Trouwens, over zagen gesproken : ik ben er na ongeveer twee dagen achter gekomen dat een zaagblad voor een Dremel veel beter zaagt als de zaagbladtandjes in de draairichting staan ... maar dat even ter zijde
De wielkastverbreders(?). Dit is iets wat mij bij de 'oude' D90-Body erg irriteerde. Ze stonden veel te laag en liepen bij het insturen tegen de (voor)banden aan.Ondanks dat ik de veerweg langer gemaakt had ( lees : de Body 'hoger op de poten' had gezet).
Met - een verkeerd om geplaatst - zaagblad de verbreders eraf gezaagd
De andere drie volgden snel
De afgezaagde verbreders zijn netjes vlak geschuurd en gereed om weer teruggeplaatst te worden
De nieuwe locatie van de verbreders is op de Body is aangegeven
Vervolgens het eerste spatscherm 'op maat' gezaagd
Body en wielkastverbreders zijn klaar om op elkaar gelijmd te worden
RC4WD D90 Gelaende 2.0
- Gijs
- Donateur
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 02 jun 2017 08:56
- Locatie: Rotterdam
- x 17
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 37 keren
Re: RC4WD D90 Gelaende 2.0
Omdat ik bij de 'oude' Body de wielkastverbreders op de plek had laten zitten kon - en heb ik dus ook - van Lexan binnenschermen gebruik maken. Met de nu aangepast wielkasten staan deze als een vlag op een modderschuit en moeten ze dus dan ook weg.
Het 'kale' chassis
In de tussentijd zijn de wielkastverbreders op de nieuwe plek vastgezet. trouwens, het (ver)lijmen doe ik met Humbrol Luiquid Poly. Dat smelt de delen aan elkaar.
Gijs
- Gijs
- Donateur
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 02 jun 2017 08:56
- Locatie: Rotterdam
- x 17
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 37 keren
Re: RC4WD D90 Gelaende 2.0
Graag gedaan hoor en bedankt voor jouw reactie [emoji106]daniel schreef:Mooi duidelijk bouwverslag .
Ga zo door
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gijs
- johanv
- VIP
- Berichten: 2462
- Lid geworden op: 01 jun 2017 22:27
- Locatie: Heerenveen
- x 6
- Gegeven waarderingen: 598 keren
- Ontvangen waarderingen: 299 keren
Re: RC4WD D90 Gelaende 2.0
Goed bezig!
Word mooi zo!
Word mooi zo!
Groeten Johan.
Waar het asfalt eindigd begint het avontuur
Waar het asfalt eindigd begint het avontuur
- Gijs
- Donateur
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 02 jun 2017 08:56
- Locatie: Rotterdam
- x 17
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 37 keren
Re: RC4WD D90 Gelaende 2.0
Om de achterkant meer verbinding met de cabine te laten krijgen heb ik een 5mm dik stuk styreen bovenin vastgelijmd.
Vervolgens de achterkant erin gelijmd
Tot slot een vulstrip
Een ander probleem wat ik met het binnenwerk van de D90 had was dat de batterij inclusief de bevestigingsbandjes het binnenwerk omhoog drukte waardoor de deurpanelen boven net raam uitkwamen. In het nieuwe binnenwerk is nu voor dit probleem een uitsparing aangebracht
De deurpanelen sluiten nu wel aan.
Voor de achterkant moest ook nog naar beneden toe aangevuld worden. Hiervoor is wederom van 5mmm Styreen een plaat inclusief versteviging gemaakt en geplaatst
De achterkant sluit nu op de bodemplaat van het binnenwerk aan.
Twee steunen aan beide zijden van de Body zorgen dat de achter- en zijkant 1 geheel vormen.
Gijs
-
- Donateur
- Berichten: 2071
- Lid geworden op: 02 jun 2017 23:49
- Locatie: Medemblik
- x 18
- Gegeven waarderingen: 11 keren
- Ontvangen waarderingen: 33 keren
- Gijs
- Donateur
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 02 jun 2017 08:56
- Locatie: Rotterdam
- x 17
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 37 keren
Re: RC4WD D90 Gelaende 2.0
Dank je en daar ga ik ook vanuit [emoji4][emoji106]Mud monkey schreef:Je bent lekker bezig Gijz
Word een machtig bakie man
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gijs
- Gijs
- Donateur
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 02 jun 2017 08:56
- Locatie: Rotterdam
- x 17
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 37 keren
Re: RC4WD D90 Gelaende 2.0
Zo, het is weer tijd voor en Update. Een van de zaken die mij van het begin af aan, aan de RC4WD D90 Gelaende II gestoord heeft is het vervangen van een batterij. In 'het veld' moeten vier kleine schroefjes uit de auto gedraaid worden zodat de Body eraf kan. En dan maar hopen dat je de schroefjes niet kwijt raakten ....
Als eerste ben ik met de snelsluitingen zelf aan de slag gegaan : Vervolgens op de Body de plaats bepaald waar de snelsluitingen moeten komen te zitten en op het chassis Voor dit laatste moest natuurlijk wel eerst even wat ruimte om te kunnen werken gecreëerd worden Omdat ik geen zin had om het hele chassis van alles te ontdoen zodat ik in de boorkolom de gaatjes zou kunnen boren koos ik voor een andere route waarvoor ik mijn oude vertrouwde Proxon 'boorkolom' onder het stof vandaan gehaald heb En natuurlijk alles even netjes waterpas gezet alvorens te kunnen gaan boren
Dat moet anders. Ik wilde het zelfde (soort) systeem als op mijn Bomber en Cherokee : snelsluitingen. Aan de slag dus.Als eerste ben ik met de snelsluitingen zelf aan de slag gegaan : Vervolgens op de Body de plaats bepaald waar de snelsluitingen moeten komen te zitten en op het chassis Voor dit laatste moest natuurlijk wel eerst even wat ruimte om te kunnen werken gecreëerd worden Omdat ik geen zin had om het hele chassis van alles te ontdoen zodat ik in de boorkolom de gaatjes zou kunnen boren koos ik voor een andere route waarvoor ik mijn oude vertrouwde Proxon 'boorkolom' onder het stof vandaan gehaald heb En natuurlijk alles even netjes waterpas gezet alvorens te kunnen gaan boren
Laatst gewijzigd door Gijs op 15 nov 2018 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gijs
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten