Beste leeftijd 1e rc auto(crawler)

Alles wat niets met onze gemeenschappelijke hobby te maken heeft.
vanguard
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 mei 2018 08:19
Locatie: Denhaag
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Beste leeftijd 1e rc auto(crawler)

Bericht door vanguard » 23 mei 2019 13:57

Hallo allemaal

Mijn dochter is 4 jaar(nov 5)en is dol op alles wat papa doet.

Met mij crawler in aantocht weet ik zeker dat zij ook wil rijden.

Maar met de investering in de kap en de prijs van het chassis.
Zie ik weinig in haar met mijne laten rijden.
Ik ga sowieso een kleine track maken in de tuin btw.


Nu mijn vragen
Wat is een goede leeftijd om te beginnen(wanneer begon jezelf en je kids) met rc cq crawlen?

Is een simpele aliexpress crawler voor haar een goed idee?

De tuin track word in principe voor 1/10
Is een 1/10 of 1/12 crawler dan beter of de track iets geschaald houden en een 1/18 of 1/24 doen?

Alvast bedankt
Perry

TerpstraAJ
Donateur
Berichten: 495
Lid geworden op: 08 feb 2019 20:34
Locatie: Zoetermeer
Participant x 5
Gegeven waarderingen: 219 keren
Ontvangen waarderingen: 94 keren

Re: Beste leeftijd 1e rc auto(crawler)

Bericht door TerpstraAJ » 23 mei 2019 19:06

Kan denk ik nooit te vroeg beginnen. 😁
Mijn 2jarige ventje vind het prachtig.
Hij stuurt af en toe met een goedkoop Chinees 4x4 vrachtwagentje (1/16)door de tuin. Op de transmitter staat gas/rem op 10%.

Echt beseffen wat ie doet is er nog niet heel erg. Beetje sturen vol gas... achteruit ho maar.
Maar goed hij heeft lol en kans op slopen is minimaal 😁
Auke
- Trx4 sport kit Chevy C10
- Injora scx10-2 jeep
- SCX10-2 Raw builders kit Hilux
- SCX24 Chevy C10
- TRX-4M Landrover Defender Green

Mud monkey
Donateur
Berichten: 2069
Lid geworden op: 02 jun 2017 23:49
Locatie: Medemblik
Participant x 18
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 31 keren

Re: Beste leeftijd 1e rc auto(crawler)

Bericht door Mud monkey » 23 mei 2019 22:06

Voor die leeftijd maakt het niet zo veel uit zolang het niet hard gaat en tegen een stootje kan is goed
Maar koop geen auto die op batterijtjes rijd , valt altijd tegen

vanguard
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 mei 2018 08:19
Locatie: Denhaag
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Beste leeftijd 1e rc auto(crawler)

Bericht door vanguard » 23 mei 2019 23:51

[mention]TerpstraAJ[/mention]
Oke had ik ook in gedachten maar wilde eerst ff hier meningen weten

[mention]Mud monkey[/mention]
Ja dat is sowieso kut.
Gewoon accu packs dan kan je bij kopen eventueel betere

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Beste leeftijd 1e rc auto(crawler)

Bericht door Cesco » 24 mei 2019 01:15

Ok, Perry, hier het advies van een vader met 3 zonen in de hobby op basis van mijn ervaringen. Mijn jongste was 6 jaar (verjaardagskado toen hij 6 werd) toen hij met RC begon en zijn eerste RC auto kreeg. We zijn met Traxxas monstertrucks gestart en nu sinds een aantal jaar met scalers en crawlers bezig. Hij is momenteel nu 11 jaar. Mijn andere zonen waren 8 en 10 jaar toen ze begonnen.

De leeftijd maakt niet veel uit. Wat wel uitmaakt is dit. Koop iets dat heel blijft! Of snel weer te repareren is.

Ik zal het uitleggen. Je kan voor iets goedkoops gaan via AlieExpress of anders. Maar ik neem aan dat je ook wel eens een meeting wil rijden. En haar wil meenemen. Er is niets vervelender kan ik je uit ervaring vertellen om continu op een meeting te moeten sleutelen. Of een teleurgestelde dochter te hebben (of jezelf) die niet meer kan rijden. De aandachtsspan is dan snel weg en dat is jammer. Want de hobby delen is super leuk!

Mijn ervaring en wat ik momenteel doorvoer in al mijn auto's is betrouwbaarheid. Dat zit in de auto's of door de manier hoe je ermee omgaat. In mijn geval vind ik kwaliteit en een backup belangrijk. Dus ik heb 1 reserveauto, 2e komt eraan. Maar met 3 kinderen is de schaalgrootte van de hobby ook groter bij mij.

Dat zou jij als volgt ook kunnen doen vertaald naar 1 kind.
Koop of 2 goedkope scalers/crawlers, 1 om te rijden, 1 als backup. Iets als een FTX Mauler, ook te koop als HSP of RGT Rock Hammer. Zo heb je en altijd een backup, ook voor jezelf, en kan je makkelijk wisselen. Onderdelen schijnen nog redelijk verkrijgbaar te zijn.

Of ga in 1 keer voor iets goeds. Een Traxxas TRX-4 Sport is wat ik zou doen. Onderdelen zijn zeer goed verkrijgbaar, gaat er al iets stuk. Is het in principe in dagen te verkrijgen en kan je verder. Elke hobby shop in Nederland heeft Traxxas. Op een meeting is de kans groot dat iemand het juiste onderdeel bij zich heeft en het is een beresterke auto. Met die leeftijd niet de schakelbare versies nemen.

Ze hebben het rijden overigens razendsnel door en mijn jongste zoon Nick kan beter rijden als de rest in de familie..... (ook als papa ja). Zijn favoriet is mijn Axial Wraith en als je mijn topic ziet begrijp je dat misschien. Jongen, vlammen op auto, grote wielen. Maar intussen rijd hij met alles.

Waarom zou ik persoonlijk voor een betere auto kiezen zoals de TRX-4 Sport? Omdat er simpelweg het risico in zit dat de interesse snel verloren gaat bij je dochter. Zeker als er 6 weken of zo op een onderdeel gewacht moet worden. Bijvoorbeeld omdat dat bij AlieExpress gekocht moet worden. En dan zit jij met een mogelijke goedkope auto die je zelf waarschijnlijk niet had gekocht. Key met kinderen is het momentum erin houden en regelmatig gaan rijden. Dan worden ze enthousiast.

(Dit is het moment dat je even je vrouw of vriendin niet mee moet laten kijken).
Die TRX-4 Sport of iets anders kwalitiefs die je kiest is een perfecte backup auto voor jezelf. Als je dochter de interesse vasthoud > TOP! En heb jij nu schat ik zo in met een dikke ok van vrouw / vriendin een kwalitieve goede auto voor je dochter gekocht. En wat eenmaal gekocht is... :mrgreen: . Met hierboven de juiste argumenten.

En ik maak er een grapje van, maar hou er serieus rekening mee dat mogelijk in de toekomst de interesse zou kunnen wegvallen. Die 2 goedkope auto's of desnoods één zijn niets meer waard, die kwalitatieve auto wel.

Je kan natuurlijk inspelen op de leeftijd en het thema van de auto bij de interesse laten aansluiten. Ik heb al een aantal TRX-4 Sports voorbij zien komen aangeschaft voor een dochter in Barbie style of in roze. Misschien een idee.

Ik kan niet over je budget oordelen, maar zo zou ik het doen. Als ik toen wist wat ik nu weet, zou ik persoonlijk ineens voor kwaliteit gaan. Maar wel in mij achterhoofd dat het een auto is die ik persoonlijk zou willen hebben. (en een hobby is zo gewisseld of opnieuw gespoten)
60778128_2298721523504801_6996945129017704448_o.jpg
(interieur met Barbie erin en klaar :whistle:)

vanguard
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 mei 2018 08:19
Locatie: Denhaag
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Beste leeftijd 1e rc auto(crawler)

Bericht door vanguard » 24 mei 2019 01:47

[mention]Cesco[/mention]

Budget is op het moment 1 wagen.
Maar ik herken het China vs. A merk wel
Ik denk dat ik dan wacht met een wagen voor haar.
En spaar voor een 2e.

Heb ergens nog een f150 wide body kap liggen.
Die maak ik wel voor haar en zoals eerder genoemd gas en achteruit laag zetten
Thanks

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten