Cesco's Traxxas TRX-4 Bronco

Hier kun je de bouwverslagen plaatsen van je wagen.
Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Cesco's Traxxas TRX-4 Bronco

Bericht door Cesco » 15 apr 2018 00:04

Een paar maanden geleden had ik nog geen enkele trail/scale/crawler en hier is nummer 4. Nummer 4? Je hebt er toch maar 3? Wel, het is toch officieel gezien nummer 4. Mijn Wraith was nummer 1, mijn TRX-4 Defender nummer 2 en dit is nummer 4. Nummer 3 is een project dat nog in de project wachtrij ligt. Een MST CFX die een Tamiya Pajero body krijgt en een aanhanger. Ligt alles voor klaar, maar dat is een ander bouwverslag.

Echter WTT 2018 nadert snel, dus ik ga eerst zorgen dat ik zoveel mogelijk auto's klaar heb staan, zodat niet alleen ik zelf maar ook mijn kinderen kunnen rijden. De Wraith krijgt nog wat updates, de Defender is bijna klaar. Een RTR erbij is dan wel zo handig en mijn verjaardag was een mooie aanleiding voor uitbreiding. De Bronco zal zoals ik nu voor ogen heb 2 stadia gaan doorlopen. Eerst zoals deze nu RTR komt. Paar details aanpassen, verlichtingset erin, interieur erin en zorgen dat deze klaar is voor komende meetings, waaronder vooral de Walk The Trail 2018. Dan later als ik waarschijnlijk eerst de MST gebouwd heb, ben ik er nog wat mee van plan om hem wat meer eigen te maken.

Verjaardagscadeau :mrgreen:

Afbeelding

Reservewiel (Traxxas #8074) is al besteld, maar helaas zit daar een lange wachttijd op (week of 18 schijnt).
Afbeelding

Idem voor push bar bumper (Traxxas #8069), maar die heb ik op de US Ebay gevonden en besteld. Zal met een paar weken wel hier zijn.
Afbeelding

De rijder is al binnen, Tamiya RC A Parts: 58024 - X7053.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Cesco op 20 mei 2018 01:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Traxxas TRX-4 Bronco

Bericht door Cesco » 24 apr 2018 22:54

Intussen zijn er een aantal upgrades binnen.

Afbeelding

De lichtset werd bij de Bronco meegeleverd, ik weet nog niet of ik die ga gebruiken in de Bronco. Ben me aan het oriënteren op overige opties. Luchtinlaat moet er nog op.

Het Traxxas reservewiel staat helaas bij Trxxs-winkel in bestelling en dat is een Traxxas leveringsprobleem.
Traxxas pushbar/bullbar is wel ontvangen. Soms kan levering vanuit de US sneller gaan als iets in Nederland bestellen. Bovendien was deze in de NL shops nog niet leverbaar. De pushbar meteen aangepast. Twee gaatjes in 1 van de liggers geboord en 2 Axial Wraith lampjes in gemonteerd.

Afbeelding

Op mijn TRX-4 Defender had ik al een Club5 Racing uitlaat gemonteerd. Was een set van 2 en de 2e op de Bronco gemonteerd. Met wat heatgun aanpassingen deze net zoals bij het origineel gemonteerd.

Afbeelding

Daarna een ander detail Ik ben niet de eerste hiermee, maar het resultaat is wel mooier en zoals bij de echte Bronco. Met Tamiya PS mat clear een deel van het dak mat gespoten.

Afbeelding

Afbeelding

Er zijn nog een heel stel accessoires besteld en onderweg, dus binnenkort meer.

Gebruikersavatar
johanv
VIP
Berichten: 2462
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:27
Locatie: Heerenveen
Participant x 6
Gegeven waarderingen: 593 keren
Ontvangen waarderingen: 299 keren

Re: Traxxas TRX-4 Bronco

Bericht door johanv » 25 apr 2018 11:12

Mooie bak!!!
Groeten Johan.

Waar het asfalt eindigd begint het avontuur :)

Gebruikersavatar
Dirk Weijnen
Donateur
Berichten: 1291
Lid geworden op: 07 okt 2017 09:28
Locatie: Helmond
Participant x 9
Gegeven waarderingen: 352 keren
Ontvangen waarderingen: 238 keren

Re: Traxxas TRX-4 Bronco

Bericht door Dirk Weijnen » 25 apr 2018 12:14

Mooi man
1x CrossRC SP-4B Harley Davidson
1x CrossRC MC8 8X8
1x CrossRC WT4 (Dirk's Towing #2)
1x Dodge Power Wagon (Dirk's Towing)
1x BOOMracing TeamRaffee Defender D110
1x Tamiya M-05 ver 2 R Honda CRX
1x Tamiya TT-02B (De Gifkikker)
1x Reely Dune Fighter

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Traxxas TRX-4 Bronco

Bericht door Cesco » 06 mei 2018 21:47

Het weekend gebruikt om weer wat aan de Bronco te doen.

Van CCHand enkele logo's ontvangen. Voor nu alleen de Ford sticker logo voor vervangen door de CCHand chromen uitvoering. Ik wacht nog steeds op het Traxxas Bronco reservewiel en houder, maar kan nog maanden duren voor die weer op voorraad is. En voor ik de rest plak moet ik eerst de positie weten van het reservewiel.

Afbeelding

Afbeelding

Daarna de INJORA imperiaal met lichtbalk gemonteerd. Van een rubber slang een paar rubber ringen gesneden en die onder de imperiaal montagepunten gedaan. Aan de onderkant van de body ringen en hopenlijk helpt dit om de body heel te houden bij een rol.

Afbeelding

Vervolgens een tijd zitten dubben op de montage van de luchtinlaat (zie eerdere post), idee had ik hier van en zelfs precies dezelfde gevonden (enige op Ebay).



Uiteindelijk besloten deze niet te monteren. Op de een of andere manier vind ik het niet bij de Bronco passen en hij komt voor de Ranger XLT logo's en daar heb ik weer iets voor besteld en onderweg en dat kan ik dan niet monteren. Soms lijkt iets een goed idee, maar pas als je het in handen hebt kan je mening veranderen.

Dus door met een ander twijfelgeval. Ik had al besteld net als in mijn TRX-4 Defender een Injora interieur (voor de Axial Jeep Cherokee). Een paar dagen geleden kondigde DinkyRC aan te werken aan een interieur voor de TRX-4 Bronco. En die ziet er wel heel realistisch uit. Wat te doen? Besloten het te doen met wat ik heb, gaat nog weken duren voor DinkyRC er mee komt/in productie neemt (nagevraagd), en dan nog weken verzendtermijn. Dus lekker bezig gegaan met mijn 12 euro AliExpress interieur. Dit keer de blanco versie gekocht. Eerst op maat gemaakt.

Afbeelding

Daarna zwart gespoten aan de onderkant. Idee was om de stof van deze Bronco te proberen na te maken voor zo goed en kwaad als dat kan met verf en lexan.

Afbeelding

Daarna veel afplakken om van de bovenkant de andere kleuren op te bouwen.

Afbeelding

Witte laag. Idee is om zo en zwarte streepjes en witte streepjes te hebben en met 1 rode spuitbus 2 tinten rood te creeëren, door zowel wit als zwart als back color.

Afbeelding

Nog veel meer afplakken en rode laag gespoten.

Afbeelding

Na drogen alle afplakband verwijderd en opnieuw alles behalve het dashboard afgeplakt. Dashboard rood gespoten.
Hierna over alles Tamiya clear mat gespoten om een matte look te krijgen. Vervolgens begonnen met de aankleding. dashboard decals geplakt, een automaat versnellingspook geplaatst die op de sprue van de Tamiya driver zat. Kofferbak begonnen aan te kleden met scale items. Ik had nog een 3D geprinte jerrycan liggen, die geverfd, decal erop en met shoegoo gemonteerd. Van mijn Jack Osbourne action figures had ik nog de nodige accessoires liggen (hond, fles, zonnebril, videocamera) De bulldog hond geverfd voor een andere look als degene die in mijn TRX-4 Defender zit. Doel is nog heldere achterramen en achterruit te maken in de Bronco body. De hond kijkt straks door het achterraam.

TRX-4 Defender 3D geprinte raamnetten die ik nog had liggen heb ik vermaakt tot een veiligheidsrek / hondenrek achter de achterbank. Van een veter een sleeptouw gemaakt en van een stuk sisal touw een ..... eh, touw. De videocamera wat realistischer geschilderd. En als grapje de fles geschilderd en bestickerd en een Moonshine versie van gemaakt. Zonnebril op het dashboard gemonteerd. En van een stukje styrene, wat zwarte verf en een Iphone decal een Iphone gemaakt en op het dashboard gemonteerd. En een Shapeways schep en bijl toegevoegd.

Daarna de twee rijders (beide Tamiya) op maat gemaakt, die moet ik nog schilderen. Van 1 de arm en hand met de heatgun aangepast zodat deze de videocamera kan vasthouden. Resultaat tot nu toe:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat was het voor nu weer.
Laatst gewijzigd door Cesco op 06 mei 2018 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Mud monkey
Donateur
Berichten: 2069
Lid geworden op: 02 jun 2017 23:49
Locatie: Medemblik
Participant x 18
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 31 keren

Re: Traxxas TRX-4 Bronco

Bericht door Mud monkey » 06 mei 2018 21:59

Je bent weer super goed bezig Cesco :clap: :clap: :clap:
Ondanks dat wat bestellingen tegen zitten ga je lekker

Gebruikersavatar
daniel
Donateur
Berichten: 2327
Lid geworden op: 27 mei 2017 19:44
Locatie: Nijmegen
Organizer x 1Participant x 16
Gegeven waarderingen: 179 keren
Ontvangen waarderingen: 293 keren

Re: Traxxas TRX-4 Bronco

Bericht door daniel » 06 mei 2018 22:20

Heel erg gaaf weer aan het worden.
Super
JS ScaleTeamdriver
Axial SCX10 6x6 kamaz Typhoon-K(The Beast)
SCX-10.2 VW Schwimmwagen
TA-02 General lee
SCX-10.2 Lada Niva custom
MST-CMX GMC VAN(THE A-TEAM)
Mst Blazing Blazer .
LCG Benetton beetle
CC-01 (Willy Jeep)
Traxxas 4x4 vxl Quad

Leyhon
Pro Member
Berichten: 559
Lid geworden op: 28 okt 2017 13:29
Locatie: gilze
Participant x 17
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Traxxas TRX-4 Bronco

Bericht door Leyhon » 06 mei 2018 22:22

Hopen dat we geen BOA tegen komen met je moonshine, dan gaan we nat
AXIAL RYFT/ TRAXXAS TRX-4 kit Ford F-150 RAPTOR / TRAXXAS TRX-4 GREY DEFENDER / VEROMA DIRTY WILLY / TAMIYA TA03-R Mobile-1 NSX

Gebruikersavatar
Dirk Weijnen
Donateur
Berichten: 1291
Lid geworden op: 07 okt 2017 09:28
Locatie: Helmond
Participant x 9
Gegeven waarderingen: 352 keren
Ontvangen waarderingen: 238 keren

Re: Traxxas TRX-4 Bronco

Bericht door Dirk Weijnen » 07 mei 2018 09:56

hahaha mooi gemaakt man. ik ga binnenkort ook aan een interieur beginnen voor in mijn skyline. Maar dat laat ik schilderen door een vriend van me die heeft super handjes daarvoor.
1x CrossRC SP-4B Harley Davidson
1x CrossRC MC8 8X8
1x CrossRC WT4 (Dirk's Towing #2)
1x Dodge Power Wagon (Dirk's Towing)
1x BOOMracing TeamRaffee Defender D110
1x Tamiya M-05 ver 2 R Honda CRX
1x Tamiya TT-02B (De Gifkikker)
1x Reely Dune Fighter

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Traxxas TRX-4 Bronco

Bericht door Cesco » 10 mei 2018 21:59

Dank mannen, elk uurtje dat ik vrij heb wordt momenteel besteed aan WTT klaar maken van mijn auto's. Vandaag een schilder dagje gehad. Rijder en passagier zijn van verf voorzien. Tijdrovend werk, want ik wil het gedetaileerd doen, dus laagje voor laagje en verschillende verftechnieken later is dit het resultaat.

Jammer dat op de foto niet overkomt dat de kleding en huid mat is gemaakt. Maar goed, lijf is van de Tamiya 4x4 Bruiser rijder, hoofd en cowboy hoed van de Tamiya Sand Rover rijder. Het lijf van de Sand Rover rijder was een beetje uit verhouding. Spijkerbroek en leren jasje geschilderd d.m.v. combi verven, wash techniek en dry brush techniek. Ongeschoren koppie geschilderd en we gaan voor een Texas achtige look, dus huid wat gebruind geschilderd.
Afbeelding

Ook de passagier komt op de foto glimmend over, maar alleen het witte jasje is glimmend, rest is mat.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

TRX-4 logo en chroomlook stripje komt van de decals af vermeld in de post hierboven.
Afbeelding

Stuurtje komt van de sprue van de Tamiya Sand Rover rijder af.
Afbeelding

Hiermee is het interieur af, zodra de bestelde MyTrick RC TRX-4 Bronco lichtset is bezorgd en die is geïnstalleerd kan het interieur in de body. Oh, en ik heb Lexan clear plaatjes besteld, ga de achteruit en achterste zijramen uitsnijden en dan komen er heldere ramen in, zodat je ook het achterste deel van het interieur kan zien. Morgen de TRX stekker van de ESC vervangen voor een XT90 stekker en preventief de stuurservo upgraden en dan eens even proefrijden. Want ik heb er nog geen meter mee gereden :( .

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten