Omdat het leven voor mij in 2019 iets anders in petto had dan dat ik gedacht had is het onderhoud aan mijn wagenpark er een beetje bij in geschoten . Wat neer komt op rijden tot het niet meer gaat .
Ook is het zo dat ik voor de lopende projecten zit te wachten op onderdelen .
Daarom heb ik besloten dat nu mijn werkplaats klaar is er eerst wat gedaan moet worden aan de staat van onderhoud of in ieder geval even inspecteren .
Eerste aan de beurt is de Kraz-6443 chemie tanker .
Het bleek zaterdag dat de middelste as er wel heel wiebelig onder hing dus ....:
En inderdaad een gebroken Y-link :
Dus eerst maar aan het slopen :
Nieuwe Y-link gemonteerd :
En ook gelijk de krimpkous van de aandrijfassen vernieuwd :
(tip : ik gebruik de krimpkous zodat het pennetje er nooit uit kan vallen en je dus geen loctide nodig hebt)
Nog even oppoetsen :
En klaar is de Gäda :
------------------------------
Volgende patient .
------------------------------
The Duke heeft gisteren weer zijn goede kant laten zien maar heeft ook de nodige aandacht nodig .
Zo heb ik al een tijd het probleem dat de wielen los lopen , kwestie van wielmoeren vernieuwen maar ja dat moet je dat wel doen . Dus bij deze aan de slag .
Ook gelijk het zand van Groenlo , Kootwijk , Havelte ...............verwijderen .
Dan zie je ook dat het voorspatbord toch wel wat heeft meegemaakt :
Eerst maar ff lijmen :
En even bij schilderen :
en een beetje poeder er over :
Even laten inspecteren door Joe :
Dan de wielen er weer aan met de nieuwe moeren (bling , bling) :
De andere kant ook even controleren en schoonmaken :
Even langs de inspectie :
En klaar :
Valt mee :
Het enigste probleempje wat ik nog ontdekte was dat de inlays van de banden op zijn en dus vernieuwd moeten worden , dus daar nu eerst naar op zoek .
-----------------------
Volgende patient
-----------------------
De General Lee heeft al een tijdje problemen met de tandwielen dus ook maar even open gegooid :
En inderdaad hij heeft er geen schuld aan :
Dit was een simpele dus in elkaar schroeven en klaar :
-----------------------
Volgende patient
-----------------------
Ik kwam op de plank dit tegen :
Dus ben ik opzoek gegaan naar een slachtoffer om dit Dr. Frankenstein experiment te onder gaan .
Ha Ha gevonden :
Eerst maar even plek gemaakt voor een Lipo , er is geen plek voor een 3S maar 2S lijkt mij eerst voldoende :
Motor er in :
Regelaar er in :
En klaar :
Tijdens de proefrit hier op straat was hij snel genoeg , ik durfde niet voluit ivm de stoepranden maar zag er veel belovend uit .
Word vervolgd !!
Beetje onderhoud
- Wouterb
- Donateur
- Berichten: 1215
- Lid geworden op: 02 jun 2017 09:24
- Locatie: Medemblik
- x 16
- Gegeven waarderingen: 92 keren
- Ontvangen waarderingen: 135 keren
Re: Beetje onderhoud
Stiekem toch 3s erin, deze bandjes eronder en meedoen met de mudrun. Maar dat heb je niet van mij.Freddy schreef: ↑29 dec 2019 21:18 ....
Eerst maar even plek gemaakt voor een Lipo , er is geen plek voor een 3S maar 2S lijkt mij eerst voldoende :
Motor er in :
Regelaar er in :
En klaar :
Tijdens de proefrit hier op straat was hij snel genoeg , ik durfde niet voluit ivm de stoepranden maar zag er veel belovend uit .
Word vervolgd !!
https://a.aliexpress.com/26K1ijf9
'Crazy Janey' (zelfbouw chassis, lc70 hardbody)
Baja Cherokee (zelfbouw, Jeep Cherokee hardbody)
Ramrod (VS4-10, kit)
Rip-Off (zelfbouw chassis, Toyota SR5 lexan)
Baja Cherokee (zelfbouw, Jeep Cherokee hardbody)
Ramrod (VS4-10, kit)
Rip-Off (zelfbouw chassis, Toyota SR5 lexan)
- Freddy
- VIP
- Berichten: 1750
- Lid geworden op: 27 mei 2017 21:48
- x 18
- Gegeven waarderingen: 87 keren
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: Beetje onderhoud
Als ik de Mudrunner niet op tijd afkrijg gaat inderdaad de zaag in de achter spatborden en dan een paar trekker banden er opWouterb schreef: ↑29 dec 2019 22:05Stiekem toch 3s erin, deze bandjes eronder en meedoen met de mudrun. Maar dat heb je niet van mij.
https://a.aliexpress.com/26K1ijf9
IMG-20191227-WA0016.jpg
IMG-20191227-WA0014.jpg
alias Joehoncho
- Ron
- Donateur
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 02 jun 2017 13:44
- Locatie: Sittard
- x 11
- Gegeven waarderingen: 61 keren
- Ontvangen waarderingen: 31 keren
Re: Beetje onderhoud
Haha, ik zie dat jij ook je verstekbak als car stand gebruikt.
Lekker bezig trouwens
Lekker bezig trouwens
Axial Wraith / Axial Yeti / RC4WD Gelände D110 / Team Raffee Camel Trophy D110 / D90 Safari (SCX10) / D110 Overlander (RC4WD) / LR Discovery G4 (MST-CFX-W) / Toyota Land Cruiser 80 (Axial SCX10.2)
- Freddy
- VIP
- Berichten: 1750
- Lid geworden op: 27 mei 2017 21:48
- x 18
- Gegeven waarderingen: 87 keren
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
- Linky
- Pro Member
- Berichten: 518
- Lid geworden op: 11 nov 2018 13:35
- Locatie: Bij de duinen
- x 1
- Gegeven waarderingen: 12 keren
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: Beetje onderhoud
Dat is compensatie to the max ...
Trx4 Sport
Axial SCX10 II UMG10
Kyosho Scorpion 2014
Axial SCX10 II UMG10
Kyosho Scorpion 2014
- Freddy
- VIP
- Berichten: 1750
- Lid geworden op: 27 mei 2017 21:48
- x 18
- Gegeven waarderingen: 87 keren
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: Beetje onderhoud
Vandaag weer eens wat aan reparatie / onderhoud gedaan (ja ook mijn voertuigen hebben af en toe wat liefde nodig)
Mijn Yeti stond al erg lang stil op de plank omdat ergens een tandwiel niet w=meer deed wat hij eigenlijk moest doen , daarom dus de speurtocht begonnen waar dat vervelende ratel geluid van daan kwam .
Eerst begonnen om de tranny te slopen hier bleek alles nog in nieuw staat te verkeren . Na alles lekker dik in het vet te hebben gezet de tranny weer gemonteerd . Vervolgens evven flink wat kracht op de voorste aandrujfas gezet en ja hoor , die draaide met een hoop geratel zondr dat de voorwielen mee deden . Dus de voortrein maar eens even gesloopt .
Bij het losdraaien van de draagarmen viel het op dat de bouten toch wel erg rondslingerden ...............
Hmmmmm waarschijnlijk toch een keer iets geraakt ?
Maar in ieder geval het diff bleek inderdaad te zijn overleden :
Gelukkig heb ik een redelijk magazijn met Axial onderdelen en had ik het hele zooitje nog nieuw liggen .
Het mooie is dat het diff de zelfde is als die van de oude SCX10 assen .
vervolgens alles weer inelkaar geschroefd .
Toen viel het mij op dat 1 achterband toch wel wat raar op de velg zat :
Na dit ook te hebben gefixt staat hij er weer strijlustig bij . Morgen mar eens even testen en een videotje van maken .
Mijn Yeti stond al erg lang stil op de plank omdat ergens een tandwiel niet w=meer deed wat hij eigenlijk moest doen , daarom dus de speurtocht begonnen waar dat vervelende ratel geluid van daan kwam .
Eerst begonnen om de tranny te slopen hier bleek alles nog in nieuw staat te verkeren . Na alles lekker dik in het vet te hebben gezet de tranny weer gemonteerd . Vervolgens evven flink wat kracht op de voorste aandrujfas gezet en ja hoor , die draaide met een hoop geratel zondr dat de voorwielen mee deden . Dus de voortrein maar eens even gesloopt .
Bij het losdraaien van de draagarmen viel het op dat de bouten toch wel erg rondslingerden ...............
Hmmmmm waarschijnlijk toch een keer iets geraakt ?
Maar in ieder geval het diff bleek inderdaad te zijn overleden :
Gelukkig heb ik een redelijk magazijn met Axial onderdelen en had ik het hele zooitje nog nieuw liggen .
Het mooie is dat het diff de zelfde is als die van de oude SCX10 assen .
vervolgens alles weer inelkaar geschroefd .
Toen viel het mij op dat 1 achterband toch wel wat raar op de velg zat :
Na dit ook te hebben gefixt staat hij er weer strijlustig bij . Morgen mar eens even testen en een videotje van maken .
alias Joehoncho
- Freddy
- VIP
- Berichten: 1750
- Lid geworden op: 27 mei 2017 21:48
- x 18
- Gegeven waarderingen: 87 keren
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: Beetje onderhoud
Na de Yeti was de Trooper aan de beurt .
De Trooper had bij de laatste rit in Kootwijk een beetje schade opgelopen .
Eén van de links was uitelkaar geschoten en was dus aan vervanging toe .
Even een paar nieuwe gemaakt maar nu helemaal uit alu :
Maar onder zo'n oude roest bak moet alles wel lijken natuurlijk .
En hij is weer terug in showroom staat inclusief nieuwe spiegels , het lijkt wel of er spiegeldieven actief zijn op de plekken waar ik rij . Iedere keer als ik gereden heb mis ik minimaal 1 spiegel
De Trooper had bij de laatste rit in Kootwijk een beetje schade opgelopen .
Eén van de links was uitelkaar geschoten en was dus aan vervanging toe .
Even een paar nieuwe gemaakt maar nu helemaal uit alu :
Maar onder zo'n oude roest bak moet alles wel lijken natuurlijk .
En hij is weer terug in showroom staat inclusief nieuwe spiegels , het lijkt wel of er spiegeldieven actief zijn op de plekken waar ik rij . Iedere keer als ik gereden heb mis ik minimaal 1 spiegel
alias Joehoncho
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten