SCX10 II Power Wagon

Hier kun je de bouwverslagen plaatsen van je wagen.
Gebruikersavatar
Jaap
Donateur
Berichten: 426
Lid geworden op: 04 jun 2017 15:45
Locatie: Biddinghuizen
Organizer x 1Participant x 18
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 23 keren

Re: SCX10 II Power Wagon

Bericht door Jaap » 06 apr 2019 19:25

:think: Morgen verder? Bespeur ik nu al een lichte verslaving?
Groeten uit Flevoland!

Jaap

Gebruikersavatar
Linky
Pro Member
Berichten: 518
Lid geworden op: 11 nov 2018 13:35
Locatie: Bij de duinen
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 12 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: SCX10 II Power Wagon

Bericht door Linky » 06 apr 2019 19:30

Terwijl het morgen prachtig weer wordt ......
Trx4 Sport
Axial SCX10 II UMG10
Kyosho Scorpion 2014

Subdriver
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 feb 2019 09:50
Locatie: Lelystad
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: SCX10 II Power Wagon

Bericht door Subdriver » 06 apr 2019 19:54

Buiten sleutelen....? :lol: :dance:

mr_mercyfull
Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 jan 2019 16:19
Locatie: Hillegom
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: SCX10 II Power Wagon

Bericht door mr_mercyfull » 06 apr 2019 20:58

Mooie kit deze sc10 raw builders kit, wil hier ook mee beginnen.
zal deze topic volgen succes!

Subdriver
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 feb 2019 09:50
Locatie: Lelystad
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: SCX10 II Power Wagon

Bericht door Subdriver » 07 apr 2019 18:45

Inderdaad vandaag eerst van het mooie weer genoten, en toch ook nog wat kunnen schroeven:

Het ladder frame in elkaar, zal herkenbaar zijn toch?

Afbeelding

en nog herkenbaarder, met ook de assen er onder :D

Afbeelding

Afbeelding

Onderkant

Afbeelding

Ik heb het chassis dus eerst maar eens in elkaar geschroefd volgens handleiding, zodat ik weet hoe het origineel moet zitten. Ondertussen worden de eerste aanpassingen geprint, hier voor de cantilever achtervering:

Afbeelding

Ik zit alleen wel met een vraag. Waar in hemelsnaam is dit voor bedoelt? Eén of andere uitspatting van een Axial medewerker die een slecht weekend achter de rug heeft gehad? :lol: Er zitter drie van die dingen bij de kit ... ? :eusa-think:

Afbeelding

:rofl: :rofl: Nu eerst maar een :beer: !

Mud monkey
Donateur
Berichten: 2069
Lid geworden op: 02 jun 2017 23:49
Locatie: Medemblik
Participant x 18
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 31 keren

Re: SCX10 II Power Wagon

Bericht door Mud monkey » 07 apr 2019 21:28

Dat ding is een longhorn Horn kan je als sier op de motorkap / radiateur doen
Zoals bos hog uit de dukes of hazart

Gebruikersavatar
Linky
Pro Member
Berichten: 518
Lid geworden op: 11 nov 2018 13:35
Locatie: Bij de duinen
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 12 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: SCX10 II Power Wagon

Bericht door Linky » 07 apr 2019 21:38

Dus geen Mexicaanse opplaksnor .... jammer 😆
Trx4 Sport
Axial SCX10 II UMG10
Kyosho Scorpion 2014

Subdriver
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 feb 2019 09:50
Locatie: Lelystad
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: SCX10 II Power Wagon

Bericht door Subdriver » 10 apr 2019 19:31

De vraag was eerder sarcastisch bedoelt: WAAROM in hemelsnaam deze buffelhoorns bij zo'n kit?? :hammer::rofl:

Inmiddels ben ik met de cantilever vering achter aan de slag gegaan, en bij het uitmeten is aan het licht gekomen dat de heren van Proline met de afmetingen van de kap, en dan met name de laadbak, wat vals hebben lopen spelen om eea op een 312mm wielbasis chassis te kunnen laten passen. Hier een tekening van het origineel:

Afbeelding

De cabine blijkt mooi in proporties, alleen is de schaal 1:9 en niet 1:10. Dat doorrekenend zou de wielbasis geen 312mm maar 344mm moeten zijn. De laadbak kan dan ook zijn originele 255mm lengte krijgen, ipv de 228mm zoals hij nu is. Ik wou gelukkig toch een andere bak maken .. :thumbsup:

Op de tekening is de blauwe cirkel de positie van het achterwiel zoals dat bij de proline kap zou worden. De blauwe verticale lijn is waar de bak op houd. Ik realiseer me dat verlengen van eea de crawler prestaties wat negatief zal gaan beïnvloedden door de langere wielbasis en een verder overstekende bak, maar ik vind schaal belangrijker. Het verlengen van de stangen van de wielophanging is gelukkig niet zo'n probleem, als ook niet het verlengen van de achterste cardanas. Ik ga dus nu eerst de wielbasis eens met 30mm verlengen, en dan de cantilever vering monteren. Dat gaat dan weer makkelijker met de shocks liggend naar voren toe.

Inmiddels druppelen er ook wat pakketjes binnen:

Afbeelding

ESC, koplampen, glaasjes voor richtingaanwijzers en achterlichten, kettingen met haken.

memphis
Donateur
Berichten: 121
Lid geworden op: 17 jan 2018 23:31
Locatie: Rijssen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: SCX10 II Power Wagon

Bericht door memphis » 10 apr 2019 23:30

Altijd leuk doe pakjes :mrgreen:

Ziet er goed uit

Gebruikersavatar
Jaap
Donateur
Berichten: 426
Lid geworden op: 04 jun 2017 15:45
Locatie: Biddinghuizen
Organizer x 1Participant x 18
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 23 keren

Re: SCX10 II Power Wagon

Bericht door Jaap » 11 apr 2019 10:19

Altijd leuk om je verslagen te volgen Lex. Maardat wist ik reeds heeeeeeeel veeeeel jaren. :lol:
Groeten uit Flevoland!

Jaap

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten