Ik heb geprobeerd de mee geleverde stickers te gebruiken om de ramen af te plakken, maar dat leek nergens naar. Paste voor geen meter.
Heb dus een nieuwe set gemaakt waarmee je de body kunt spuiten. De link is te vinden in het downloadgedeelte van het forum.
klik hier om daar topic te gaan.
Wat heb ik gedaan?
- allereerst de bijgesloten pdf 2x geprint
- vervolgens een stuk Tesa-schilderstape (rol 5 cm breed) op een stuk glas geplakt
- daar overheen het deel wat ik wil gaan beplakken (bijvoorbeeld ruit) vastplakken met standaard tape
- Nu netjes de bochten uitsnijden en deze bochten met een rechte snijlijn verbinden dmv lineaal
- Dit doe je 1 maal voor de binnenzijde (eerste plakmal) en 1 maal voor de buitenste snijlijn (tweede plakmal)
- Vervolgens deze 2 mallen aan de binnenzijde van de body plakken
- Eerste kleur opspuiten (in mijn geval geel)
- Eerste mal verwijderen, als het goed is hou je nu een transparant stukje tussen spuitwerk en stuk tape over
- Binnenwerk van de body volledig zwart spuiten
- Als laatste de tape verwijderen. In mijn geval hield ik een gele body over met een zwarte rand van 2 mm rondom de ramen
Ik heb er voor gekozen om niet een zwart randje te spuiten voor de raamstijl in raam bij de achterportieren en achterste raam. Dit moet je dan in de eerste plakmal.
Resultaat is zichtbaar in foto's hierboven.
Alle ramen zijn zwart getekend, wil je nog een open dak, dan de rode lijnen uitsnijden.
Onderstaande een schermafbeelding van de gemaakte tekening. Succes!