Hebben jullie gehoord?

Al het nieuws rondom onze hobby mag hier gepost worden.
Patrick
Donateur
Berichten: 2019
Lid geworden op: 27 mei 2017 19:30
Locatie: Tilburg
Organizer x 1Participant x 20
Gegeven waarderingen: 281 keren
Ontvangen waarderingen: 244 keren

Re: Hebben jullie gehoord?

Bericht door Patrick » 05 jun 2021 11:06

Het is bijna zo ver. Kwam dit meer recente stuk tegen.
Vaarwel China:
https://www.dvhn.nl/economie/Goedkope-p ... 63460.html

Het zal nog wel een tijdje duren voordat alle Ali verkopers hun voorraad naar Europa hebben verplaatst of incl Europese BTW gaan verkopen.

Voor mijn eigen bedrijf heb ik al langer een EORI nummer. Dat is handig, als je goederen importeert, om zo de gegevensuitwisseling tussen jou, douane, belastingdienst, PostNL, DHL, etc soepel te laten verlopen. Ik dacht dat dat misschien nog te gebruiken zou zijn, om de inklaringskosten te voorkomen, omdat het voor PostNL dan minder werk is. Maar kan daar niets over vinden. Ook is het aan mijn kant dan een administratieve nachtmerrie met verrekenen van BTW en verschuiven in de boekhouding. (prive vs zakelijk)

Ik ga maar gewoon een heeeeeel kleine groep NL shops sponsoren. Maar het zullen vooral Duitse en Oostenrijkse bedrijven worden omdat er in NL weinig scale aanbod is.

Gebruikersavatar
grcc
Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 08 mar 2020 15:34
Locatie: Leek
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 54 keren
Ontvangen waarderingen: 52 keren

Re: Hebben jullie gehoord?

Bericht door grcc » 05 jun 2021 11:57

Daarom heb ik vandaag voor de laatste keer alles wat ik nog wil hebben besteld bij AE.
Hebben ze ruim 3 weken tijd om te leveren, moet lukken lijkt mij.
Grunn rc Crawlers
"if you don't ride, you don't know"

Patrick
Donateur
Berichten: 2019
Lid geworden op: 27 mei 2017 19:30
Locatie: Tilburg
Organizer x 1Participant x 20
Gegeven waarderingen: 281 keren
Ontvangen waarderingen: 244 keren

Re: Hebben jullie gehoord?

Bericht door Patrick » 05 jun 2021 12:29

Het lijkt misschien nog wel mee te vallen:

https://www.postnl.nl/campagnes/aankopen-buitenland/

Nu moet ik zeggen, dat ik de meeste spullen van Ali niet veel meer waard vind dan de inklaringskosten, die we dadelijk moeten betalen. Maar goed. Ik heb nog meer moeite met de regeling. BTW betalen vind ik niet erg, maar het systeem van de kosten is gewoon niet ok.

Gebruikersavatar
coopertje
Site Admin
Berichten: 1181
Lid geworden op: 27 mei 2020 11:51
Locatie: Eindhoven
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 518 keren
Ontvangen waarderingen: 608 keren

Re: Hebben jullie gehoord?

Bericht door coopertje » 05 jun 2021 22:24

Dank voor de link Patrick, 4,- euro PostNL kosten is een stuk schappelijker dan de standaard 13,- euro die ze in rekening brengen. Lagere waarde op het pakket zetten is standaard bij Ali :D Maar even iets van 2,- euro laten komen is voorbij voorlopig...

Gebruikersavatar
johanv
VIP
Berichten: 2462
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:27
Locatie: Heerenveen
Participant x 6
Gegeven waarderingen: 593 keren
Ontvangen waarderingen: 299 keren

Re: Hebben jullie gehoord?

Bericht door johanv » 07 jun 2021 14:34

coopertje schreef: 05 jun 2021 22:24 Dank voor de link Patrick, 4,- euro PostNL kosten is een stuk schappelijker dan de standaard 13,- euro die ze in rekening brengen. Lagere waarde op het pakket zetten is standaard bij Ali :D Maar even iets van 2,- euro laten komen is voorbij voorlopig...
Ik vraag mij ook af of ze het echt waar kunnen maken voor al die kleine pakjes.
Ik heb nu een paar keer bij asiatees besteld, grotere pakketten en het komt binnen zonder douane gedoe.
Zou nu dan straks in 1 keer wel alles gedaan worden inclusief al die miljoenen kleine pakjes?
Groeten Johan.

Waar het asfalt eindigd begint het avontuur :)

Gebruikersavatar
Steef
Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jun 2021 16:26
Gegeven waarderingen: 9 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren

Re: Hebben jullie gehoord?

Bericht door Steef » 07 jun 2021 16:45

johanv schreef: 07 jun 2021 14:34
coopertje schreef: 05 jun 2021 22:24 Dank voor de link Patrick, 4,- euro PostNL kosten is een stuk schappelijker dan de standaard 13,- euro die ze in rekening brengen. Lagere waarde op het pakket zetten is standaard bij Ali :D Maar even iets van 2,- euro laten komen is voorbij voorlopig...
Ik vraag mij ook af of ze het echt waar kunnen maken voor al die kleine pakjes.
Ik heb nu een paar keer bij asiatees besteld, grotere pakketten en het komt binnen zonder douane gedoe.
Zou nu dan straks in 1 keer wel alles gedaan worden inclusief al die miljoenen kleine pakjes?
Het laatste wat ik hoorde is dat PostNL het allemaal niet aan kan met pakketjes en bestellingen. Ik snap de gedachte erachter maar dit is niet iets wat van de ene op de andere dag even geregeld is. Persoonlijk zou ik beginnen met de grootste en duurste pakketten. Al die kleine 3 euro envelopjes zijn helemaal niet interessant om stuk voor stuk te behandelen tenzij ze met gewichten gaan werken. Maar ja wat is dan de berekening?

Heel veel haken en ogen aan dit plan als je het mij vraagt.

Gebruikersavatar
johanv
VIP
Berichten: 2462
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:27
Locatie: Heerenveen
Participant x 6
Gegeven waarderingen: 593 keren
Ontvangen waarderingen: 299 keren

Re: Hebben jullie gehoord?

Bericht door johanv » 07 jun 2021 16:49

Steef schreef: 07 jun 2021 16:45
johanv schreef: 07 jun 2021 14:34
coopertje schreef: 05 jun 2021 22:24 Dank voor de link Patrick, 4,- euro PostNL kosten is een stuk schappelijker dan de standaard 13,- euro die ze in rekening brengen. Lagere waarde op het pakket zetten is standaard bij Ali :D Maar even iets van 2,- euro laten komen is voorbij voorlopig...
Lijkt mij ook. Ik heb al wel veel ingeslagen :)
Maar ben toch wel zeer benieuwd.

Ik vraag mij ook af of ze het echt waar kunnen maken voor al die kleine pakjes.
Ik heb nu een paar keer bij asiatees besteld, grotere pakketten en het komt binnen zonder douane gedoe.
Zou nu dan straks in 1 keer wel alles gedaan worden inclusief al die miljoenen kleine pakjes?
Het laatste wat ik hoorde is dat PostNL het allemaal niet aan kan met pakketjes en bestellingen. Ik snap de gedachte erachter maar dit is niet iets wat van de ene op de andere dag even geregeld is. Persoonlijk zou ik beginnen met de grootste en duurste pakketten. Al die kleine 3 euro envelopjes zijn helemaal niet interessant om stuk voor stuk te behandelen tenzij ze met gewichten gaan werken. Maar ja wat is dan de berekening?

Heel veel haken en ogen aan dit plan als je het mij vraagt.
Groeten Johan.

Waar het asfalt eindigd begint het avontuur :)

Flipje
Member
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 nov 2019 12:53
Locatie: Est
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 12 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren

Re: Hebben jullie gehoord?

Bericht door Flipje » 12 jun 2021 07:49

hoi
dit staat er op de post nl site
pakket van buiten de EU


Waarde pakket Btw Afhandelingskosten per pakket Invoerrechten
Online betalen Betalen bij een PostNL-punt
Tot € 150,00 Ja € 4,00 € 7,00 nee
Vanaf € 150,00 Ja € 10,00 € 13,00 ja

volgen mij is het dus verstandiger om onder de 150 euro te bestellen

mvg Edwin
Deze gebruikers waarderen Flipje voor dit bericht:
Arie Kanarie (22 jun 2021 15:37)

Paulus crosskabouter
Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 30 apr 2021 19:19
Gegeven waarderingen: 105 keren
Ontvangen waarderingen: 62 keren

Re: Hebben jullie gehoord?

Bericht door Paulus crosskabouter » 12 jun 2021 08:57

Ik hoop dat Ali haar distributie dan ook veranderd. Ik wilde al zelf kunnen kiezen om items samen te versturen, nu wordt dat alleen maar belangrijker. Elke keer 4 euro op elk individueel onderdeel van 2 euro en daarover btw... 😒
Don't follow me, I'm lost.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten