SCX10 II 2000 Jeep Cherokee

Hier kun je de bouwverslagen plaatsen van je wagen.
Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2756
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 841 keren
Ontvangen waarderingen: 999 keren

Re: SCX10 II 2000 Jeep Cherokee

Bericht door Cesco » 29 mar 2018 23:16

Gijs schreef: 28 mar 2018 22:43 Aangezien ik mij opgegeven heb voor de WTT nachtrit in Edegem - inclusief overnachting in hotel van Elst :-) - en het mij 'geen goed idee lijkt' om deze rit met mijn D90 te gaan rijden - ik kan deze dan beter maar gelijk twee hoog uit het raam smijten - heb ik besloten om speciaal hiervoor een nieuwe auto inclusief verlichting te gaan bouwen. De keuze is na heel veel lezen en kijken op de Axial SCX-10 II, 2000 Jeep Cherkoo gevallen.
SCX-10 II 2000 Jeep Cheroke_1_RZ.JPG
Ik ga jullie de komende tijd van de bouw op de hoogte houden.
N.B. : ik heb gelijk even een vraag : ik moet de lexan kap met speciaal daarvoor geschikte verf spuiten. Ik wil dit spuiten met de airbrush doen. Kan iemand mij vertellen welke airbrushverf hiervoor het meest geschikt is?
Gijs, uit nieuwsgierigheid. Waarom deze gekozen en wat waren je andere overwegingen/kandidaten?

En, wat ligt er allemaal voor moois bovenop die Axial doos?

Gebruikersavatar
Gijs
Donateur
Berichten: 385
Lid geworden op: 02 jun 2017 08:56
Locatie: Rotterdam
Participant x 17
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

Re: SCX10 II 2000 Jeep Cherokee

Bericht door Gijs » 29 mar 2018 23:34

Cesco schreef:
Gijs schreef: 28 mar 2018 22:43 Aangezien ik mij opgegeven heb voor de WTT nachtrit in Edegem - inclusief overnachting in hotel van Elst :-) - en het mij 'geen goed idee lijkt' om deze rit met mijn D90 te gaan rijden - ik kan deze dan beter maar gelijk twee hoog uit het raam smijten - heb ik besloten om speciaal hiervoor een nieuwe auto inclusief verlichting te gaan bouwen. De keuze is na heel veel lezen en kijken op de Axial SCX-10 II, 2000 Jeep Cherkoo gevallen.
SCX-10 II 2000 Jeep Cheroke_1_RZ.JPG
Ik ga jullie de komende tijd van de bouw op de hoogte houden.
N.B. : ik heb gelijk even een vraag : ik moet de lexan kap met speciaal daarvoor geschikte verf spuiten. Ik wil dit spuiten met de airbrush doen. Kan iemand mij vertellen welke airbrushverf hiervoor het meest geschikt is?
Gijs, uit nieuwsgierigheid. Waarom deze gekozen en wat waren je andere overwegingen/kandidaten?

En, wat ligt er allemaal voor moois bovenop die Axial doos?
Een van de redenen was dat ik al een Axial Bomber heb waar ik heel erg over te spreken ben. Dit Axial product is vele malen robuuster en betrouwbaarder dan mij D90 van RC4WD. Daarnaast wilde ik een bestaand samenstel. Dus een rollend Chassis en Body van het zelfde merk. Ook wilde ik iets hebben dat ik voor 26 mei, de dag van de nachtrit in Edegem bij de WTT, af kon hebben. Aangezien ik ook nog totaal geen ervaring met het werken met styreen heb - ik ga deze ervaring pas op doen met de Kamaz - leek mij een bestaande Body handiger om mee te beginnen. Ook de prijs vond ik voor de kit heel schappelijk. Het moet tenslotte een leuke - en betaalbare - hobby blijven [emoji6][emoji1]. Tot slot sprak het model mij gewoon aan. Zeker ook omdat het een beduidend lager Centre of Gravity heeft dan mijn D90.
En wat betreft het moois boven op de doos : een bijpassende zender/ontvanger, een WD Servo, 2 accu’s want in deze auto passen natuurlijk de accu’s van mijn Bomber niet ...., een ESC en natuurlijk een LED lichtbalk [emoji6][emoji4]
Gijs

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2756
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 841 keren
Ontvangen waarderingen: 999 keren

Re: SCX10 II 2000 Jeep Cherokee

Bericht door Cesco » 30 mar 2018 00:02

Kijk, logisch verhaal. Ik zit om een vergelijkbare reden (WTT Edegem) te kijken naar uitbreiding. Papa is met crawlers begonnen en ineens zijn de (3) kids ook enthousiast en willen meedoen. Ik moet dus uitbreiden naar 4 auto's. En er nog 1 bij hebben. Deze staat ook op mijn shortlist. Waar heb jij hem gekocht?

Gebruikersavatar
Gijs
Donateur
Berichten: 385
Lid geworden op: 02 jun 2017 08:56
Locatie: Rotterdam
Participant x 17
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

Re: SCX10 II 2000 Jeep Cherokee

Bericht door Gijs » 30 mar 2018 00:10

Cesco schreef:Kijk, logisch verhaal. Ik zit om een vergelijkbare reden (WTT Edegem) te kijken naar uitbreiding. Papa is met crawlers begonnen en ineens zijn de (3) kids ook enthousiast en willen meedoen. Ik moet dus uitbreiden naar 4 auto's. En er nog 1 bij hebben. Deze staat ook op mijn shortlist. Waar heb jij hem gekocht?
Ja, met zo’n groot aantal enthousiastelingen gaat het hard [emoji6][emoji4][emoji2]. Ik heb de mijne bij TopRC opgehaald.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gijs

Gebruikersavatar
Gijs
Donateur
Berichten: 385
Lid geworden op: 02 jun 2017 08:56
Locatie: Rotterdam
Participant x 17
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

Re: SCX10 II 2000 Jeep Cherokee

Bericht door Gijs » 30 mar 2018 21:56

Wouterb schreef:
Gijs schreef: ...
N.B. : ik heb gelijk even een vraag : ik moet de lexan kap met speciaal daarvoor geschikte verf spuiten. Ik wil dit spuiten met de airbrush doen. Kan iemand mij vertellen welke airbrushverf hiervoor het meest geschikt is?
Ja, je hebt hier Lexan verf nodig. Deze blijft na droging enigszins flexibel. Tamiya heeft een spuitbussen/verf serie speciaal voor lexan. TS of PS, ben ik ff kwijt.
Ik heb voor de airbrush onderstaande verf met goed gevolg op lexan gebruikt. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-J320F met Tapatalk
Hoi Wouter,

Ik heb de door jou voorgestelde Lexan-Airbrush-verf gekocht. Bedankt voor de tip [emoji106].

Greetz,

Gijs


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gijs

Gebruikersavatar
Gijs
Donateur
Berichten: 385
Lid geworden op: 02 jun 2017 08:56
Locatie: Rotterdam
Participant x 17
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

Re: SCX10 II 2000 Jeep Cherokee

Bericht door Gijs » 01 apr 2018 23:06

Zoals beloofd zou ik de bouw van de SCX-10 II jeep Cherokee met jullie delen. Vandaag begonnen met het uitpakken van de doos, het openen van de handleiding en het openen van de eerste zak.
SCX-10 II Jeep Cherokee_5_RZ.JPG
De handleiding
SCX-10 II Jeep Cherokee_3_RZ.JPG
De handleiding en de zakken
Op het 'menu' van vandaag - volgens de handleiding ;-) - staan de beide assen, de schokbrekers, de motor en versnellingsbak en de beide cardanassen op het programma.

Het eerste wat samengesteld moest orden waren de differentiëlen
SCX-10 II Jeep Cherokee_6_RZ.JPG
De differentiëlen
Gevolgd door het opbouwen van de beide assen
SCX-10 II Jeep Cherokee_10_RZ.JPG
Vooras in opbouw
SCX-10 II Jeep Cherokee_11_RZ.JPG
Achteras
SCX-10 II Jeep Cherokee_13_RZ.JPG
Vooras compleet
SCX-10 II Jeep Cherokee_15_RZ.JPG
Achteras compleet
SCX-10 II Jeep Cherokee_17_RZ.JPG
Motor en versnellingsbak
Bij het in elkaar zetten van de versnellingsbak liep ik tegen een probleempje aan : er zat een verkeerde maat lager in het setje. Gauw even een setje van die lagertjes besteld ;-)
Nu kon begonnen worden met de schokbrekers en de cardanassen
SCX-10 II Jeep Cherokee_18_RZ.JPG
Schokbrekers compleet
SCX-10 II Jeep Cherokee_19_RZ.JPG
Cardanassen
Wordt vervolgd
Gijs

