Cesco's Traxxas TRX-4 Land Rover Defender 110 Ürban Truck

Hier kun je de bouwverslagen plaatsen van je wagen.
Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Cesco's Traxxas TRX-4 Land Rover Defender 110 Adventure Edition

Bericht door Cesco » 10 sep 2018 18:01

Volgende stap, de standaard TRX-4 foams vervangen door Crazy Crawler LaserFoam 1.9 R116x40 HD Xtreme CYC055. De HD Xtreme is bedoeld voor zwaardere RC auto's. Rond 5kg.

Afbeelding

Wielen 1 voor 1 uit elkaar en weer opbouwen.
Afbeelding

Het verschil met onder originele Traxxas foam en boven de Crazy Crawler foam.
Afbeelding

Merk je het verschil? Zeker!
Voor (Traxxas foam)
Afbeelding

Na (Crazy Crawler foam)
Afbeelding

Nu tijd om ze in te rijden.

En de volgende updates liggen al weer klaar:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Cesco's Traxxas TRX-4 Land Rover Defender 110 Adventure Edition

Bericht door Cesco » 10 sep 2018 23:44

Electronica deel ervan moet ik nog aansluiten, maar de winch is intussen gemonteerd. Is een double motor winch van TFL. Het is een flinke jongen, maar de Defender is ook een zware jongen.

De voorbumper was ik niet 100% tevreden over. Omdat de wielen steeds op de hoekstukken (zie eerdere foto's) aanliepen had ik de voorbumper lager en een stuk naar voren gemonteerd. Nu met de winch zag dat er raar uit. Dus de hoekstukken verwijderd van de GRC voorbumper. En de bumper verder naar achter en hoger gemonteerd. Wielen lopen mooi vrij en alles ziet er net wat strakker uit. Al met al toch bijna een cm hoger nu. Gelukkig heeft deze bumper een hoof afstel mogelijkheden.

Tweede wat ik wilde bereiken was zo min mogelijk overhang. Van GRC een winch montageplaatje besteld, deze is speciaal voor deze bumper. Na wat passen, meten en voetplaatje van de winch aanpassen alles strak tegen de bumper kunnen monteren. Toen zat ik nog even met de voorheen op de bumper gemonteerde nummerplaat. Van aluminium een plaatje gefabriceerd, die precies op twee schroeven aan de achterkant van de winch gemonteerd kon worden. En nu kon de kenteken weer op dit plaatje gemonteerd worden. Al met al ben ik er tevreden over. Nu nog even aansluiten met zo'n afstandbediening schakelkastje en voortaan beschikt de Defender over een winch.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dirk Weijnen
Donateur
Berichten: 1291
Lid geworden op: 07 okt 2017 09:28
Locatie: Helmond
Participant x 9
Gegeven waarderingen: 352 keren
Ontvangen waarderingen: 238 keren

Re: Cesco's Traxxas TRX-4 Land Rover Defender 110 Adventure Edition

Bericht door Dirk Weijnen » 11 sep 2018 09:09

Ziet er mooi uit.
1x CrossRC SP-4B Harley Davidson
1x CrossRC MC8 8X8
1x CrossRC WT4 (Dirk's Towing #2)
1x Dodge Power Wagon (Dirk's Towing)
1x BOOMracing TeamRaffee Defender D110
1x Tamiya M-05 ver 2 R Honda CRX
1x Tamiya TT-02B (De Gifkikker)
1x Reely Dune Fighter

johndoe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Traxxas TRX-4 Land Rover Defender 110 Adventure Edition

Bericht door johndoe » 11 sep 2018 12:35

Cesco schreef: 08 apr 2018 22:07 Zo, ik gaf al aan dat er ook al werk aan de body was gedaan. Vandaag weer wat kunnen afronden.

Afbeelding
Zie dat bij jou de dakdrager ook enkel op de voorste 4 punten vastzit? Ik meen ruimte te zien aan de achterkant tussen de rolkooi en de dakdrager. Heb ik ook, dacht ff dat ik iets fout had gedaan. Heb je dit nog steeds zo of al een oplossing voor bedacht?

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Cesco's Traxxas TRX-4 Land Rover Defender 110 Adventure Edition

Bericht door Cesco » 11 sep 2018 18:46

Bij de TRX-4 Defender en dus ook bij de mijne zit de hele rolkooi cage constructie op 6 punten vast onder aan de ramen.

Even met mijn andere body laten zien. Onder aan de zijramen op de knik in de body zie je 3 gaten. Dat zijn de montagepunten.
20180911_184841.jpg

johndoe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Cesco's Traxxas TRX-4 Land Rover Defender 110 Adventure Edition

Bericht door johndoe » 11 sep 2018 22:15

Rolkooi is inderdaad duidelijk zichtbaar, 6 punten op carrosserie.

Ik bedoel die bak die bovenop de rolkooi ligt. Het lijkt of deze bij jou bij de voorste 2 punten is vast gezet en bij de middelste 2 punten. Achterste 2 punten lijken bij jou (net als bij mij) los bovenop de rolkooi te liggen.

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Cesco's Traxxas TRX-4 Land Rover Defender 110 Adventure Edition

Bericht door Cesco » 11 sep 2018 22:40

Net even gecheckt, maar alle schroeven zitten in alle bevestigingspunten. Het zit bij mij zo zoals Traxxas bedoeld heeft. Maar een foto kan vertekenen.

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Cesco's Traxxas TRX-4 Land Rover Defender 110 Adventure Edition

Bericht door Cesco » 21 sep 2018 22:15

Mini update, zelfde als bij mijn TRX-4 Bronco. Vervangen van de standaard plastic motor mount door een aluminum motor mount. Simpele, snelle upgrade. Kost maar een paar euro en hier verkrijgbaar: https://www.ebay.co.uk/itm/112583525781 ... i&mail=sys

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Cesco's Traxxas TRX-4 Land Rover Defender 110 Adventure Edition

Bericht door Cesco » 22 sep 2018 23:48

Volgende update, naar beneden brengen van het zwaartepunt door de accu te verlagen. Het lange verhaal zie zelfde update bij mijn Traxxas TRX-4 Bronco: viewtopic.php?f=10&t=727&p=12269#p12269 waar ook de linken staan hoe je dit bij jou TRX-4 kan doen.

Korte verhaal, zelfde update. 3D geprinte low CG Battery tray gemonteerd. Uit de Axial Wraith onderdelen voorraad twee klitteband accubevestigingsbandjes gehaald om de accu in deze nieuwe houder te kunnen monteren. Verder vergelijkbaar verhaal als bij mijn Bronco, er zijn voor een normaal formaat accu (in mijn geval 2S 5000mAh hardcase LiPo) kleine aanpassingen nodig.

Bij de Defender zit alles net even anders. In plaats van extra gaten maken in de rails voor de cross member is hier de oplossing de cross member 180 graden draaien en dus achterstevoren monteren. Cross member monteer je normaal op 3 punten aan elke kant, nu alleen de voorste twee montagepunten, de achterste niet )of je moet extra gaten in je rails maken). De schokdemper hoepel of hoe dat ook heet monteer monteer je normaal op voorste montagepunt van de cross member. Doordat die naar achteren is geschoven monteer je je schroeven aan de binnenkant van je rails met een moertje. De cross member zelf zal je nog wat moeten inslijpen om benodigde ruimte te maken voor je accu.

Als je korte accu's gebruikt allemaal niet nodig, maar het is wel handig als je een accu van iemand leent tijdens een trail en dat is een lange dat die ook past. Het resultaat is een lager liggende accu.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En verder op de snorkel nog een 3D geprint roostertje aangebracht. Met wat aluminium verf accent op het gaas aangebracht.

Afbeelding

Binnenkort de winch nog aansluiten en er waren 2 rubberen deurscharnieren afgevallen bij een trail (nieuwe besteld), na die updates is deze wel zo'n beetje klaar voor nu.

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Cesco's Traxxas TRX-4 Land Rover Defender 110 Adventure Edition

Bericht door Cesco » 02 dec 2018 22:28

Kleine aanpassing qua foams. In de voorwielen zachtere Crazy Crawler foams gemonteerd, deze uit de achterwielen van mijn Traxxas TRX-4 Bronco gehaald. Hiermee heb ik nu een meer crawler setup, voor zachtere foams en achter hardere.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten