Cesco's Traxxas TRX-4 Land Rover Defender 110 Ürban Truck

Hier kun je de bouwverslagen plaatsen van je wagen.
Gebruikersavatar
Josboss
Member
Berichten: 294
Lid geworden op: 06 okt 2017 19:47
Locatie: Limburg
Participant x 2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: Traxxas TRX-4 Land Rover Defender 110 Adventure Edition

Bericht door Josboss » 23 mar 2018 13:41

Zooo die mooi. Ziet erg mooie uit. Top dat nog eens een trx-4. [emoji1303][emoji1303][emoji1303][emoji1303][emoji1303]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2756
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 841 keren
Ontvangen waarderingen: 999 keren

Re: Traxxas TRX-4 Land Rover Defender 110 Adventure Edition

Bericht door Cesco » 06 apr 2018 23:28

Zo, er is weer flink wat gedaan. De 3D printer heeft weer uurtjes gemaakt.

Afbeelding

En de nodige onderdelen en scale delen zijn binnen en zijn of worden gemonteerd.

Afbeelding

De beadlock velgen hadden bij de rit onlangs wat schroeven verloren. Hierdoor waren de banden bij sommige ook deels los gekomen. Dus eerst dat maar eens gefixt. Wielen volledig gedemonteerd en opnieuw gemonteerd. Alle schroeven behandeld met wat extra locktide.

Het reservewiel was ook aangepast naar een beadlock velg, maar bleek wat te zwaar. De kap trok scheef onder het rijden en liep dan aan. Ik heb het reservewiel gedemonteerd, de binnenring verwijderd en hopelijk helpt dat. Het scheelt in ieder geval zo'n 40 gram.

Ik had al beadlocks gevonden en gemonteerd die redelijk dicht tegen het design en de style van het origineel aanzitten.
Maar dat kon met een beetje verf nog wat verbeterd worden. Zie origineel in mijn 1e post van dit topic.

En met een beetje Tamiy black paint en wat blanke lak ter bescherming iets dichter bij origineel kunnen brengen.

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens had ik op meerdere plekken gelezen dat een mod aan de Traxxas banden de performance fors zouden moeten verbeteren bij crawlen. Minder trail, meer crawler geschikt. In de middenbaan haal je de kleine driehoekjes weg. Met een klein kniptangetje is het een paar knipjes per blokje en de band is aangepast. Free mod, kost alleen even wat tijd. En scheelt 5 gram per band (ja gewogen :mrgreen: )

Links oude profiel, rechts het gemodde profiel.

Afbeelding

Daarna tijd voor wat scale looks toevoegen en meer upgrades. Het mooie aan al dat AliExpress spul is dat het niet duur is. Het nadeel is dat er nergens een handleiding bij zit of enige instructie. Met name de Injora spatlappen heeft 3 avonden puzzelen gekost, maar ik heb ze nu zitten zoals ze horen. Bumpers zijn ook vervangen voor bumpers die passen bij de looks van het origineel. Zijn van GRC. Van de originele achterbumper de sleepogen afgehaald en overgezet.

Uitlaat is van Club5(set van 2, 1 gebruikt) en normaal steekt die schuin onder de body weg. Met de heatgun heb ik de bochten aangepast naar zoals deze bij het origineel ook zit. Ook het montagepunt vergde aanpassingen, aangezien op die plek nu 3 extra acesoires op de rails gemonteerd zitten. Verder dus ook langere schroeven.

Van Injora zijn verder de metalen beschermers voor en achter. Ook dit draagt weer bij aan de scale looks. Op Thingeverse vond ik een upgrade voor de TRX-4. Het is een extra montageplaat die voor de servo komt. Glijd zo zonder verdere montage in de rails en zit dan opgesloten. Hier kun je dan een accessoire op monteren, bijvoorbeeld een lier. Meteen de Traxxas servo vervangen voor een PowerHD 20kg versie en een Castle 10A BEC toegevoegd. Ook is de Traxxas lichtmodule vast gemonteerd en via wederom Thingiverse een aan/uit schakelaar mechanisme gevonden, geprint en gemonteerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De body heeft ook al wat wijzigingen gekregen, maar meer daarover in een paar dagen.
Laatst gewijzigd door Cesco op 07 apr 2018 08:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Sander
Donateur
Berichten: 958
Lid geworden op: 02 jun 2017 20:25
Participant x 22
Gegeven waarderingen: 65 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

Re: Traxxas TRX-4 Land Rover Defender 110 Adventure Edition

Bericht door Sander » 07 apr 2018 06:39

Hij wordt mooi , de beschermplaten van Injora heb ik ook in bestelling staan net als de bescherming bij de motor .

Leyhon
Pro Member
Berichten: 559
Lid geworden op: 28 okt 2017 13:29
Locatie: gilze
Participant x 17
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Traxxas TRX-4 Land Rover Defender 110 Adventure Edition

Bericht door Leyhon » 08 apr 2018 11:25

hoop niet dat je patenten hebt aangevraagd, zie leuke ideen om toe te passen.
AXIAL RYFT/ TRAXXAS TRX-4 kit Ford F-150 RAPTOR / TRAXXAS TRX-4 GREY DEFENDER / VEROMA DIRTY WILLY / TAMIYA TA03-R Mobile-1 NSX

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2756
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 841 keren
Ontvangen waarderingen: 999 keren

Re: Traxxas TRX-4 Land Rover Defender 110 Adventure Edition

Bericht door Cesco » 08 apr 2018 12:01

Leyhon schreef: 08 apr 2018 11:25 hoop niet dat je patenten hebt aangevraagd, zie leuke ideen om toe te passen.
:D Ik haal mijn inspiratie uit mijn eigen ideeën, maar ook uit andere builds. Juist door combineren van ideeën, dingen aankopen en dingen zelf maken (of namaken) zal uiteindelijk toch weer een uniek exemplaar opleveren. Dus ga je gang.

Het uitlaatje is bijvoorbeeld een voorbeeld van iets dat ik gekocht, maar ook weer gemodificeerd heb. En dus weer mijn eigen heb gemaakt.

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2756
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 841 keren
Ontvangen waarderingen: 999 keren

Re: Traxxas TRX-4 Land Rover Defender 110 Adventure Edition

Bericht door Cesco » 08 apr 2018 22:07

Zo, ik gaf al aan dat er ook al werk aan de body was gedaan. Vandaag weer wat kunnen afronden.

Afbeelding

De Kyosho bodyline tape heeft de eerste rit niet overleefd. Zodra het nat word komt het los. Eerst nog een poging gedaan om er doorzichtig tape overheen te plakken, maar dat zag er niet uit. Uiteindelijk het maar verwijderd. Wel toegevoegd zijn Injora deur handvatten en deur scharnieren. De verhoudingen van de Traxxas Defeder body kloppen niet helemaal met de 1/1 versie, dus moet je een beetje schipperen met het scharnier van de voordeuren. Of monteren op de juiste hoogte en dan op de deur monteren. Of je moet een stuk van de scharnier afhalen. Of doen zoals ik nu heb gedaan, bodylijn wel aanhouden en dan maar scharnier iets hoger monteren. De oorspronkelijke deur handvatten decal heb ik het handvat deel uitgesneden en het schaduw decal deel laten zitten. Geeft net iets meer effect.

Afbeelding

Verder is een volledige Traxxas verlichtingskit gemonteerd, dus voorlichten, achterlichten, rocklights en een daklicht.
De luchtinlaten zijn zelf geprint met mijn 3D printer, ontwerp van Thingiverse gehaald.

Afbeelding

Van Injora een setje motorkap scharnieren gemonteerd en verder komt van Knight Customs (Shapeways) het setje ruitenwissers en een vervangend exocage deel om ruimte te maken voor de ruitenwissers.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het achterwiel is de binnenring uit gehaald om zo weer een goede 40 gram te besparen. De benzinetanks heb ik eraf geslepen om plaats te maken voor een ladder van Club5. Past weer meer bij de looks van het origineel. De Traxxas High Jack heb ik wel laten zitten, maar wat minder speelgoed look gegeven met wat zwarte verf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Interieur (cheap ding van AliExpress) is ook al op maat geknipt. Ik had nog een hondje liggen en die op de passagiersstoel geplakt. Zelfde voor de videocamera op de achterbank. Van vilt en haarbandjes opgerolde slaapzakken gemaakt en hieromheen dunne doorzichtige krimpkous. Enerzijds als hoes look, anderzijds om het waterdicht te maken. Verder slaapmatjes gemaakt, wat touw toegevoegd en van een veter en rode krimpkous een sleepkabel gemaakt. En zo de kofferbak een beetje opgevuld. Alles met shoegoo vastgelijmd. De sleuf die je ziet is zodat de bodybevestiging straks door het interieur kan steken. Ik wacht nog op wat Tamiya drivers, zodat ik er 1 kan schilderen en toevoegen. Doel is wel wat scale toevoegen, maar alles zo licht mogelijk zien te houden.

Afbeelding

Defender is al aardig zoals ik hem wil hebben. Ik ga er niet te ver scale mee, moet vooral een regelmatige rijders auto worden. Roostertjes voor de koplampen zijn nog onderweg, interieur met rijder moet er nog in.

Testritje bracht nog 2 kleine probleempjes naar voren. Ik moet nog even de schokdempers checken. Rechtsachter hangt wat door waardoor de body naar 1 kant gaat hangen. Ik dacht eerst dat het door het gewicht van het reservewiel kwam, maar ook zonder gebeurt het. Dus even uit elkaar halen en checken en opnieuw opbouwen. Dan een beetje afstellen. Verder met insturen en achteruitrijden geven de voorste spatlappen wat issues. Wiel slaat dan de spatlap aan de kant, maar ik denk dat ik er al een oplossing voor weet. En dan is deze wel klaar voor Walk The Trail. En tijd om de volgende gereed te maken.
Laatst gewijzigd door Cesco op 14 apr 2018 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Gijs
Donateur
Berichten: 385
Lid geworden op: 02 jun 2017 08:56
Locatie: Rotterdam
Participant x 17
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

Re: Traxxas TRX-4 Land Rover Defender 110 Adventure Edition

Bericht door Gijs » 08 apr 2018 22:39

Mooie kleurstelling. De Defender ziet er goed uit.
Gijs

Mud monkey
Donateur
Berichten: 2071
Lid geworden op: 02 jun 2017 23:49
Locatie: Medemblik
Participant x 18
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 33 keren

Re: Traxxas TRX-4 Land Rover Defender 110 Adventure Edition

Bericht door Mud monkey » 09 apr 2018 20:54

Weer tot in de puntjes , top Cesco :clap: :clap: :clap:

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2756
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 841 keren
Ontvangen waarderingen: 999 keren

Re: Traxxas TRX-4 Land Rover Defender 110 Adventure Edition

Bericht door Cesco » 09 apr 2018 22:07

Dank mannen.

Nog vergeten aan te geven. Ik had ook nog een 3e remlicht gemonteerd. Zie je net boven het reservewiel zitten. 3D printje en een led. Eigenlijk voor een after market TRX-4 lichtmodule bedoeld. Dus voor nu even continu werkend aangesloten. Ga later nog wel even kijken of ik die werkend kan krijgen met 3e remlicht functionaliteit. Voor nu is het even een extra achterlicht.

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2756
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 841 keren
Ontvangen waarderingen: 999 keren

Re: Traxxas TRX-4 Land Rover Defender 110 Adventure Edition

Bericht door Cesco » 14 apr 2018 23:22

Weer een beetje eraan gewerkt. Eerst eens probleem met de spatlappen voor getackeld. Na een oproep op Facebook kwam ik er achter dat ik ze wel goed gemonteerd heb. Maar er blijkt een designfout in te zitten, waardoor ze te dicht op het wiel zitten. Een tip was de beugel buigen en dat hielp ongeveer 5 mm. Echter kwamen ze tussen de body en de rockgliders klem te zitten. Daarna de spatlappen aangepast .c.q. bijgeknipt. Nu won ik nog enkele mm, instuurprobleem opgelost. Maar probleem bleef bij achteruitrijden. De wielen grijpen de spatlap mee. Ik was er klaar mee en heb ze voor verwijderd.

Intussen was de bestelde rijder binnen. Mij daarop gestort. Het is de Tamiya RC 4x4 Vehicle Driver Figure, Tamiya nummer 54416. Eerst de benen nog wat meer ingekort. Daarna armen en hoofd gelijmd. Alles in juiste stand aan de body gelijmd. Hier en daar wat bijgewerkt en in de Tamiya grondverf gezet. Daarna even wat inspiratie opgezocht en begonnen met schilderen. Idee was voor een beetje bij de Defeder passende look te gaan, dus iets in de trend van een Engelsman die onderweg is naar een outdoor event zoals bijvoorbeeld gaan jagen. Begonnen met het hoofd en de handen te schilderen. Verschillende huidtinten gemixed, wat wash werk en een stoppelbaardje geverfd. Haar ook verschillende tinten geverfd en wat wash werk om het wat echter te laten lijken.

Verolgens een off white gemixed en het shirt geschilderd, waarna ik er een ruitpatroon op heb aangebracht met een groen, zwart en wit. Daarna de broek gedaan, met bruin en groen een mix gemaakt. Als laatste het vest geschilderd, ook hier weer accenten aangebracht. Als extra accent 2 gaatjes in de kraagpunten geboord en hier met dun draad een "touwtje" gemaakt om de kraag te kunnen dichtknopen. Stuurtje zat bij de rijder en die geeft net wat meer diepte als het stickertje wat bij het interieur zat. Rijder vastgezet met shoegoo. De boel staat nu even een nachtje te drogen en dan morgen in de Defender body. Aan het interieur nog even een versnellingspook toegevoegd, in het lexan zat alleen een soort bultje en dat zag er raar uit. Dus van een Tamiya Wild Willy versnellingspookje het langste stuk afgeknipt, beetje bijsnijden en bijverven en voila.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten