SCX10 II Power Wagon
- Jaap
- Donateur
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 04 jun 2017 15:45
- Locatie: Biddinghuizen
- x 1 x 18
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 23 keren
Re: SCX10 II Power Wagon
Morgen verder? Bespeur ik nu al een lichte verslaving?
Groeten uit Flevoland!
Jaap
Jaap
- Linky
- Pro Member
- Berichten: 518
- Lid geworden op: 11 nov 2018 13:35
- Locatie: Bij de duinen
- x 1
- Gegeven waarderingen: 12 keren
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: SCX10 II Power Wagon
Terwijl het morgen prachtig weer wordt ......
Trx4 Sport
Axial SCX10 II UMG10
Kyosho Scorpion 2014
Axial SCX10 II UMG10
Kyosho Scorpion 2014
-
- Member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 14 jan 2019 16:19
- Locatie: Hillegom
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: SCX10 II Power Wagon
Mooie kit deze sc10 raw builders kit, wil hier ook mee beginnen.
zal deze topic volgen succes!
zal deze topic volgen succes!
-
- Member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 09 feb 2019 09:50
- Locatie: Lelystad
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: SCX10 II Power Wagon
Inderdaad vandaag eerst van het mooie weer genoten, en toch ook nog wat kunnen schroeven:
Het ladder frame in elkaar, zal herkenbaar zijn toch?
en nog herkenbaarder, met ook de assen er onder
Onderkant
Ik heb het chassis dus eerst maar eens in elkaar geschroefd volgens handleiding, zodat ik weet hoe het origineel moet zitten. Ondertussen worden de eerste aanpassingen geprint, hier voor de cantilever achtervering:
Ik zit alleen wel met een vraag. Waar in hemelsnaam is dit voor bedoelt? Eén of andere uitspatting van een Axial medewerker die een slecht weekend achter de rug heeft gehad? Er zitter drie van die dingen bij de kit ... ?
Nu eerst maar een !
Het ladder frame in elkaar, zal herkenbaar zijn toch?
en nog herkenbaarder, met ook de assen er onder
Onderkant
Ik heb het chassis dus eerst maar eens in elkaar geschroefd volgens handleiding, zodat ik weet hoe het origineel moet zitten. Ondertussen worden de eerste aanpassingen geprint, hier voor de cantilever achtervering:
Ik zit alleen wel met een vraag. Waar in hemelsnaam is dit voor bedoelt? Eén of andere uitspatting van een Axial medewerker die een slecht weekend achter de rug heeft gehad? Er zitter drie van die dingen bij de kit ... ?
Nu eerst maar een !
-
- Donateur
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: 02 jun 2017 23:49
- Locatie: Medemblik
- x 18
- Gegeven waarderingen: 11 keren
- Ontvangen waarderingen: 31 keren
Re: SCX10 II Power Wagon
Dat ding is een longhorn Horn kan je als sier op de motorkap / radiateur doen
Zoals bos hog uit de dukes of hazart
Zoals bos hog uit de dukes of hazart
- Linky
- Pro Member
- Berichten: 518
- Lid geworden op: 11 nov 2018 13:35
- Locatie: Bij de duinen
- x 1
- Gegeven waarderingen: 12 keren
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: SCX10 II Power Wagon
Dus geen Mexicaanse opplaksnor .... jammer
Trx4 Sport
Axial SCX10 II UMG10
Kyosho Scorpion 2014
Axial SCX10 II UMG10
Kyosho Scorpion 2014
-
- Member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 09 feb 2019 09:50
- Locatie: Lelystad
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: SCX10 II Power Wagon
De vraag was eerder sarcastisch bedoelt: WAAROM in hemelsnaam deze buffelhoorns bij zo'n kit??
Inmiddels ben ik met de cantilever vering achter aan de slag gegaan, en bij het uitmeten is aan het licht gekomen dat de heren van Proline met de afmetingen van de kap, en dan met name de laadbak, wat vals hebben lopen spelen om eea op een 312mm wielbasis chassis te kunnen laten passen. Hier een tekening van het origineel:
De cabine blijkt mooi in proporties, alleen is de schaal 1:9 en niet 1:10. Dat doorrekenend zou de wielbasis geen 312mm maar 344mm moeten zijn. De laadbak kan dan ook zijn originele 255mm lengte krijgen, ipv de 228mm zoals hij nu is. Ik wou gelukkig toch een andere bak maken ..
Op de tekening is de blauwe cirkel de positie van het achterwiel zoals dat bij de proline kap zou worden. De blauwe verticale lijn is waar de bak op houd. Ik realiseer me dat verlengen van eea de crawler prestaties wat negatief zal gaan beïnvloedden door de langere wielbasis en een verder overstekende bak, maar ik vind schaal belangrijker. Het verlengen van de stangen van de wielophanging is gelukkig niet zo'n probleem, als ook niet het verlengen van de achterste cardanas. Ik ga dus nu eerst de wielbasis eens met 30mm verlengen, en dan de cantilever vering monteren. Dat gaat dan weer makkelijker met de shocks liggend naar voren toe.
Inmiddels druppelen er ook wat pakketjes binnen:
ESC, koplampen, glaasjes voor richtingaanwijzers en achterlichten, kettingen met haken.
Inmiddels ben ik met de cantilever vering achter aan de slag gegaan, en bij het uitmeten is aan het licht gekomen dat de heren van Proline met de afmetingen van de kap, en dan met name de laadbak, wat vals hebben lopen spelen om eea op een 312mm wielbasis chassis te kunnen laten passen. Hier een tekening van het origineel:
De cabine blijkt mooi in proporties, alleen is de schaal 1:9 en niet 1:10. Dat doorrekenend zou de wielbasis geen 312mm maar 344mm moeten zijn. De laadbak kan dan ook zijn originele 255mm lengte krijgen, ipv de 228mm zoals hij nu is. Ik wou gelukkig toch een andere bak maken ..
Op de tekening is de blauwe cirkel de positie van het achterwiel zoals dat bij de proline kap zou worden. De blauwe verticale lijn is waar de bak op houd. Ik realiseer me dat verlengen van eea de crawler prestaties wat negatief zal gaan beïnvloedden door de langere wielbasis en een verder overstekende bak, maar ik vind schaal belangrijker. Het verlengen van de stangen van de wielophanging is gelukkig niet zo'n probleem, als ook niet het verlengen van de achterste cardanas. Ik ga dus nu eerst de wielbasis eens met 30mm verlengen, en dan de cantilever vering monteren. Dat gaat dan weer makkelijker met de shocks liggend naar voren toe.
Inmiddels druppelen er ook wat pakketjes binnen:
ESC, koplampen, glaasjes voor richtingaanwijzers en achterlichten, kettingen met haken.
- Jaap
- Donateur
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 04 jun 2017 15:45
- Locatie: Biddinghuizen
- x 1 x 18
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 23 keren
Re: SCX10 II Power Wagon
Altijd leuk om je verslagen te volgen Lex. Maardat wist ik reeds heeeeeeeel veeeeel jaren.
Groeten uit Flevoland!
Jaap
Jaap
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten