Traxxas TRX-4Runner

Hier kun je de bouwverslagen plaatsen van je wagen.
Dustin
Donateur
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
Locatie: Spijkenisse
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 121 keren
Ontvangen waarderingen: 88 keren

Re: Traxxas TRX-4Runner

Bericht door Dustin » 03 feb 2021 13:46

Ik heb onderstaande:

Afbeelding

Ik heb vooral heel veel moeten spelen met de links tussen de cantilever en de as, deze zijn flink korter dan dat XtraSpeed zelf aangeeft.
Want anders liep ik er tegenaan dat hij over zijn middelpunt heen ging en vast sloeg waardoor hij niet meer terug wilde veren.
Ze mogen nog wel iets korter, want de achterkant is nu bij mij ook ietsjes hoger, echter heb ik dan korter schroefdraad nodig, ze zijn nu al zo goed als maximaal ingedraaid.

JJH
Member
Berichten: 48
Lid geworden op: 30 jul 2019 06:42
Locatie: Apeldoorn
Participant x 2
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Traxxas TRX-4Runner

Bericht door JJH » 03 feb 2021 15:57

Aah juist, jij hebt een andere variant. Jammer, had goede hoop van jouw setup te kunnen 'leren'.
Ik heb de zogenaamde 'V2' variant. Dit staat volgens mij voor: V(ervelend)².

Afbeelding

Heb een deel van de meegeleverde spullen niet gebruikt omdat dit niet op een werkend geheel uitdraaide.

Dit setje slaat overigens ook vast. Dit is bij toeval opgelost omdat ik de originele shocktowers voor nu even heb teruggeplaatst. Ben er nog niet uit welke body ik ga gebruiken, dus er gaat voor nu nog even een sport body op.
AfbeeldingAfbeelding

Als je kijkt op youtube ( zie je inderdaad dat het schroefdraad voor jouw kit flink is ingekort.
Xray XB8E '19
Traxxas Trx 4 Sport Kit
Traxxas Trx 4 Defender
Traxxas Trx 4 costum build (in progress)

Dustin
Donateur
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
Locatie: Spijkenisse
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 121 keren
Ontvangen waarderingen: 88 keren

Re: Traxxas TRX-4Runner

Bericht door Dustin » 08 feb 2021 09:22

Die V2 heb ik helaas geen ervaring mee.

Het schroefdraad is flink ingekort.
Zeker vergeleken met wat XtraSpeed zelf aangeeft.

Maar ik heb ze toch nog eens 2mm extra ingekort aan beide kanten, echt maximaal ingekort nu met het standaard schroefdraad, en nu kan ik de volledige veerweg benutten zonder dat ze vast slaan.

De Spektrum 5 kanaals ontvanger is ook binnen, deze gemonteerd.
Servo winch aangesloten, 2-speed weer werkend gemaakt en de endpoints ingesteld, ding gaat weer als een trein (alleen gelukkig niet zoals de treinen met de sneeuw gisteren :mrgreen: )

Dustin
Donateur
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
Locatie: Spijkenisse
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 121 keren
Ontvangen waarderingen: 88 keren

Re: Traxxas TRX-4Runner

Bericht door Dustin » 26 apr 2021 09:10

Vorige week de cantilever setup eindelijk goed kunnen testen.
Met trailen/crawlen werkt het echt gigantisch goed, heeft 0 problemen opgeleverd, ding ging overal overheen waar ik hem naartoe stuurde.
Wel wat mooie koprollen gehad door de GoPro op het dak :lol:
Met hogere snelheid, dus hoge gearing met standaard titan motor op 2s is het vooral minder stug, dus hij gaat beter over de hobbels, maar vind hem wel nog sneller omslaan in de bochten.

Verder blijft de TRX4 gewoon een enorm capabele wagen die het erg goed doet in zijn huidige vorm.

Dustin
Donateur
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
Locatie: Spijkenisse
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 121 keren
Ontvangen waarderingen: 88 keren

Re: Traxxas TRX-4Runner

Bericht door Dustin » 11 aug 2021 15:03

Omdat de body welke ik wil gaan gebruiken voorlopig nog niet op de TRX4 komt omdat ik tegen meerdere zaken aanloop tijdens het bevestigen.
En door de grotere veerweg de achterbanden tegen de huidige body aan lopen bij inveren heb ik voor nu de cantilever kit weer verwijderd en de originele shocks weer gemonteerd.

Het idee was tijdelijk de cantilever i.c.m. de Toyota body tot de nieuwe body er op zit, maar aangezien ik op dit moment andere prioriteiten heb en de TRX4 gewoon goed wil gebruiken alles dus weer teruggebouwd.
De kit heb ik wel op zo'n manier los gehaald dat hij met 5min weer geïnstalleerd is mocht ik toch weer tijd en zin krijgen om de andere body te gaan plaatsen.

Ik wilde de Injora Jeep Comanche body plaatsen, maar dan loop ik tegen meerdere zaken aan:
- Het is een hardbody en deze is vrij zwaar, dus zwaardere veren en gewicht laag nodig, dat heb ik naast de aluminium beadlocks nu niet.
- Lipo past niet op de standaard plek, dan komt de body veel te hoog te zitten.
Men gebruikt normaliter een kleinere lipo voorin i.c.m. deze body, maar daar zit bij mij nu al de servo winch
- Bevestiging voor body en bijpassende voorbumper moeten nog geregeld worden

Dus voor nu eerst de assen verzwaren en een andere plaatsing voor de lipo bedenken en daarna zal ik wellicht weer eens met de Jeep aan de slag gaan.
Tot die tijd weer lekker in originele staat ermee rijden zonder gedoe.

Dustin
Donateur
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
Locatie: Spijkenisse
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 121 keren
Ontvangen waarderingen: 88 keren

Re: Traxxas TRX-4Runner

Bericht door Dustin » 08 sep 2021 14:08

Injora beadlocks waren in de aanbieding dus een mooi setje voor de TRX4 aangeschaft!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Dustin voor dit bericht:
Cesco (08 okt 2021 23:22)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: wesley en 43 gasten