Cesco's MST CFX Mitsubishi Pajero

Hier kun je de bouwverslagen plaatsen van je wagen.
Gebruikersavatar
johanv
VIP
Berichten: 2462
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:27
Locatie: Heerenveen
Participant x 6
Gegeven waarderingen: 593 keren
Ontvangen waarderingen: 299 keren

Re: Cesco's MST CFX Mitsubishi Pajero

Bericht door johanv » 16 sep 2018 22:27

Blijft gaaf zo,n Pajero.
Ik ben wel erg benieuwd hoe hij gaat worden.
Groeten Johan.

Waar het asfalt eindigd begint het avontuur :)

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Cesco's MST CFX Mitsubishi Pajero

Bericht door Cesco » 16 sep 2018 23:21

Dank je Johan.

Nog een kleine update. Ik merkte dat de shock cup vrij makkelijk van de schokdemper kwam en de veer er makkelijk naast ging staan i.p.v. in de shock cup vallen. Toevallig had ik een 3D print gezien op Thingiverse om dit op te lossen. Baat het niet, schaad het niet, dus 4 stuks geprint. Links origineel en rechts de 3D versie.

Afbeelding

Ik moet zeggen, dat zit een heel stuk beter!

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Daarna de wielen erop en chassis is op de electronica na af.
Afbeelding

Even een kleine mockup:
Afbeelding

Voor wie de schock cup ook wil 3D printen, zie hier: https://www.thingiverse.com/thing:2630377
Deze gebruikers waarderen Cesco voor dit bericht (totaal 3):
Daan (14 mei 2020 14:07) • Kylian (04 mar 2023 12:03) • Nick (04 mar 2023 12:22)

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Cesco's MST CFX Mitsubishi Pajero

Bericht door Cesco » 19 sep 2018 22:11

Intussen met de body begonnen. Er komen lichtunits in van Loop Model. Dat houdt in dat er wat aan de body aangepast moet worden. Knipperlichten, koplampen en achterlichten krijgen allemaal ledhouders en heldere glaasjes. Voor de koplampen ga ik voor de Europese koplampen optie van Loops Model. Nodige dremel, snij en schuur werk om de lampunits pas te maken. Eerste hoeklamp is intussen gedaan, komende tijd alles doen. Vergt nodige geduld om de pasvorm precies goed te krijgen, maar het zal er meer schaal uit zien.

Afbeelding

Daarnaast vast begonnen aan het dashboard en de deurpanelen. Ook deze komen van Loops Model. Zo ontvang je het:
Afbeelding

Nou, het is eigenlijk de bedoeling dat je het dashboard verft, maar de grijze kleur was eigenlijk al precies goed. Echt zo'n '90er jaren dashboard kleur en zo zat het vaak ook in de Pajero. Ik wilde echter niet zomaar het dashboard erin zetten, er was zeker ruimte om het dashboard nog meer scale te maken en tot leven te brengen. Dus eerst een basis gemaakt door het dashboard met Tamiya clear te spuiten. Zie het als een heldere primer.

Afbeelding

Hierna een wash gemaakt van Tamiya tinner en Tamiya zwart en hiermee alle naden, schaduwen en roosters behandeld. Dit bracht direct al een diepte aan op het dashboard. Hierna foto's als referentie bekeken en knoppen en handels zwart of chroom geschilderd. Voor de deurpanelen kreeg ik nog een idee voor nog wat meer diepte aan te brengen. Ik had nog wat gaas liggen dat normaal gebruikt wordt in een grille, perfect om speakers mee te simuleren. Dus met wat lijm vastgemaakt na op maat gemaakt te hebben.

Afbeelding

Afbeelding

De kleur die ik voor de body heb gekozen past wel een dashboard bij met hout inleg en Loops Model heeft bij deze dashboard set decals geleverd waar dat bij zit. Dus deels aan de hand van referentie foto's en deels eigen inbreng deze aangebracht. De teller decals aangebracht. In de decal voorraad gedoken en in middenconsole nog een radio en extra meter stickers aangebracht. Hele dashboard in elkaar gelijmd en alles verzegeld met nog een keer Tamiya blanke lak. En dit is het resultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Loops Models Pajero scale accessoires zijn hier te vinden: http://www.rc4x4-shop.com/For-Pajero-c8_0_1.htm
Het contactslot met de sleutelbos komt bij Custom Cuts vandaan: http://www.customcuts.de/
De radio en extra meter decals komen uit het Freqeskinz RACE DAY ACCENT PACKZ: http://www.freqeskinz.com/race-day-accent-packz/
Deze gebruikers waarderen Cesco voor dit bericht (totaal 3):
Daan (14 mei 2020 14:07) • Kylian (04 mar 2023 12:03) • Nick (04 mar 2023 12:22)

johndoe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Cesco's MST CFX Mitsubishi Pajero

Bericht door johndoe » 19 sep 2018 22:52

Mooi werk! Mag ik straks ook aan gaan beginnen. Ziet er mooi realistisch uit. Heb je de hout decals zelf geprint? Speciale watervaste stickers?

Gebruikersavatar
daniel
Donateur
Berichten: 2327
Lid geworden op: 27 mei 2017 19:44
Locatie: Nijmegen
Organizer x 1Participant x 16
Gegeven waarderingen: 179 keren
Ontvangen waarderingen: 293 keren

Re: Cesco's MST CFX Mitsubishi Pajero

Bericht door daniel » 19 sep 2018 22:53

Frank echt weer een super mooi bouwverslag
Duidelijk mooi uitlegd.
Mooi dat je linkjes toevoegd waar je het vandaan heb.
Super man.
Echt een aanwinst voor het forum
JS ScaleTeamdriver
Axial SCX10 6x6 kamaz Typhoon-K(The Beast)
SCX-10.2 VW Schwimmwagen
TA-02 General lee
SCX-10.2 Lada Niva custom
MST-CMX GMC VAN(THE A-TEAM)
Mst Blazing Blazer .
LCG Benetton beetle
CC-01 (Willy Jeep)
Traxxas 4x4 vxl Quad

johndoe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Cesco's MST CFX Mitsubishi Pajero

Bericht door johndoe » 19 sep 2018 22:59

daniel schreef: 19 sep 2018 22:53Mooi dat je linkjes toevoegd waar je het vandaan heb.
Inderdaad top! Kan echter het contactslot niet vinden via de link. Denk dat ik op de verkeerd manier zoek?

Mud monkey
Donateur
Berichten: 2069
Lid geworden op: 02 jun 2017 23:49
Locatie: Medemblik
Participant x 18
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 31 keren

Re: Cesco's MST CFX Mitsubishi Pajero

Bericht door Mud monkey » 20 sep 2018 05:09

Dat is weer een mooi stukje werk , top hor :clap:

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Cesco's MST CFX Mitsubishi Pajero

Bericht door Cesco » 20 sep 2018 11:47

johndoe schreef: 19 sep 2018 22:52 Mooi werk! Mag ik straks ook aan gaan beginnen. Ziet er mooi realistisch uit. Heb je de hout decals zelf geprint? Speciale watervaste stickers?
Dave, die worden meegeleverd met de dashboard set: http://www.rc4x4-shop.com/Interior-Set- ... ro-d27.htm

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Cesco's MST CFX Mitsubishi Pajero

Bericht door Cesco » 20 sep 2018 11:48

johndoe schreef: 19 sep 2018 22:59
daniel schreef: 19 sep 2018 22:53Mooi dat je linkjes toevoegd waar je het vandaan heb.
Inderdaad top! Kan echter het contactslot niet vinden via de link. Denk dat ik op de verkeerd manier zoek?
Staat onder scale stuff, zie http://www.customcuts.de/epages/6213221 ... el-0003%22 .

Gebruikersavatar
johanv
VIP
Berichten: 2462
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:27
Locatie: Heerenveen
Participant x 6
Gegeven waarderingen: 593 keren
Ontvangen waarderingen: 299 keren

Re: Cesco's MST CFX Mitsubishi Pajero

Bericht door johanv » 26 dec 2018 19:40

Al enige vooruitgang met dit project Frank?
Groeten Johan.

Waar het asfalt eindigd begint het avontuur :)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten