Cesco's Traxxas TRX-4 Bronco

Hier kun je de bouwverslagen plaatsen van je wagen.
Gebruikersavatar
daniel
Donateur
Berichten: 2327
Lid geworden op: 27 mei 2017 19:44
Locatie: Nijmegen
Organizer x 1Participant x 16
Gegeven waarderingen: 179 keren
Ontvangen waarderingen: 293 keren

Re: Cesco's Traxxas TRX-4 Bronco

Bericht door daniel » 22 sep 2018 12:53

Super idee frank .
Met de schakelaar.
Patrick is hem nu aan het printen voor mijn :dance:
JS ScaleTeamdriver
Axial SCX10 6x6 kamaz Typhoon-K(The Beast)
SCX-10.2 VW Schwimmwagen
TA-02 General lee
SCX-10.2 Lada Niva custom
MST-CMX GMC VAN(THE A-TEAM)
Mst Blazing Blazer .
LCG Benetton beetle
CC-01 (Willy Jeep)
Traxxas 4x4 vxl Quad

johndoe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Cesco's Traxxas TRX-4 Bronco

Bericht door johndoe » 22 sep 2018 12:58

Ivm ontbreken 3D printer heb ik deze bij vriend Ali gekocht (en reeds gemonteerd). Moet zeggen dat deze opzet van de 3D printer er goed uitziet :clap:

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2753
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 836 keren
Ontvangen waarderingen: 996 keren

Re: Cesco's Traxxas TRX-4 Bronco

Bericht door Cesco » 22 sep 2018 14:05

daniel schreef: 22 sep 2018 12:53 Super idee frank .
Met de schakelaar.
Patrick is hem nu aan het printen voor mijn :dance:
😋 laat Patrick de printer maar warm houden dan want er komt bij mij nog een 3D print upgrade aan. Dit keer t.b.v. verbetering zwaartepunt. 😋

Gebruikersavatar
daniel
Donateur
Berichten: 2327
Lid geworden op: 27 mei 2017 19:44
Locatie: Nijmegen
Organizer x 1Participant x 16
Gegeven waarderingen: 179 keren
Ontvangen waarderingen: 293 keren

Re: Cesco's Traxxas TRX-4 Bronco

Bericht door daniel » 22 sep 2018 14:11

Cesco schreef: 22 sep 2018 14:05
daniel schreef: 22 sep 2018 12:53 Super idee frank .
Met de schakelaar.
Patrick is hem nu aan het printen voor mijn :dance:
😋 laat Patrick de printer maar warm houden dan want er komt bij mij nog een 3D print upgrade aan. Dit keer t.b.v. verbetering zwaartepunt. 😋
Oke [mention]Patrick[/mention] :whistle:
JS ScaleTeamdriver
Axial SCX10 6x6 kamaz Typhoon-K(The Beast)
SCX-10.2 VW Schwimmwagen
TA-02 General lee
SCX-10.2 Lada Niva custom
MST-CMX GMC VAN(THE A-TEAM)
Mst Blazing Blazer .
LCG Benetton beetle
CC-01 (Willy Jeep)
Traxxas 4x4 vxl Quad

Patrick
Donateur
Berichten: 2022
Lid geworden op: 27 mei 2017 19:30
Locatie: Tilburg
Organizer x 1Participant x 20
Gegeven waarderingen: 284 keren
Ontvangen waarderingen: 251 keren

Re: Cesco's Traxxas TRX-4 Bronco

Bericht door Patrick » 22 sep 2018 15:57

daniel schreef: 22 sep 2018 14:11 Oke @Patrick :whistle:
Hij ligt al voor je klaar :)

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2753
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 836 keren
Ontvangen waarderingen: 996 keren

Re: Cesco's Traxxas TRX-4 Bronco

Bericht door Cesco » 22 sep 2018 23:29

Wel, de volgende 3D print update. In de zoektocht naar een steeds stabielere en beter presterende TRX-4 Bronco na eerst meer gewicht laag aanbrengen, nu een update om het zwaartepunt nog verder te verlagen. Want er ligt een blok gewicht in onze TRX-4en die best hoog ligt, namelijk de accu. Nu kan je een kleinere accu gebruiken, bij de Bronco kan je die zelfs voorin plaatsen, maar aangezien ik daar al mij ESS soundmodule heb liggen. Dan de accu omlaag brengen met een low CG battery holder. Optie hiervoor is 1 kopen of 1 zelf maken.

Kopen, er zijn een aantal aluminium mogelijkheden op de markt, maar de beste is de 3D geprinte versie ontworpen door Bowhouse RC en te koop via Shapeways https://www.shapeways.com/product/XLP5F ... d=63009264 of zijn eigen website https://bowhouserc.com/low-cg-battery-tray-for-trx-4/ . Via Shapeways is een betere kwaliteit.

Of als je een 3D printer hebt kijk je wat er op bijvoorbeeld Thingiverse staat. En print je er zelf 1.
Dan heb je twee opties, deze van 5bites https://www.thingiverse.com/thing:2823853. Daarmee had ik niet zoveel geluk, die brak bij mij steeds. Of je hebt deze verbeterde versie van CippyO https://www.thingiverse.com/thing:2848242. Die is in twee delen gemaakt, steviger uitgevoerd en schroef je met 2 M3x10 verzonken schroeven de delen aan elkaar vast. Laatste dus geprint in PETG. Er zijn nog meer opties op Thingiverse, maar ik wilde een normaal formaat hardcase LiPo kunnen gebruiken, rond 5000mAh.

Accu bevestiging gaat middels klitteband bandjes, die had ik gelukkig nog liggen.

Afbeelding

Na even zoeken in de voorraad geschikte schroeven gevonden en dan zit het zo in elkaar.
Afbeelding

Ter vergelijking, situatie vooraf met originele accu houder.
Afbeelding

Originele houder uitgebouwd en voor de grap ook even verschil gewogen. Geprinte houder is 30 gram lichter. Wat ik wel vond, maar dat lijkt ook de Bowhouse versie te hebben, is dat er wel erg weinig ruimte tussen de shiftservo's en de houder zit. Dus aftekenen, dremel erbij en aanpassen. (zie laatste foto).

Afbeelding

Omdat ik dus een wat langere accu wilde kunnen gebruiken ontkom je niet aan een aanpassing. De cross member tussen de rails moet iets naar achteren om zo meer ruimte voor de accu te maken. Als je korte accu's gebruikt niet nodig, maar wel doen heeft als voordeel dat als je eens een accu leent tijdens een trail dat die altijd zal passen. Oplossen is een kwestie van de gaten iets naar achter positioneren middels nieuwe gaten boren in de rails. En dan monteer je de cross member dus verder naar achteren.
Afbeelding

En dit is het resultaat. Ik heb de voor en na foto expres op dezelfde manier vanuit zelfde positie genomen zodat je duidelijk het verschil kan zien. Accu ligt duidelijk een stuk dieper.
Afbeelding

En van bovenaf gezien. Hier ze je ook de aanpassing bij de shift servo's, twee inkepingen met de dremel gemaakt. Better be safe than sorry.
Afbeelding

Another job done. Alles wat ik wilde doen om de COG (Center of Gravity oftewel zwaartepunt) naar beneden te brengen heb ik met deze en eerder mods nu wel gedaan. Benieuwd hoe dit presteert. Zijn er nog nadelen aan deze accu houder mod? In principe niet, maar je brengt wel je accu dichter bij je links. Alleen als je achterveren tegelijk volledig inveren is het mogelijk dat die de accuhouder raken. Aangezien er al talloze met deze mod rijden verwacht ik er tijdens een trail geen problemen mee. Met een high lift kit zal je zo wie zo geen probleem hebben, of as je je schokdempers eventueel naar beneden monteert zal het ook geen probleem zijn. Bowhouse RC heef er talloze verkocht en daar geen issues.

johndoe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Cesco's Traxxas TRX-4 Bronco

Bericht door johndoe » 22 sep 2018 23:46

Netjes! Ben nu bezig om de auto mooi te maken.

Stap 2 zullen dit soort aanpassingen zijn. COG mag denk ik behoorlijk omlaag.... Nog meer als bij de Bronco.

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2753
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 836 keren
Ontvangen waarderingen: 996 keren

Re: Cesco's Traxxas TRX-4 Bronco

Bericht door Cesco » 02 dec 2018 22:29

Kleine aanpassing qua foams. In de achterwielen hardere Crazy Crawler foams gemonteerd, deze uit de voorwielen van mijn Traxxas TRX-4 Defender gehaald. Hiermee heb ik nu een meer crawler setup, voor zachtere foams en achter hardere.

Gebruikersavatar
Josboss
Member
Berichten: 294
Lid geworden op: 06 okt 2017 19:47
Locatie: Limburg
Participant x 2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: Cesco's Traxxas TRX-4 Bronco

Bericht door Josboss » 02 dec 2018 23:09

Past er een standard accu in ik heb die ook maar dan d past mijn lippo er niet in


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2753
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 836 keren
Ontvangen waarderingen: 996 keren

Re: Cesco's Traxxas TRX-4 Bronco

Bericht door Cesco » 03 dec 2018 12:54

Hoi Jos, bedoel je die 3D geprinte accuhouder?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: johanv en 36 gasten