Gebruikersavatar
daniel
Donateur
Berichten: 2327
Lid geworden op: 27 mei 2017 19:44
Locatie: Nijmegen
Organizer x 1Participant x 16
Gegeven waarderingen: 179 keren
Ontvangen waarderingen: 293 keren

Re: SCX10 II 2000 Jeep Cherokee

Bericht door daniel » 01 apr 2018 23:17

Mooi bouwverslag.
Mooi uitgebreid
JS ScaleTeamdriver
Axial SCX10 6x6 kamaz Typhoon-K(The Beast)
SCX-10.2 VW Schwimmwagen
TA-02 General lee
SCX-10.2 Lada Niva custom
MST-CMX GMC VAN(THE A-TEAM)
Mst Blazing Blazer .
LCG Benetton beetle
CC-01 (Willy Jeep)
Traxxas 4x4 vxl Quad

Gebruikersavatar
Gijs
Donateur
Berichten: 385
Lid geworden op: 02 jun 2017 08:56
Locatie: Rotterdam
Participant x 17
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

Re: SCX10 II 2000 Jeep Cherokee

Bericht door Gijs » 01 apr 2018 23:34

daniel schreef:Mooi bouwverslag.
Mooi uitgebreid
Dank je en graag gedaan [emoji4]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gijs

Gebruikersavatar
Dirk Weijnen
Donateur
Berichten: 1291
Lid geworden op: 07 okt 2017 09:28
Locatie: Helmond
Participant x 9
Gegeven waarderingen: 352 keren
Ontvangen waarderingen: 238 keren

Re: SCX10 II 2000 Jeep Cherokee

Bericht door Dirk Weijnen » 02 apr 2018 13:22

Wouterb schreef: 28 mar 2018 23:15
Gijs schreef: ...
N.B. : ik heb gelijk even een vraag : ik moet de lexan kap met speciaal daarvoor geschikte verf spuiten. Ik wil dit spuiten met de airbrush doen. Kan iemand mij vertellen welke airbrushverf hiervoor het meest geschikt is?
Ja, je hebt hier Lexan verf nodig. Deze blijft na droging enigszins flexibel. Tamiya heeft een spuitbussen/verf serie speciaal voor lexan. TS of PS, ben ik ff kwijt.
Ik heb voor de airbrush onderstaande verf met goed gevolg op lexan gebruikt. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-J320F met Tapatalk
Van tamiya is idd de ps de lexaan variant. Ik doe al mijn bodys met tamiya verf is gewoon kei goed, heb weleens andere merken geprobeerd maar kreeg ik niet het resultaat wat ik zocht.
1x CrossRC SP-4B Harley Davidson
1x CrossRC MC8 8X8
1x CrossRC WT4 (Dirk's Towing #2)
1x Dodge Power Wagon (Dirk's Towing)
1x BOOMracing TeamRaffee Defender D110
1x Tamiya M-05 ver 2 R Honda CRX
1x Tamiya TT-02B (De Gifkikker)
1x Reely Dune Fighter

Gebruikersavatar
Gijs
Donateur
Berichten: 385
Lid geworden op: 02 jun 2017 08:56
Locatie: Rotterdam
Participant x 17
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

Re: SCX10 II 2000 Jeep Cherokee

Bericht door Gijs » 02 apr 2018 15:34

Dirk Weijnen schreef:
Wouterb schreef: 28 mar 2018 23:15
Gijs schreef: ...
N.B. : ik heb gelijk even een vraag : ik moet de lexan kap met speciaal daarvoor geschikte verf spuiten. Ik wil dit spuiten met de airbrush doen. Kan iemand mij vertellen welke airbrushverf hiervoor het meest geschikt is?
Ja, je hebt hier Lexan verf nodig. Deze blijft na droging enigszins flexibel. Tamiya heeft een spuitbussen/verf serie speciaal voor lexan. TS of PS, ben ik ff kwijt.
Ik heb voor de airbrush onderstaande verf met goed gevolg op lexan gebruikt. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-J320F met Tapatalk
Van tamiya is idd de ps de lexaan variant. Ik doe al mijn bodys met tamiya verf is gewoon kei goed, heb weleens andere merken geprobeerd maar kreeg ik niet het resultaat wat ik zocht.
Hoi Dirk, bedankt voor de tip [emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gijs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten