Cesco's Axial Wraith "True Fire"

Hier kun je de bouwverslagen plaatsen van je wagen.
Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2753
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 836 keren
Ontvangen waarderingen: 993 keren

Re: Axial Wraith "True Fire"

Bericht door Cesco » 07 mar 2018 18:16

Dank je mannen, ik ga er mee aan de slag.

Buiten dit zijn de gevonden issues nog.
- Leds waren vanuit fabriek verkeerd gelabeld. Thanks Hobbyking. Rode leds die ook een label hadden rode leds blijken eenmaal geïnstalleerd witte leds te zijn. Idem witte leds die oranje blijken te zijn. Gelukkig zijn de leds in het interieur wel kloppend.
- Dak ledstrip doet het niet.
- Nieuwe servo doet het niet lekker.
- Nieuwe ontvanger lijkt defect.
- Hoofdjes rijders werken ineens niet meer, vooraf getest en toen deden ze het prima.
- Zender geupdate van 3 naar 8 kanaals en is ineens alleen 2 kanaals. Flysky FS-GT3C.

Gisteravond op een gegeven moment maar even bij weggelopen, vanavond maar weer met frisse moed alles fixen. 1 stap naar voren, 2 terug. :whistle: Maar goed , hij ziet er wel prachtig uit. Dat wel weer.

Mud monkey
Donateur
Berichten: 2071
Lid geworden op: 02 jun 2017 23:49
Locatie: Medemblik
Participant x 18
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 33 keren

Re: Axial Wraith "True Fire"

Bericht door Mud monkey » 07 mar 2018 20:32

Ik hoop dat ik op ben maar je moet de voor dif omdraaien
Want de vooras draait verkeerd om

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2753
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 836 keren
Ontvangen waarderingen: 993 keren

Re: Axial Wraith "True Fire"

Bericht door Cesco » 07 mar 2018 22:58

Ruim op tijd Dirk.

Het was inderdaad het diff in de vooras. Die had ik verkeerd om gemonteerd nadat ik de as herbouwd heb.
Dus nu draaien alle wielen weer dezelfde kant op.

Zender is ook gefixt, software update opnieuw gedaan en alle instellingen met deze youtube video ingesteld .

Mijn nieuwe 6 kanaals Flysky ontvanger is inderdaad definitief DOA. Als er stroom op komt geeft 1 moment leven en doet dan niets meer. Ik had nog een Flysky 3 en een 8 kanaals ontvanger liggen en die doen en binden probleemloos. Voorlopig de 8 kanaals maar gebruiken en een andere 6 kanaals bestellen. Laatste is een stuk kleiner en met de krappe ruimte voorin is dat wel zo fijn.

Servo is ook weer in orde. Het was niet de servo, maar ik had een montage van de vorige eigenaar als normale montage overgenomen. En dus liep de servo gewoon vast. Of beter gezegd de stuurstangen voor liepen op elkaar vast. Die grote die van rechts naar links loopt behoort onder de bevestiging van de camberblokken te zitten. Zat dus erboven. Ik kwam erachter doordat ik de handleiding heb gedownload en voor de zekerheid alles maar aan het nalopen ben of het wel gemonteerd zit zoals hoort. Nu werkt het probleemloos.

Helaas kwam ik er ook achter dat de schokdempers end of life zijn. Ik vond al dat die wel erg doorzakten. Ik dacht eerst door het gewicht voor, dus wilde wat zwaardere olie erin doen. Al snel werd duidelijk dat het interne schroefdraad onderaan in de schokdemper bodys defect zijn en dus klapt alle olie eruit. Dus nieuwe schokdempers zijn net besteld. Setje Boom Racing Boomerang Type I. En als noodoplossing morgen even proberen of Traxxas schokdempers passen van mijn Stampede.

Vandaag dus 4 stappen vooruit en 1 stap achteruit. Risico van tweedehands kopen zullen we maar zeggen.
Tijd voor de meeting op de 18e maart begint nu wel te dringen, ben volgende week een hele week voor mijn werk weg en ik heb dus niet veel tijd meer.

Mud monkey
Donateur
Berichten: 2071
Lid geworden op: 02 jun 2017 23:49
Locatie: Medemblik
Participant x 18
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 33 keren

Re: Axial Wraith "True Fire"

Bericht door Mud monkey » 08 mar 2018 15:51

PHOE Hee dat word spanend , anders neem ik mijn standaard wraith dempers mee naar de meeting
1 is niet 100% maar valt nog zeer goed mee te rijden

Gebruikersavatar
Wouterb
Donateur
Berichten: 1215
Lid geworden op: 02 jun 2017 09:24
Locatie: Medemblik
Participant x 16
Gegeven waarderingen: 92 keren
Ontvangen waarderingen: 135 keren

Re: Axial Wraith "True Fire"

Bericht door Wouterb » 08 mar 2018 18:32

Cesco schreef: 07 mar 2018 22:58 ...
Zender is ook gefixt, software update opnieuw gedaan en alle instellingen met deze youtube video ingesteld .
...
Hoeveel mixen kan deze zender programeren? Voor een skidsteer (tank) besturing heb ik minstens 2 mixen nodig. Mijn 4-kanaals Turnigy (TS4g) heeft er maar 1.
....
Helaas kwam ik er ook achter dat de schokdempers end of life zijn. Ik vond al dat die wel erg doorzakten. Ik dacht eerst door het gewicht voor, dus wilde wat zwaardere olie erin doen.
...
De olie doet niets voor de rijhoogte.
Zwaardere veren of een hogere veervoorspanning zijn nodig om de auto hoger op de poten te zetten.
Zwaardere olie zorgt voor meer demping van de veerbeweging. Het remt de in-en uitveerbeweging. Hoe zwaarder (dikker, hogere viscositeit), hoe sneller de deining stopt.

Ik durf te stellen dat dempers voor onze snelheden niet ernstig belangrijk zijn.
Veren en rijhoogte daarentegen zijn wel doorslaggevend voor de rijeigenschappen en stabiliteit.
'Crazy Janey' (zelfbouw chassis, lc70 hardbody)
Baja Cherokee (zelfbouw, Jeep Cherokee hardbody)
Ramrod (VS4-10, kit)
Rip-Off (zelfbouw chassis, Toyota SR5 lexan)

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2753
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 836 keren
Ontvangen waarderingen: 993 keren

Re: Axial Wraith "True Fire"

Bericht door Cesco » 08 mar 2018 23:19

Hoi Wouter. Ja, heb je helemaal gelijk in met de olie. In dit geval kan ik nog niet bepalen of de veren te slap zijn omdat dus de bodem van de schokdemper gewoon eruit komt en dan loopt de olie eruit en zakt de boel ook door. Ik heb intussen gelezen dat sommige Traxxas Big Bore of Traxxas Ultra schokdempers op hun Wraith zetten en dat past. Dus mijn Stampede zal heel even afstand moeten doen van zijn Traxxas Ultra achterschokdempers die de juiste lengte hebben en als tijdelijke noodoplossing kunnen dienen. Tot de bij Asiatees bestelde BoomRacing shocks binnen zijn, zelfde set als de Cool Racing die Dirk (Mud Monkey) op zijn Wraith heeft. BoomRacing heeft ze in oranje en dat past bij het thema.

Wat de Flysky GT3C zender betreft. Bedoel je zoiets met de mogelijkheid tot mixen:




Het is een hele fijne zender. Standaard Lipo batterij, heel simpel van 3 naar 8 kanaals uit te breiden. Superlicht, wat mijn kids heel fijn vinden. Wat ik mij kan voorstellen dat bij een dag lang trailen en crawlen ook fijn is voor je hand en arm. Werkt eigenlijk probleemloos. Er is dus een gratis firmware upgrade naar 8 kanaals, benodigde hardware ervoor is ongeveer 5-10 euro. Daarnaast verkoopt Banggood een upgrade hardwarematig setje om met schakelaars en draaiknoppen de kanalen uit te breiden. Daar verkopen ze ook weer kant en klare versies van in verschillende versies.

Receivers zijn belachelijk goedkoop, 3 kanaals ongeveer 3 euro, 6 kanaals ongeveer 6 euro en 8 kanaals ongeveer 9 euro p.st. Er is ook nog een 1700mAh Lipo batterij verkrijgbaar voor de zender, standaard zit er een 800mAh in die al makkelijk een volle dag rijden kan halen. Bereik is ook super, getest en ik kwam tot voorbij 350meter in een straat met huizen aan 2 kanten. In open veld nog verder. Met dat soort afstanden zie ik al niet meer wat de voorkant en achterkant van mijn RC auto is.

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2753
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 836 keren
Ontvangen waarderingen: 993 keren

Re: Axial Wraith "True Fire"

Bericht door Cesco » 10 mar 2018 01:05

Weer wat kunnen fixen. De oranje leds die witte leds zouden zijn. Nu vervangen door echte witte leds. Servo voor hoofdje rijder werkt weer. Morgen weer verder.

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2753
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 836 keren
Ontvangen waarderingen: 993 keren

Re: Axial Wraith "True Fire"

Bericht door Cesco » 11 mar 2018 22:19

Zo, dak gemaakt. Is van Dinky RC en zit een ledstrip bij. Deze moet later werkend gemaakt worden, werkt op 12V ben ik achter en heb hiervoor een step up controller besteld. Intussen wel het dak gewrapt.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedrading leds aangesloten.

Afbeelding

En nagenoeg alle problemen zijn intussen opgelost. Servo afgesteld, endpoints ingesteld. Motorkapje gemaakt. Lier gemonteerd. Alle elektronica werkend gemaakt. Voltagemeter aan de bijrijder kant werkend gemaakt. Mijn Traxxas Stampede heeft tijdelijk zijn achter schokdempers gedoneerd tot de nieuwe schokdemperset binnen is. Kortom, op een paar details na klaar. Maar genoeg klaar om er 18 maart de meeting mee te rijden. Al even proefgereden en ben er happy mee.

Het resultaat:



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Cesco op 18 mar 2018 18:14, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Heike
Donateur
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 okt 2017 09:36
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Axial Wraith "True Fire"

Bericht door Heike » 12 mar 2018 07:21

Mooi resultaat, mag je trots op zijn.
The sky is the limit.
Groetjes van Bokkie uit Zwolle

Mud monkey
Donateur
Berichten: 2071
Lid geworden op: 02 jun 2017 23:49
Locatie: Medemblik
Participant x 18
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 33 keren

Re: Axial Wraith "True Fire"

Bericht door Mud monkey » 12 mar 2018 20:37

Puik stukie vakwerk mag je terecht trots op zijn :clap: :clap: :clap:

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten