cesco » 18 apr 2019 13:41

Het is zeker een auto die wel een klap kan hebben:


Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Redcat Racing News Topic

Bericht door Cesco » 19 apr 2019 00:36

In de categorie van een RC fabrikant die echt heel ver gaat in luisteren naar wat de klanten vragen.
Vraag was om te komen met een printbare accessoire in de vorm van een scale versie van de doos van een Redcat Gen8. Zoals Axial dat ook ooit heeft gedaan.

Redcat ging iets verder..... niet alleen een scale Gen8 RTR doos, nee dat in beide kleuren, de kit, de Gen7, de verpakkingsdoos en.... een printbare Redcat garage......! Gratis!

http://www.redcatracing.com/scalegarage ... jaICdlP9H4

Afbeelding

Mud monkey
Donateur
Berichten: 2069
Lid geworden op: 02 jun 2017 23:49
Locatie: Medemblik
Participant x 18
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 31 keren

Re: Redcat Racing News Topic

Bericht door Mud monkey » 19 apr 2019 19:45

Jammer dat ik de scx10-2 heb gekocht anders

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Redcat Racing News Topic

Bericht door Cesco » 07 mei 2019 19:41

Mr. Holmes van Holmes Hobbies heeft heeft een review gedaan en is onder de indruk.


Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Redcat Racing News Topic

Bericht door Cesco » 15 mei 2019 23:05

RCmart biedt de Redcat Gen8 Scout II RTR momenteel aan voor slechts € 253,98. Dat is goedkoop!

Verder is ook de ondersteuning op AliExpress gestart, dus dat betekent nog meer aftermarket ondersteuning.
https://nl.aliexpress.com/wholesale?cat ... edcat+gen8

TerpstraAJ
Donateur
Berichten: 495
Lid geworden op: 08 feb 2019 20:34
Locatie: Zoetermeer
Participant x 5
Gegeven waarderingen: 219 keren
Ontvangen waarderingen: 94 keren

Re: Redcat Racing News Topic

Bericht door TerpstraAJ » 17 mei 2019 09:42

Cesco schreef: 15 mei 2019 23:05 RCmart biedt de Redcat Gen8 Scout II RTR momenteel aan voor slechts € 253,98. Dat is goedkoop!

Verder is ook de ondersteuning op AliExpress gestart, dus dat betekent nog meer aftermarket ondersteuning.
https://nl.aliexpress.com/wholesale?cat ... edcat+gen8
Komt daar niet ook nog eens invoer kosten bij? (ik heb geen ervaring met bestellen bij RCMart)
Auke
- Trx4 sport kit Chevy C10
- Injora scx10-2 jeep
- SCX10-2 Raw builders kit Hilux
- SCX24 Chevy C10
- TRX-4M Landrover Defender Green

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten